2013-09-02, 23:12
Medlem
nickoruts avatar
Kan någon förklara för mig varför konsensus verkar vara att garcia-matthysse är en stenjämn fight på förhand? Om inte matthysse vinner på KO eller solklart beslut så är det för mig en kandidat till uppset of the year tillsammans med Mares-gonzales.

Vad har egentligen garcia för kvaliteter? Visst, han har en fin vanstwrkrok som matthysse inte får hoppa in i men han e ju hur långsam som helst och liksom kantig i rörelsemönstret med matthysse inte alls är överskattad som jag tycker många verkar hävda.
Matthysse är ju vad han är och han kommer inte jabba och han kommer inte kontra så han är chanslös mot vissa fighters (även om det just nu står still i huvudet över vem det skulle vara) men han gör sin grej och pressar på och slår hårt. Var det inte mot Peterson han vacklade honom med en jab? Men framförallt så kommer han aldrig sluta att pressa garcia och det är mer än vad den begränsade garcia klarar av.
Hur blev egentligen garcia en stjärna? Morales o judah när båda verkligen var tokefter sin prime.

Och att canelo skulle vara Floyds svåraste fight någonsin är hype och åter hype. Kan någon verkligen föreställa sig att canelo cuttar ringen så Floyd inte kommer ut och blir träffad av kombinationer?

Mina 2 cent!
(Jag skriver från luren så därför det kan va massa fel)
Citera
2013-09-02, 23:45
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Kan någon förklara för mig varför konsensus verkar vara att garcia-matthysse är en stenjämn fight på förhand?
Jag tror inte heller Garcia har någon stor chans men ska ändå försöka försvara honom lite.

Innan jag såg fighten mot Judah så såg jag Garcia som överskattad där hans mest imponerande vinst var en seger mot Khan som en gammal Julio Diaz nästan stoppade senast. Men mot Zab visade han några kvaliteter som jag inte trodde fanns där, han utboxade Judah de första ronderna där Judah oftast är väldigt vass. Judah är en slick boxare så det är en bedrift men som du säger inte direkt prime-Judah. Garcia är en bra boxare, det är inget som verkligen sticker ut förutom hans vänsterkrok som är brutal men det finns heller inget område han visar seriösa brister inom. Mot Zab visade han också bra med hjärta efter att han var märkbart skadad i de senare ronderna. Bra haka har han. En annan sak med Garcia är att han har varit underdog tidigare och vunnit så det är inte en ovan situation för honom.

Matthysse å andra sidan har ju förluster mot Judah och Alexander, två bra boxare - kontroversiella förluster visserligen. Matthysse har så vitt jag vet aldrig blivit skadad i en fight, dock har jag hört från flera att han var skadad mot Humberto Soto innan han stoppade honom fast det kommer jag inte ihåg ärligt talat. Men är det här en fördel kan man fråga sig? Det är ett bevis på att Matthysse har en grym haka men hur kommer han reagera om han åker på en vänsterkrok av Garcia. Det vet vi inte.

Jag spelar egentligen mest djävulens advokat här, tror inte att Garcia kommer att vinna. Han kommer försöka boxa Matthysse och kommer säkert ha framgång med det men förr eller senare så kommer Matthysse landa rent och då är det inte långt kvar till slutet.
Citera
2013-09-04, 14:46
Medlem
Godzilla3s avatar
Måste säga att jag är lite oroad över Bradleys hälsa. Såg precis Face Off med JMM-Bradley o där sa Bradley inte bara fick en hjärnskakning efter fighten mot Provodnikov men också hade "slurred speach" i två månader efter fighten. Tycker det där är oroväckande, att han kände av biverkningar så pass långt efter fighten och nu ska han upp mot en hårdslående JMM bara ett halvår efter, även den tuffa sparringen som sker under träningen. Tycker han borde vila längre (som Pacman uppemot ett år) och möta en mindre farlig motståndare. Hoppas Bradley boxar och inte dras in i något brawlande.
Citera
2013-09-05, 20:43
Medlem
tatans avatar
Hyfsad box helg Chris Arreola vs Seth Mitchell kan väl bara sluta med att Seth blir knockad inom 6ronder något annat skulle förvåna mig.
Ricky Burns vs Raymundo Beltran

