2013-04-29, 07:43
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Verkligen, Harrison bör sluta nu. Som Reggie Hamond skrev i inlägget ovanför så klarar han inte av ta ett slag. Och vad tänkte han i den här fighten? Vad var hans syfte med att efter typ en minut låta sig bli pressad mot ringhörnan och i stort be om att bli träffad av en de hårdaste högerslag som finns i boxningen idag. Löjlig insats av Harrison. Den här fighten vann ingen på, vi lärde oss absolut ingenting om Wilder förutom att hans höger är väldigt bra - och det visste vi ju redan.
http://sosoboxing.com/boxing-video-watch-online/deontay-wilder-vs-audley-harrison/
En sak kan man ju konstatera om Wilder, han ser ut att svinga stora svingar allafall och med dålig balans. Han har en fin rak höger. Men hur står det till med övriga slag. Ja, man önskar matchen kunde varat längre.
Citera
2013-04-29, 09:57
Medlem
Libérées avatar
Judah alltså, vilken krigare! Starkt att komma tillbaka efter 'kycklingdansen' och ta hem de tre sista ronderna. Har inte heller sett Garcia så illa ute tidigare, men han redde ut stormen som en äkta champ. Kanske inte världens mest underhållande fight, men jag blev grymt överraskad av Judahs form. Efter fyra ronder var jag övertygad om att det skulle sluta precis som i Brooklynbons möte mot Khan, men så blev alltså inte fallet.

För övrigt skulle vilja se vinnaren i Mathysse - Peterson mot Garcia, och förloraren mot Judah.
Citera
2013-04-29, 15:15
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Judah alltså, vilken krigare! Starkt att komma tillbaka efter 'kycklingdansen' och ta hem de tre sista ronderna. Har inte heller sett Garcia så illa ute tidigare, men han redde ut stormen som en äkta champ. Kanske inte världens mest underhållande fight, men jag blev grymt överraskad av Judahs form. Efter fyra ronder var jag övertygad om att det skulle sluta precis som i Brooklynbons möte mot Khan, men så blev alltså inte fallet.

För övrigt skulle vilja se vinnaren i Mathysse - Peterson mot Garcia, och förloraren mot Judah.
Det måste typ vara första gången Judah dominerar slutet av en match där han åkt på stryk i början av matchen. Dock var han även denna match, som Mayweather sa, en fyraronders boxare
Garcia kommer åka på råstryk mot Mathysse (som jag tror vinner mot Peterson), men även Peterson slaktar Garcia. Hoppas att "betmakers" överskattar Garcia igen. Lyckoträffar mot Khan brukar ha den effekten. Har tjänat en hel del pengar på hur överskattad Prescott blev efter sin lyckoträff.
Citera
2013-04-29, 18:04
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
http://sosoboxing.com/boxing-video-watch-online/deontay-wilder-vs-audley-harrison/
En sak kan man ju konstatera om Wilder, han ser ut att svinga stora svingar allafall och med dålig balans. Han har en fin rak höger. Men hur står det till med övriga slag. Ja, man önskar matchen kunde varat längre.
Ja, det där kan verkligen ställa till det för honom i framtiden. Harrison var ju skadad och han blev väldigt ivrig när han såg det men att svinga sådär är ett recept att bli taggad ordentligt.
Citera
2013-04-30, 00:40
Medlem
analbastards avatar
Ja, måste säga att jag är riktigt imponerad och överraskad av Zab, vilket hjärta! Och att han lyckades behålla huvudet för att sedan komma tillbaka i slutet, synd bara att han inte slog mer, kändes som Garcia var riktigt illa ute. Matthysse vs Garcia, längtar redan (om Matthysse tar sig förbi Peterson självklart)! Bombs away!

Quillin imponerade mig också väldigt, trodde det var Guerrero som skulle golva Quillin men icke, riktigt bra uppvisning av haka och timing av Kid Chocolate!

Tyckte dock att Murray tog Martinez i Buenos Aires, verkar som åldern tillslut har hunnit ikapp Maravilla, tror han inte har långt kvar nu.

