2018-05-14, 14:44
Medlem
Dagar kvar till Badou Jack kan bli historisk som svensk pro boxens bästa all time.
Tror det blir svintufft för honom. I Toronto , i lejonets egen kula är det nog bara KO som räknas om han vill ta med WBC bältet hem. 60/40 i A.S favör.
Citera
2018-05-14, 16:35
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Dagar kvar till Badou Jack kan bli historisk som svensk pro boxens bästa all time.
Är du dum i huvudet? Det är förolämpande bara att föreslå något sådant.

Ingemar Johansson var undisputed/ej ifrågasatt mästare i tungvikt. När det endast fanns ett mästerskapsbälte.
Citera
2018-05-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh

Ingemar Johansson var undisputed/ej ifrågasatt mästare i tungvikt. När det endast fanns ett mästerskapsbälte.

och sen blev han knockad av samma kille han vann över 2ggr i rad... Älskar Ingo men om Jack vinner denna så e han nr1 svenska boxaren
Citera
2018-05-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Ass bruk?! Doping?

hahha menar aas vet inte vaför jag skrev ass reflex antar jag
Citera
2018-05-14, 18:17
Medlem
Citat:

Inte vad min läkare sagt iaf. Men du kanske har en skruv lös....
Det är min åsikt iaf. Jack har varit i två olika viktklasser, försvarat sitt bälte. Ingo var för sin tid stor, men lyckades aldrig försvara sin titel.. Mitt tycke oavsett.
Citera
2018-05-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicTags
och sen blev han knockad av samma kille han vann över 2ggr i rad... Älskar Ingo men om Jack vinner denna så e han nr1 svenska boxaren
Vi verkar ha samma läkare... 😉
Citera
2018-05-15, 15:54
Medlem
Hyfsat lugn sista PK mellan Warri3och Selby. Tände till lite vid den obligatoriska stare down. Tror det blir en rejäl fight på lördag kväll där Josh kommer ge allt inför sina hemmafans på ett kokande Ellen Road.
Citera
2018-05-15, 17:04
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:

Tycker de är jämsides. Ingo är alltid ett kapitel för sig. Tungvikt, odiskutabel världsmästare, underdog, Europamästare över ganska lång tid, vid två olika tillfällen osv.

Jack har iofs också nästan alltid varit underdog. Det finns (betydligt) fler bälten idag. Men samtidigt har han haft två av dem, i två olika viktklasser. Och försvarat ett av dem 3 gånger. Mot väldigt starkt motstånd i titelmatcherna också. Visserligen oavgjort mot DeGale, men vinster mot Groves och Dirrell. Att Bute-matchen inte var en seger redan från början var ett dåligt skämt.

Så skulle han, nu när han återigen är en stor underdog, slå Stevenson, så måste han återigen tas med i samma diskussion.
Citera
2018-05-16, 00:49
Medlem
paras0nics avatar
Verkar som att Eubank Jr tar Groves (skadad) plats i WBSS-finalen, trist som fan.
Citera
2018-05-16, 07:33
Medlem
Låter ju osannolikt.. Pappa fixar... 😂
Citera
2018-05-16, 10:17
Medlem
Ser till min glädje att Viaplay fighting sänder Badou Jacks fight nu på söndag. Och vad det verkar så är det inte ett PPV event. Härligt!
Citera
2018-05-17, 12:55
Medlem
03.30 söndag morgon går sändningen igånf ifrån Toronto. Bara o hoppas att Viasat gjort en deal med PBC så att vi får ta del utav flera galor under årets gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in