Oscar Ahlin boxas i Fredrikshamn sänds på 10an.
Citera
2013-09-05, 22:16
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Måste säga att jag är lite oroad över Bradleys hälsa. Såg precis Face Off med JMM-Bradley o där sa Bradley inte bara fick en hjärnskakning efter fighten mot Provodnikov men också hade "slurred speach" i två månader efter fighten. Tycker det där är oroväckande, att han kände av biverkningar så pass långt efter fighten och nu ska han upp mot en hårdslående JMM bara ett halvår efter, även den tuffa sparringen som sker under träningen. Tycker han borde vila längre (som Pacman uppemot ett år) och möta en mindre farlig motståndare. Hoppas Bradley boxar och inte dras in i något brawlande.
Såg Face Off'en jag med och måste säga att jag mådde fysiskt dåligt av att kolla på matchen. Om man får ta i lite så har man sett folk dö av mindre hårda slag än sådär. Att biverkningarna kom är knappast förvånande.

Snart en vecka kvar till en underbar boxningsnatt/morgon. Att se Mayweather glänsa lite mot plattfotade Canelo är bara grädde på moset ... jag är så sjukt nyfiken på Matthysse - Garcia, kan knappt vänta. Inte nog med det är jag nyfiken på efterspelet av den fighten. Matthysse som vuxit och blivit en favorit i mitt hem, vad händer om han vinner? Det vore så sjukt intressant att se.
Citera
2013-09-07, 12:08
Medlem
challiss avatar
Massa tjafs fram och tillbaka om vem som egentligen villa ha catch weighten. Ellerbe säger att det var Canelos team som ville, och Canelo säger att det var Mayweathers. Förstår inte varför Canelo skulle ljuga, men vad vet jag. Förstår egentligen inte varför någon av dem skulle ljuga.

Mayweather vägde tydligen in på 152.2 idag och Canelo runt 157, det verkar ganska lovande för Canelo. Hoppas han har snörat på sig dojorna och dragit några mil i bergen den här gången, till skillnad från senast.
Citera
2013-09-07, 13:38
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Massa tjafs fram och tillbaka om vem som egentligen villa ha catch weighten. Ellerbe säger att det var Canelos team som ville, och Canelo säger att det var Mayweathers. Förstår inte varför Canelo skulle ljuga, men vad vet jag. Förstår egentligen inte varför någon av dem skulle ljuga.

Mayweather vägde tydligen in på 152.2 idag och Canelo runt 157, det verkar ganska lovande för Canelo. Hoppas han har snörat på sig dojorna och dragit några mil i bergen den här gången, till skillnad från senast.
Det som är det viktiga är att båda parter gick med på catchweighten så förstår inte riktigt varför de håller på o bubblar om vem som föreslog det. Däremot det Ellerbe säger stämmer (angående artikeln på boxingscene) där Canelo sa att han var villig att gå ner till 150 pounds:
Citat:
"It's what I want, the Mayweather fight. That's what we put on the table. I feel more mature and for that I am willing to go down to 150 pounds," said Canelo to Sal Rodriguez. "De la Hoya said he was going to pursue the Mayweather fight [for me]. We are ready for it. It's what people want, for me to fight someone like [Mayweather]."
Från Boxingscene

Det här var ju dock 2 år sedan så Canelo har blivit större sen dess. Förutsättningar ändras men faktum kvarstår att han har erbjudit sig att gå ner för att möta honom.