Får se nu på lördag om åldern verkligen har börjat sätta sina spår i Mayweather, han visade sig sårbar för första gången mot Cotto sedan Emanuel Augustus-fighten, tycker Guerrero har helt rätt stil om han självklart slåss som han gjorde mot Berto men han måste försvara sig bättre när han är inne o gruffar, Mayweather är riktigt vass på att skapa utrymme i dessa situationer och lägga snabba uppercuts och krokar, och han har underskattad tyngd i slagen också! Guerreros haka kommer verkligen att sättas på prov på lördag, can't wait!
Citera
2013-04-30, 10:50
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Fy fan. Någon som sett Martinez - Murray?

Varför hata Martinez? En kille som växte upp i desperat fattigdom, var tvungen att jobba redan som barn, som var mobbad i skolan, som lämnade sitt hemland för att lyckas som boxare, som levde på brödsmulor medan han kämpade med sin karriär, fick boxa på bortaplan hela tiden, blev bortdömd i viktiga matcher, men vägrade ge upp, duckade aldrig någon, gick upp mot en mkt tyngre Chavez Jr som har WBC och TV-bolagen i ryggen, gav Chavez en lektion, visade att han har cojones genom att slugga tillbaka efter nedslagningen, en bra snubbe, bra förebild, inga divafasoner, arbetar med barn mot mobbing. Varför ska man hata en sån snubbe? Ett bra ansikte utåt för sporten, som visar att om man aldrig ger upp så kan man till slut nå sitt mål. Martinez är ingen av mina stora favoriter men jag har enorm respekt för honom. Att domarna dömde honom som segrare mot Murray är väl knappast hans fel.

Intressant att läsa hur ni yngre ser på Roy Jones. För oss äldre så var han ett fenomen. Superman på riktigt. Bortdömningen av honom i OS -88 var ett av hela de olympiska spelens mest omtalade ögonblick. Boxning var fortfarande stort då, fortfarande intressant och bra. Sen gjorde ju Roy hur han ville i proringen, helt outstanding. Man sa att han inte mötte de bästa men mycket av det är överdrivet. Visst, hade vart kul att se honom mot nån ur den fantastiska brittiska generationen (Eubank, Benn, Collins, Watson) men det var inte bara Jones fel, business är knepigt inom boxning. Snacket om att han duckade Michalciewzki är löjligt. Roy hade haft alla de stora bältena, Dariusz satt på menlösa WBO-titeln, varför ska Roy åka till Tyskland för att hämta den? Låt tysken komma till Staterna om han så gärna ville fightas, Roy var herre på täppan och ska inte behöva jaga nån.
Jones Jr var ju så överlägsen så alla såg dåliga ut, mötte många bra utmanare. Skulle kunna jämföra en kille som Antoine Byrd i skills med t.ex N´Dam N´Jkam utav dagens boxare, och se vad Roy gjorde med Byrd. Han var förmodligen den snabbaste boxaren då, snabbare än alla flugviktare, fjäderviktare, you name it. Helt otrolig atletisk talang. Minns ni när han spelade i USBL-ligan i basket på eftermiddagen och boxade ut Eric Lucas i en titelfight senare på kvällen? Only Roy can do that. (Lucas blev ju WBC champ flera år senare, kompetent fighter) Varje gång man fick hem en VHS-kassett med Roys senaste fight så var det fest hemma på den tiden.

Jag skulle kunna säga att när Roy var som allra bäst (vs James Toney), på rena skills, så tar han lätt plats bland de 5-6 bästa någonsin. Han kommer inte lika högt på en GOAT-lista såklart men om man bara bedömmer rena skills, i sin prime.

Mot Clinton Woods (Woods ingen all time-great men världsklass. IBF-, European, Commonwealth champ, 42-5. ) Se hur enkelt det ser ut. Vackert.
http://www.youtube.com/watch?v=aNu4ENVDdbg
Citera
2013-04-30, 11:08
Medlem
tom-joness avatar
Roy Jones i The Matrix. Roy behövde inga datoriserade specialeffekter som de andra.

http://www.youtube.com/watch?v=9F55hvUEpNE
Citera
2013-04-30, 11:18
Medlem
tom-joness avatar
Roy som nåt slags blöt fantasi för Da Brat, hon tatuerar hans namn på axeln ha ha.

http://www.youtube.com/watch?v=Yq5RoJ8Zwjg

Har för mig att Da Brat blev lite söt senare när hon inte var så grabbig?
Citera
2013-04-30, 15:20
Medlem
nickoruts avatar
Mycket boxning i helgen som var, har tagit ett tag att smälta allt.

