2012-09-16, 06:27
Medlem
Godzilla3s avatar
Lite tankar efter Martinez-Chavez Jr. Kör spoiler om någon kommer in här av misstag innan de sett fighten.

Senast redigerad av Godzilla3 2012-09-16 kl. 06:54.
Citera
2012-09-16, 17:50
Medlem
tatans avatar
Gott att jag hade fel om Chavez skulle stoppa Martinez men jävlar vad nära det var,vilket kaos Chavez har i sin ring hörna att Roach orkar träna halvmongot.
Maidana vs Karass grymt bra match som sluta med knock.
Citera
2012-09-16, 22:29
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Undrar om Chavez Jr börjar ta träningen på allvar nu, för i 24/7 programmet kunde man ju se att han inte hade speciellt bra diciplin när det gäller träningen. Går ju inte vakna klockan 5 på eftermiddagen och bara tror på att gener bär en fram hela vägen..sjukt egentligen, måste vara en riktigt eyeopener för honom om vad som krävs på högsta nivå ..
Citera
2012-09-17, 13:13
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Lite tankar efter Martinez-Chavez Jr. Kör spoiler om någon kommer in här av misstag innan de sett fighten.

Hur kunde du få siffrorna 115-112 när Chavez enbart vann en enda rond?

Martinez gav inte Chavez en suck i 11 ronder. Dramatiskt slut. Trodde faktiskt att Martinez skulle bli utslagen i sista ronden. Han var ju helt borta ett tag men lyckades ändå ta sig genom ronden. Martinez ska ha brutit handen och fått en knäskada så vet inte hur länge han blir borta nu. Tack vare det dramatiska slutet så blir det förmodligen ett returmöte. Precis som när Lucian Bute dominerade Andrade och sen i slutet av tolfte ronden räddas Bute av klockan. Det blev ett returmöte ett år senare.

Kan inte tänka mig att Chavez kan klara av att boxas i mellanvikten länge till. Skulle gärna vilja veta hans matchvikt i lördags men han vägrade ställa upp på HBOs inofficiella invägning. Martinez vägde 167 pounds. Mot Rubio vägde Chavez 181 pounds i ringen. Kan tänka mig att han vägde ännu lite mer mot Martinez.
Citera
2012-09-17, 16:34
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hur kunde du få siffrorna 115-112 när Chavez enbart vann en enda rond?

Bra fråga, efter att ha sett om fighten så gav jag enbart två ronder till Chavez. Men okej, ska ändå försöka förklara hur jag tänkte första gången jag såg fighten (såg då inte en HBO-stream så fick inte heller Compubox-statsen).

Vi kan båda hålla med om att sista ronden absolut var en 10-8 rond till Chavez i och med att han hade en knockdown och hade Martinez riktigt illa ute.

Många hade det 11-0 till Martinez efter elva ronder och jag kan absolut förstå varför då Martinez verkligen landade betydligt mer i volym än Chavez i varje rond. Men för mig är inte volym alltid det viktigaste. Och kollar man power punch-statistiken från Compubox så ser man att det är något jämnare där där bland annat Chavez landade 50% då Chavez knappt jabbade alls.

Ta rond två till exempel, Chavez fick in några riktigt tunga kroppsslag och en klockren left hook mot huvudet på Martinez medan Martinez dominerade med högerjabben. Men enligt mig gjorde Chavez mer skada än Martinez i den ronden och fick in fler tunga power punches. Iallafall så gjorde han det i första halvan av ronden där han pressade Martinez mot repen. Så jag gav den till Chavez. I efterhand kanske något billigt.

Men i efterhand har jag väldigt svårt att ge några andra ronder till Chavez. När jag såg fighten live så kommer jag ihåg att jag åttonde ronden till Chavez så på grund av att de slagen han väl fick in cuttade Martinez vänstra öga. Gav också 11:e ronden till Chavez, tyckte han kom igång efter Freddie Roach sa att han måste knocka Martinez. Men trots att Chavez hade framgång i båda dessa ronder (8:e o 11:e) så tyckte jag i efterhand inte att gjorde tillräckligt för att vinna dem. Martinez landade väldigt många slag. Det är väl kanske en grej som har att göra med att den mexikanska majoriteten i publiken vrålar varje gång Chavez har lite framgång som fick mig att ge ronderna till Chavez.

