2009-09-01, 01:58
Medlem
klassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livefight
och många boxare har mycket bättre chin än MMA fighters.
Hahaha, du skojar va?

Och ja, Roy skulle förnedra Anderson i en boxningsring.
Citera
2009-09-01, 02:11
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livefight
många boxare har mycket bättre chin än MMA fighters

Nja det är frågan alltså, Boxningsmatcherna går oftast längre pga större vantar även om boxarvanten inte dämpar slaget mycket mer än MMAvantarna så är det svårare att komma igenom och träffa rent.
Sen såg jag någon National Geographics dokumentär om just MMA fighters att dom slår annorlunda mot boxare och ibland slår dom hårdare (beror självklart på vilken fighter det är) än boxare för att i MMA kan man generera mer kraft innan själva slaget. I testet använde dom sig av Bas Rutten som dessutom inte tävlat på 10år (är 40+) och fortfarande slår och sparkar som en häst. sen har dom Randy och några till, klart värt att kolla på.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=FjVvhDwFnJk
Senast redigerad av serber 2009-09-01 kl. 02:28.
Citera
2009-09-01, 09:45
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Nja det är frågan alltså, Boxningsmatcherna går oftast längre pga större vantar även om boxarvanten inte dämpar slaget mycket mer än MMAvantarna så är det svårare att komma igenom och träffa rent.
Sen såg jag någon National Geographics dokumentär om just MMA fighters att dom slår annorlunda mot boxare och ibland slår dom hårdare (beror självklart på vilken fighter det är) än boxare för att i MMA kan man generera mer kraft innan själva slaget. I testet använde dom sig av Bas Rutten som dessutom inte tävlat på 10år (är 40+) och fortfarande slår och sparkar som en häst. sen har dom Randy och några till, klart värt att kolla på.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=FjVvhDwFnJk
Varför skulle man kunna "generera mer kraft" innan slaget i MMA? Förklara det. Vad är det som vi boxare har missat att lära oss under alla dessa år? Självklart slår en boxare som är bra puncher hårdare än en likvärdig MMA-fighter 9 ggr av 10, han tränar ju på det konstant. Lika självklart som att MMA-fightern är bättre och starkare på marken.
Jag respekterar alla kampsporter och gillar inte det här jämförandet hela tiden men man måste ju se det för vad det är.

Men förklara gärna det här med "generera mer kraft", det lät intressant.
Citera
2009-09-01, 12:30
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Men förklara gärna det här med "generera mer kraft", det lät intressant.

Man får kolla på MMA dokumentären men dom använder en annan teknik och lånat en del är från andra kampsporter till sin boxning.
Bas Rutten slog i klass med en tungviktare i boxning på dockan sa dom och då är han en gammal MMA fighter som inte tävlat på 10år.

Det mesta är annorlunda i MMA och det gäller Boxning, BJJ osv.
Senast redigerad av serber 2009-09-01 kl. 12:44.
Citera
2009-09-01, 18:01
Medlem
spazzies avatar
Det kan stamma att MMA fighters oftare genererar hardare slag, det beror pa att dom ofta kor med rena rallarsvingar som man sa klart tycker ar bajs inom boxningen. Folk som kor med stora overhand rights pa boxningsgym blir ganska fort tillrattavisade med all ratt. I MMA fungerar dom mot halvbra snubbar. Forsoker man med samma sak mot en bra boxare far man snabbt en left hook pa hakan och ligger pa marken. Finns for ovrigt valdigt fa bra boxare inom MMA och A. Silva ar inte en av dom. KJ Noons ser ganska vass ut tex.
Citera
2009-09-01, 18:10
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
Det kan stamma att MMA fighters oftare genererar hardare slag, det beror pa att dom ofta kor med rena rallarsvingar som man sa klart tycker ar bajs inom boxningen. Folk som kor med stora overhand rights pa boxningsgym blir ganska fort tillrattavisade med all ratt. I MMA fungerar dom mot halvbra snubbar. Forsoker man med samma sak mot en bra boxare far man snabbt en left hook pa hakan och ligger pa marken. Finns for ovrigt valdigt fa bra boxare inom MMA och A. Silva ar inte en av dom. KJ Noons ser ganska vass ut tex.
Känner inte till Noons, får kolla in honom.
Citera
2009-09-01, 18:23
Medlem
fugus avatar
Citat:
Känner inte till Noons, får kolla in honom.
Verkligen inget att hänga i julgranen.
Citera
2009-09-01, 19:41
Medlem
serbers avatar
Citat:

