2008-11-16, 03:53
Medlem
fugus avatar
Dimitrenko vinner i 3:e ronden efter en grym vänsterkrok mot kroppen. Såg ut som den träffade mot levern ungefär likadant som Hopkins knockout mot De La Hoya såg ut. Tycker inte vi fick se mycket av hur bra Dimitrenko är / kan bli, men han plockar ännu en vinst och går mot större uppgifter i framtiden.

David Haye var mycket imponerande mot Monte Barrett som faktiskt är långt ifrån en sopa. 5 gånger fick amerikanen lukta på golvet innan domaren vinkade av det hela, och efter detta är Haye helt klart att räkna som en toppcontender i tungviktsdivisionen. Fan vad härligt med lite färg i den för tillfället tråkiga viktklassen!

Inatt går Taylor mot Lacy. Högklassig underhållning och en mycket viktig fight i supermellanvikten. Tune in!
Citera
2008-11-16, 10:39
Medlem
fugus avatar
Jermaine Taylor is back!
Under långa stunder var det utklassning inatt, och Jeff Lacy fick agera slagpåse. Jeff Lacy framstår mer och mer som en enkel och en-dimensionell fighter ala Mike Tyson.

Taylor ser ut att vara stabil i psyket igen och gjorde helt klart sitt jobb. Tycker dock det var tramsigt att diskutera en framtida match mot Calzaghe. Enligt mig finns det inte en chans i helvetet att han förtjänar en sån megafight, och jag ser inte hur det skulle vara intressant för Joe Calzaghe heller. Däremot vore en fight mot Kessler extremt spännande och spektakulärt. Tyvärr tror jag vi får vänta på en eventuell fight mot Kessler då Taylor ioch med denna vinst blev WBC's försteutmanare. Titeln tillhörde tidigare Calzaghe, men jag är relativt säker på att han avsagt sig den nu. Så antingen får vi genom ett mirakel se Taylor vs Calzaghe eller annars troligen Carl Froch vs Taylor vilket kan bli en nog så intressant fight i sig.
Senast redigerad av fugu 2008-11-16 kl. 10:51.
Citera
2008-11-16, 10:58
Medlem
fugus avatar
På tal om Calzaghe. Jag tycker verkligen han bör gå i pension och avsluta på topp med ett oslagbart record. Inte för att jag inte vill se honom igen, för det vill jag väldigt gärna. Men vilka fighter finns därute för honom?

Chad Dawson vore en bra fight, men skulle knappast ge något rent sportsligt för Calzaghe. Han har på något sätt allt att förlora, och Dawson är långtifrån någon slagpåse. Han kan mycket väl överraska.

Jermain Taylor ser jag inte heller hur man skulle motivera och sälja. Visst vore det en bra match, främst tekniskt sett, men Taylor borde bevisa mer innan dess. Skulle han möta och besegra Kessler på ett imponerande sätt kanske det skulle funka, men det känns som den möjligheten ligger för långt fram i tiden.

B Hopkins? Ja kanske. Calzaghe har dock gått ut med att han INTE vill möta hopkins igen, han ser med all rätt ingen mening med det rent sportsligt.

Nej, om nu inte Taylor genom ett mirakel hinner förvandla sig till Supermiddleweight kung innan sommaren känner jag att Calzaghe gör bäst i att "call it a night".

Edit: Kom på ett möjligt scenario till. Dawson möter Hopkins. Dominerar Hopkins och lyckas skapa en enorm hype. Då bli det både sportsligt och ekonomiskt motiverat med Dawson vs Calzaghe.
Citera
2008-11-16, 11:32
Medlem
schabo-labos avatar
Tycker Dimitrenko såg rätt lam ut, han blev jätteglad över vinsten, vilket tyder på att han var osäker på sig själv.

Haye - Barrett hade en hel del action och som du sa så var Barrett bättre än vad jag trodde. Vi får se vart Haye hamnar härnäst.

Tycker också Calzaghe borde pensionera sig, men tror inte han kan hålla sig tyvärr.
Citera
2008-11-16, 11:36
Medlem
fugus avatar
Nu ser vi framemot nästa helg! Ricky Hatton vs Paul Malignaggi kan bli en riktig nagelbitare även om jag tror Ricky Hatton drar längsta strået.
Citera
2008-11-16, 12:09
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Nu ser vi framemot nästa helg! Ricky Hatton vs Paul Malignaggi kan bli en riktig nagelbitare även om jag tror Ricky Hatton drar längsta strået.
Tycker Hatton boxas rätt ful, han gillar hålla och greppa om sin motståndare. Av endast den anledningen hoppas jag M tar hem kampen.
Citera
2008-11-17, 11:54
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Tycker Hatton boxas rätt ful, han gillar hålla och greppa om sin motståndare. Av endast den anledningen hoppas jag M tar hem kampen.
Trams. Hatton är en riktig krigare! Vår tids La Motta för bövelen
Nej nej, nu hoppas vi att Hatton krigar sönder flashiga Malignaggi.

Förresten så är 24/7 med De La Hoya vs Pacquiao ute.
Citera
2008-11-21, 22:24
Medlem
schabo-labos avatar
Jag förstår inte vad Pacquiao gör i ringen med Hoya.

Ska bli kul att se Hattonfighten imorgon.
Citera
2008-11-23, 03:10
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag förstår inte vad Pacquiao gör i ringen med Hoya.

$$$$$$$$$$

Citera
2008-11-23, 03:23
Bannlyst
Når går Hatton in i ringen någon som vet?
Citera
2008-11-23, 04:21
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaa
Når går Hatton in i ringen någon som vet?
Det är ungefär sex ronder kvar på matchen som går innan. Så ca en halvtimma gissningsvis. Såvida det inte är några fler förmatcher.
Citera
2008-11-23, 13:03
Medlem
fugus avatar
Malignaggi såg väldigt blek ut i denna fight och det kan vi förklara med att Hatton är ALLDELES för aggressiv och för skicklig brawler för att Malignaggi ska klara av att hålla sin stil. Såg verkligen inte ut som han ens ville vara i ringen tillsammans med Hatton efter ett par ronder, han såg helt uppgiven ut.
Svårt att säga vad samarbetet med Mayweather SR har gett Hatton, men jag hoppas han kan bli lite slickare i sitt försvar.
Nu hoppas jag på Pacquiao vs Hatton. Manny är favorit i den fighten men gud vilket krig det kommer bli.

Nästa vecka har vi också relativt intressanta fighter att längta efter.

Paul Williams vs Verno Phillips.
Paul Williams är en mycket duktig fighter som tidigare huserat i Welterweight där han bland annat vann mot Margarito. Williams enda nederlag kom på UD mot Carlos Quintana, ett nederlag han tog revanch för med råge i returmötet där han knockade Quintana i första ronden.
Phillips vet jag inte lika mycket om men han verkar vara en väldigt kompetent fighter som vann mot Cory Spinks senast för IBF titeln.

-

På undercardet ska vi få se den fighter som USA hypar upp som sitt stora framtidshopp i tungvikten, Chris Arreola. Arreola ska möta Travis Walker, en fighter med ett record på 28-1-1 som jag faktiskt vet absolut noll om. Tycker det ska bli intressant då jag faktiskt aldrig tidigare sett Arreola, nu ska vi se om det finns fog för hypen.

-

Sist och verkligen minst möter Francois Botha mike tyson betvingaren Danny Williams. Denna fight känns verkligen som gårdagens rester och är i mina ögon helt ointressant för dagens boxning.

Edit: mina ögon var lite för snabba för mitt eget bästa. Botha vs Williams är inställd. Ingen skada skedd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in