Så kortfattat så kunde jag i efterhand enbart ge två ronder till Chavez, den andra och den sista.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-09-17 kl. 16:37.
Citera
2012-09-17, 16:56
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Martinez gav inte Chavez en suck i 11 ronder. Dramatiskt slut. Trodde faktiskt att Martinez skulle bli utslagen i sista ronden. Han var ju helt borta ett tag men lyckades ändå ta sig genom ronden. Martinez ska ha brutit handen och fått en knäskada så vet inte hur länge han blir borta nu. Tack vare det dramatiska slutet så blir det förmodligen ett returmöte. Precis som när Lucian Bute dominerade Andrade och sen i slutet av tolfte ronden räddas Bute av klockan. Det blev ett returmöte ett år senare.

Jo, det var därför jag kände att det lämnade en bitter eftersmak för Chavez lyckades till slut få in de där tunga slagen som var det som många förväntade honom att göra innan. För säga vad man vill om hur Martinez dominerade MEN så illa ute han var i tolfte ronden, det gjorde ont för mig att se som är ett stort Martinezfan. För han har åkt ner tidigare mot Pavlik, Williams och Macklin men alla dessa var "off balance knockdowns" när han rörde sig i sidleds och då han lätt kommer ur balans. Här skadade Chavez honom illa och det var inte alls långt ifrån att han åkte ner igen. Martinez visade enormt med hjärta dock att klara sig tolfte ronden ut. Kanske var det här också något som är bra för Martinez i slutändan, att vinna publiken till sin sida. Kanske var den tolfte ronden nödvändig för att visa att Martinez som dominerade i elva ronder också har det där fighterhjärtat som publiken älskar.

En rematch skulle vara kul tycker jag även fast det är tveksamt om Chavez verkligen förtjänar det (då tycker jag iaf att Chavez inte ska tjäna dubbelt så mycket som Martinez som var fallet i denna fight). Martinez börjar ju komma upp i åldern också och tyvärr så är ju ofta snabbhet och kondis det som först försvinner. Roy Jones klarade inte heller av att fighta sin typ av stil alltför länge innan han blev knockad. Martinez trots att han andades tungt sista ronderna så är det makalöst vilken kondis han måste besitta med tanke på hur många slag han fick iväg och hur mycket han rör sig.

Jag tycker han ska försöka få en fight mot Mayweather först, och om inte det går satsa på en rematch.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-09-17 kl. 16:58.
Citera
2012-09-17, 20:42
Medlem
En rematch skulle vara riktigt trist att se, martinez dominerade chavez och blev lite för självsäker i 12 ronden. En rematch skulle bara betyda att han skulle boxa mer säkert, inte bjuda på sig själv och vinna enkelt
Citera
2012-09-17, 22:32
Medlem
tom-joness avatar
Två PPV-shower mot varandra samma kväll, boxningen dödar sig själv! Tänkte man innan, men jag tyckte det gick riktigt bra, en skön söndagsmorron med flera timmar boxning innan frukost. Top Rank och Golden Boy kanske förlorade pengar på det men det kan dom fan ha de giriga oärliga svinen.
Mång bra fighter, John Jackson mot Willie Nelson var bra, trodde ju att Nelson skulle bli knockad men han tog hem det på nåt sätt, tyckte själv att Jackson jobbade bättre.
Leo Santa Cruz var riktigt bra. Betänk att Morel gav Abner Mares en tuff fight ända till 12e ronden, men Santa Cruz körde bara över Morel från första till sista sekunden. Bara mosade honom, riktigt imponerande.
Canelo vs Lopez var väl ungefär vad man tänkt sig.
Martinez-Chavez såg ut att bli nåt liknande Calzaghe-Jeff Lacy, där Martinez hade gett Chavez en sån omgång så hans karriär aldrig blir nåt bra efter det. Jr fick ju en duktig boxningslektion, och så sket man nästan på sig i sista ronden. Chavez vann en minut av denna fight men det räckte nästan för Marinez var riktigt illa ute. Hans visade lite pungkulor sen genom att fightas tillbaka men inte så smart, det hade kunnat kosta honom fighten. Tyvärr så blir det säkert en retur nu, Jr är inte värd pengarna.
Maidana-Soto Karass var en kanonfight, vilken röj i publiken också, lät som det var i Panama eller Venezuela nånstans, coolt. Maidan måste ha gått på nåt tung i kroppen ronden innan han vann för han var på väg att tappa fighten där, såg skakad ut. Bra avslutning, så gör en killer i ringen, han kände lukten av blod och Karass var körd. Han hade förbättrat sin boxning helt klart Maidana. Blir kul att följa framöver.