Silva har bra rörelse och blir nästan aldrig träffad och har sjukt bra träffsäkerhet så boxas kan han däremot tekniken mot en boxares så är det stora skillnader eftersom han är en MMA fighter. Sen drar dom inga rallarsvingar heller utan slag frakt framifrån, krokar och testar armbåge mot huvudet bla.

Kolla på N G Masters of mixed martial arts så får ni se själva. KJ Noons är en boxare så det är inte så konstigt att han är bra på att boxas och som MMA fighter duger han, 7-2 record dock inga fighter i UFC för det är där man måste slåss för att kunna rankas som den bästa.
Citera
2009-09-01, 22:04
Medlem
tom-joness avatar
KJ Noons var verkligen råkass på att boxas. Taskig guard med bakre handen för lågt, för brett mellan armbågarna, och så dödssynden; han gick med hakan upp i vädret. Mkt riktigt så blev han nitad också i fighten jag såg. Men nu var kanske hans stance mer anpassad för MMA antar jag.
Citera
2009-09-03, 02:47
Medlem
spazzies avatar
Citat:
KJ Noons var verkligen råkass på att boxas. Taskig guard med bakre handen för lågt, för brett mellan armbågarna, och så dödssynden; han gick med hakan upp i vädret. Mkt riktigt så blev han nitad också i fighten jag såg. Men nu var kanske hans stance mer anpassad för MMA antar jag.

Nja, han proffsboxas 10-2, golden gloves ocksa tror jag.

Tight boxningsguard med armbagarna tatt ihop funkar inte riktigt i MMA (dodssynd) sa det ar nog darfor han inte kor med det.

Lysande ar han inte i boxningsvarlden men det kanske sager mer om de fighters vi ser inom MMA an om honom sjalv. De fa som verkar ha boxningskills som jag ser ar typ Diaz broderna, KJ Noons och BJ Penn. Silva sag jag sparras pa the wildcard pa nagot youtubeklipp och han ser ganska slagbar ut.
Citera
2009-09-03, 07:19
Medlem
serbers avatar
Citat:
Nja, han proffsboxas 10-2, golden gloves ocksa tror jag.

Tight boxningsguard med armbagarna tatt ihop funkar inte riktigt i MMA (dodssynd) sa det ar nog darfor han inte kor med det.

Lysande ar han inte i boxningsvarlden men det kanske sager mer om de fighters vi ser inom MMA an om honom sjalv. De fa som verkar ha boxningskills som jag ser ar typ Diaz broderna, KJ Noons och BJ Penn. Silva sag jag sparras pa the wildcard pa nagot youtubeklipp och han ser ganska slagbar ut.

Penn är sjuk, ett underbarn utan dess like.
Första Amerikan att vinna världsmästerskapen i BJJ Black Belt och det efter bara några års träning så att han är en bra boxare förvånar nog få som vet hans bakgrund sen behövs dock bra tränare också.
Citera
2009-09-03, 08:53
Medlem
fugus avatar
För att fortsätta diskussionen om MMA-fighters med bra "boxning" måste jag hålla med Serber. BJ Penn har väldigt fin boxning och skulle nog klara sig okej i en boxningsring. Dessutom är han som en tvättsvamp och suger åt sig allt sjukt snabbt. Frågan är om det finns någon atlet inom MMA som är så begåvad.

Har för mig att Freddie Roach sagt något liknande om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in