Jag tror inte catchweighten kommer vara en så stor faktor ändå, det kommer väl vara tufft för Canelo att gå ner 2 pounds mer än han brukar men han är ung. Hade varit en annan situation om det var en äldre fighter. Men om han ligger på 157 pounds nu då ser det ut att vara en bra weight cut. Har för mig att både Golovkin o Martinez också sagt att de kan gå ner till 150 för att möta Mayweather - vill man åt den bästa (som dessutom är mindre än en själv) så får man helt enkelt anpassa sig efter det.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-09-07 kl. 13:50.
Citera
2013-09-07, 13:56
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Det som är det viktiga är att båda parter gick med på catchweighten så förstår inte riktigt varför de håller på o bubblar om vem som föreslog det. Däremot det Ellerbe säger stämmer (angående artikeln på boxingscene) där Canelo sa att han var villig att gå ner till 150 pounds:

Från Boxingscene

Det här var ju dock 2 år sedan så Canelo har blivit större sen dess. Förutsättningar ändras men faktum kvarstår att han har erbjudit sig att gå ner för att möta honom.

Jag tror inte catchweighten kommer vara en så stor faktor ändå, det kommer väl vara tufft för Canelo att gå ner 2 pounds mer än han brukar men han är ung. Hade varit en annan situation om det var en äldre fighter. Men om han ligger på 157 pounds nu då ser det ut att vara en bra weight cut. Har för mig att både Golovkin o Martinez också sagt att de kan gå ner till 150 för att möta Mayweather - vill man åt den bästa (som dessutom är mindre än en själv) så får man helt enkelt anpassa sig efter det.

Haha, ja. Alla vill möta Floyd. Undrar vilka hans fyra kvarvarande motståndare kommer vara. Vinner han alla tangerar han ju Marcianos record på 49-0. Hade jag haft det recordet hade jag tagit en riktig missmatch sista fighten och tagit mig upp på 50-0
Citera
2013-09-07, 16:28
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Haha, ja. Alla vill möta Floyd. Undrar vilka hans fyra kvarvarande motståndare kommer vara. Vinner han alla tangerar han ju Marcianos record på 49-0. Hade jag haft det recordet hade jag tagit en riktig missmatch sista fighten och tagit mig upp på 50-0
Jag tror Khan kan vara en av motståndarna som återstår, mycket snack om en eventuell fight i England. Vore jäkligt häftigt. Om Khan slår Alexander det vill säga men jag har en känsla att han kommer vara vassare i 147-klassen. Nu spekulerar jag bara men kanske lite av hans dåliga haka beror på att han cuttar mycket vikt.

Mayweather har sagt också att han vill hålla sig aktiv under 2014 så verkar som att han menar allvar med den här showtime-dealen med 6 fighter. Men allt kan ju förändras mot Canelo, om det är någonting man vet i boxning är det att ett slag kan förändra allt. Sjukt taggad, snart är det fight week! Blir kul med presskonferens o invägningarna och sen självklart hela kortet. Utöver huvudfighterna så är det ju Smith-Molina och Theophane-Cano. Suveränt kort.
Och så får vi inte glömma Badou Jack-Marco Antonio Periban nu på torsdag. Periban är vass, väldigt underskattad.
Citera
2013-09-07, 21:24
Medlem
Dubbelfels avatar
Jag är osäker om jag vet vad som menas med catch weight, nån som har lust att förklara?
Citera
2013-09-07, 21:50
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Jag är osäker om jag vet vad som menas med catch weight, nån som har lust att förklara?
En catchweight är en vikt som båda parterna går med på som inte faller inom någon av de traditionella viktklasserna, oftast för att någon har ett stort övertag i storlek. Catchweighten används då för neutralisera det övertaget. T.ex. 152 pounds som i Mayweather-Canelo där det är en catchweight mellan 147- och 154-viktlasserna.

Mitchell mot Arreola ikväll. Tror det här kommer handla om vem som har bäst haka och det är utan tvekan Arreola. Jag gillar Mitchell, kanske inte så mycket hans stil i ringen men hans hjärta och vilja. Men man kan inte bortse från det faktum att han varit skadad i sina tre senaste fighter. Varför Banks inte försökte avsluta mot Mitchell i förra fighten är det nog bara Banks själv som vet.
Citera
2013-09-07, 22:13
Medlem
Ser ut som TV10 inte visar Floyd mot Canelo... Eller har jag fel ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in