Det var skoj att höra Colonel Bob Sheridan i Showtimes tidiga fighter, en broadcast legend som är tillbaka efter hälsoproblem. Men det stora plusset var att man hade Paulie Malignaggi som bisittare, jag har väntat länge på att man ska plocka in honom, kunnig som fan. Såg honom i New York förra sommarn på Roseland Ballroom när han stod och snackade med några andra fighters bla Kendall Holt. Truten gick som en kulspruta på honom, ingen annan fick en syl i vädret. En annan liknande typ som jag också skulle vilja höra från ringside är The Flushing Flash Kevin Kelley. Också kunnig och med en riktig motormun han med.

Appropå ingenting, undrar vad oddsen var på en KO när Wilfredo Gomez mötte Carlos Zarate? Gomez var 21-0-1 (21 KO), Zarate var 52-0 (51 KO).
Gomez var ju faktiskt med i OS redan som 15-åring, och vann amatör-VM som 17-åring. Talang? Jodå. Men då ska vi ju minnas att en annan puerto rican, Wilfred Benitez, blev världsmästare som proffs (WBA) när han var 17. Fantastiskt, men synd och tråkigt vilket vrak han är idag.

Appropå ingenting #2, Panama Al Brown måste ha haft rekordlånga armar. En räckvidd på 193 cm, och han var bara en liten bantamviktare. Skön snubbe, han boxade på 1920- och 30-talet och flyttade til Paris från Panama. Han ägde ett eget stall med tävlingshästar och skickade sina skjortor ändå till London bara för att få dem strykta, han tyckte inte nån i Paris kunde göra det tillräckligt bra. Ha ha vilken skön lirare. Dessutom var han älskare till den franska filmregissören Jean Cocteau. En gayboxare, ganska ovanligt tror jag.

Appropå ingenting #3, Sandy Saddler blev knockad i sin andra profight. Det var enda gången på 162 fighter. Imponerande. Fast man får ju tänka på att min all time-favorit Harry Greb också bara blev stoppad en gång. På 299 fighter..
Citera
2012-09-18, 07:22
Medlem
neggerschwartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Appropå ingenting, undrar vad oddsen var på en KO när Wilfredo Gomez mötte Carlos Zarate? Gomez var 21-0-1 (21 KO), Zarate var 52-0 (51 KO).
Wow det är imponerande.
Citat:
Appropå ingenting #2, Panama Al Brown måste ha haft rekordlånga armar. En räckvidd på 193 cm, och han var bara en liten bantamviktare.
Ja det är inte illa! Vore kul med en bild.
Citat:
Appropå ingenting #3, Sandy Saddler blev knockad i sin andra profight. Det var enda gången på 162 fighter. Imponerande. Fast man får ju tänka på att min all time-favorit Harry Greb också bara blev stoppad en gång. På 299 fighter..
Det är fan inte dåligt!
Citera
2012-09-18, 09:27
Medlem
Libérées avatar
Känns lite underligt att Chávez Jr skulle vilja ha en rematch, i elva och en halv rond blev han fullständigt utklassad av boxare som uppenbarligen är på en helt annan nivå. Möjligen att andra och nionde(?) kunde gått till mexikanen, men resten var solklara. Jag vill inte kalla nedslagningen i sista turlig, men Martinez kunde, och borde, lekt bort den sista ronden med tanke på hur trött Chávez var. Jag menar, Martinez ben var heeelt borta resten av ronden men trots det fann inte Chávez energi att avsluta honom.

Själv satt man och skrek som en skräckfilmstittande tonårsflicka i soffan, underbar dramatik!
Citera
2012-09-19, 18:11
Medlem
Illmatics avatar
Vad tror ni om möjligheterna för en fight mellan Martinez-Mayweather?

Känns avlägset men deras namn har nämnts i samma mening ett par gånger.
Citera
2012-09-19, 21:33
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Skulle hellre se Martinez mot Ward i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in