2012-12-09, 00:45
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Mikkel Kessler såg knivskarp ut. Sjukt giftiga, tunga kroppsslag. Tre nedslagningar innan domaren bröt i tredje.

Retur mot Froch härnäst?
Citera
2012-12-09, 00:51
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Mikkel Kessler såg knivskarp ut. Sjukt giftiga, tunga kroppsslag. Tre nedslagningar innan domaren bröt i tredje.

Retur mot Froch härnäst?

Det känns verkligen som en bra fight i och med hur Froch har utvecklats. Froch har sagt också att han gärna vill ta revansch mot Kessler. Känns som en logisk kommande fight för båda. Fast då kan jag tänka mig att den tar plats i England.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-12-09 kl. 00:54.
Citera
2012-12-09, 06:54
Medlem
EdBlakes avatar
Brutal KO på Pacquiao av Marquez! Senast han förlorade på KO var tydligen 1996.
Citera
2012-12-09, 06:59
Medlem
joneezes avatar
Synd att de inte höll ut nån rond till, riktigt bra match! Skönt att Marquez avgjorde på egen hand dock!
Citera
2012-12-09, 07:03
Medlem
Godzilla3s avatar
Wow, vilken sjuk knock av Marquez. Det första jag kände var bara ren chock, sen så var det riktigt obehagligt att se Pacman nere sådär. Man hoppas i såna lägen bara att han mår bra och det var skönt att se honom uppe på benen igen efter ett tag. Sen så känner jag en enorm glädje för Marquez, han fick segern som kommer göra honom odödlig i boxningshistorien. Han har förtjänat det så mycket.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-12-09 kl. 07:28.
Citera
2012-12-09, 07:03
Medlem
Lubrixs avatar
Riktig jävla sjuk match måste jag säga! marquez var absolut värd att vinna. Är sjukt glad att jag såg den här matchen live.

Det tråkiga nu är ju bara att pacquiao och mayweather, kommer nog inte att möta varandra.
Senast redigerad av Lubrix 2012-12-09 kl. 07:06.
Citera
2012-12-09, 07:04
Medlem
makrillitomatsass avatar
Fanastisk fight och sjuk knock, såg ut som han dog på fläcken. Obehagligt. Antar att vi kan glömma Pac-Floyd nu. Eller Pac överhuvudtaged.
Citera
2012-12-09, 07:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Har fortfarande inte smält förlusten på långa vägar. Mitt scorecard efter 5 ronder var 3-2 i ronder till Pacman, innan knocken kom hade jag även honom som vinnare i sjätte ronden tror jag (fast jag ska medge att jag har glömt bort det mesta som hände i sjätte ronden förutom knocken, ska se om fighten sen). Pacman såg bra ut tyckte jag, betydligt bättre än mot Bradley och Marquez III men misstaget var för mycket vilja. Att vara så offensiv och gå efter en KO mot en teknisk counterpuncher som Marquez kostade sig dyrt. Jag vill hylla bägge boxarna för en grym fight där båda gick för en KO och satte allt på spel.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-12-09 kl. 07:46.
Citera
2012-12-09, 09:05
Medlem
blackfaces avatar
Manny PacK-O'

Skönt att se Marquez få en mycket välförtjänt vinst. Ingen möjlighet för Bob Arum att snacka om "just business" denna gång.

Karma.
Citera
2012-12-09, 10:54
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Riktigt otäck djävla KO Pac gick på, bland det värsta jag sett och då har jag ändå följt sporten i 30 år ... och det är inte utan att jag frågar mig varifrån 39-årige Marquez fick den slagstyrkan; i de tidigare matcherna är det ju Manny som haft övertaget på det området. Så AIFarens misstankar får nog härmed anses vara bekräftade.

Tyckte annars JMM såg rätt långsam ut. Pac var aktivare, men verkade förvånad när hans slag inte verkade påverka JMM. Själv frågade jag mig tyst om det är möjligt att dopa hakan ...

Hur som helst: Tack för allt, Pac! Du kan sluta och ägna dig åt politiken nu, och har inget att skämmas över. Tvärtom bjöd du på mer än nån annan i din generation och bangade aldrig för att möta de bästa. Trippeln mot ODLH, Hatton och Cotto var höjdpunkten i mitt tycke, ditt annus mirabilis ...
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2012-12-09 kl. 11:00. Anledning: Skrivfel, tillägg
Citera
2012-12-09, 11:24
Medlem
Blev riktigt chockad. Hoppas Pac gör annat nu än boxning för Marquez är ju ett monster nuförtiden och jag skulle inte vilja se en till match mellan dem.
Citera
2012-12-09, 11:52
Medlem
nickoruts avatar
FOTY!
Jag blev chockad över fightens utveckling! Tycker också Marquez slog misstänkt hårt den här fighten men blir man träffad av ett sånt slag som knockade ut Pacman så behöver man inte vara dopad för att slå ut sin motståndare.

Det här borde vara slutet för Pacman. Den knocken återhämtar han sig inte ifrån i första taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in