Om vi börjar med wilder så var det en patetisk match förstås men jag gärna se honom mot typ Haye för att se vad han kan.

Khan är en märklig boxare. Han är "en ny fighter" varenda gång han kommer in i ringen men så blir fighterna likadana i alla fall. Jag tycker inte khan har uselt försvar utan det är mer det att vare sa betydande smäll skakar honom. Jag är tveksam till om khan någonsin når top 10 p4p.

Martinez-muray håller jag med om vad nån skrev tidigare, att maravilla blivit gammal fort. Han var trött och långsam och han verkade inte ha riktigt tryck i nävarna. Men jag tycker ändå han vann fighten, även om man räknar med den andra KD som domaren missade. Murray var för defensiv o sg stora stunder ut som clottey mot pacman för ett par år sen. Men maravillas tid är nog över.
Citera
2013-04-30, 15:31
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Varför hata Martinez? En kille som växte upp i desperat fattigdom, var tvungen att jobba redan som barn, som var mobbad i skolan, som lämnade sitt hemland för att lyckas som boxare, som levde på brödsmulor medan han kämpade med sin karriär, fick boxa på bortaplan hela tiden, blev bortdömd i viktiga matcher, men vägrade ge upp, duckade aldrig någon, gick upp mot en mkt tyngre Chavez Jr som har WBC och TV-bolagen i ryggen, gav Chavez en lektion, visade att han har cojones genom att slugga tillbaka efter nedslagningen, en bra snubbe, bra förebild, inga divafasoner, arbetar med barn mot mobbing. Varför ska man hata en sån snubbe? Ett bra ansikte utåt för sporten, som visar att om man aldrig ger upp så kan man till slut nå sitt mål. Martinez är ingen av mina stora favoriter men jag har enorm respekt för honom. Att domarna dömde honom som segrare mot Murray är väl knappast hans fel.

Onekligen en häftig bakgrund han har, Martinez. Kommer ihåg delar av det du skriver ifrån HBO:s 24/7-serie inför mötet med just Chávez, gav ett riktigt sympatiskt intryck. Bästa ögonblicket med "Maravilla": Den sanslösa knockouten i returmötet mot Paul Williams.

Skulle gärna sett honom mot Canelo i september, men då han uppenbarligen bröt handen (i vilken rond skedde det egentligen?) mot Murray i helgen så lär det inte bli någon mer fight i år för argentinaren. Tråkigt.
Citera
2013-04-30, 15:36
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut

Khan är en märklig boxare. Han är "en ny fighter" varenda gång han kommer in i ringen men så blir fighterna likadana i alla fall. Jag tycker inte khan har uselt försvar utan det är mer det att vare sa betydande smäll skakar honom. Jag är tveksam till om khan någonsin når top 10 p4p.

Ja herrejävlar vad illa ute han var mot Diaz, och inte bara en gång heller! Han har ju en otroligt hög högstanivå, men samtidigt kan han förlora mot vilken jäkla journeyman som helst. Säga vad man vill om Amirs framtid, men hans fighter är i alla fall underhållande!
Citera
2013-04-30, 15:43
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Ja herrejävlar vad illa ute han var mot Diaz, och inte bara en gång heller! Han har ju en otroligt hög högstanivå, men samtidigt kan han förlora mot vilken jäkla journeyman som helst. Säga vad man vill om Amirs framtid, men hans fighter är i alla fall underhållande!

Absolut! Han fighter är underbara, nästan mer intressanta ju större favorit kan är.

Grejen med khan är att jag undrar om han egentligen lägger någon kraft bakom slagen när han slår kombinationer. Tycker faktiskt khan påminner en del om amatörboxning där antalet träffar är det viktiga o inte hur träffarna är.

Glömde nämna judah-garcia också. Jag läser här att folk år imponerade över judah och det jan man väl vara, framförallt att han var stark i slutet vilket inte direkt är karaktäristiskt. Men ärligt talat. Man har ju sett en del "paper-champs" som bara varit ett skämt, men garcia är nog en av de sämsta legitima mästarna jag sett i en talangfull division. Blir förvånad om garcia fortfarande har något bälte när 2013 blir 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in