Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Om du inte har läst den här artikeln/intervjun med Ann Wolfe så rekomenderar jag den starkt. Mycket intressant måste jag säga. Jag skulle gärna se en film om hennes liv.
The Girl Who Cried Wolfe
http://www.boxing.com/the_girl_who_cried_wolfe.html?utm_source=dlvr.it&u tm_medium=twitter
Tackar tackar, mkt intressant läsning. En rejäl kvinna det där. Och lite surrealistiskt att det i världens rikaste land finns barn som springer runt barfota och hämtar ved å vatten till sitt skjul.
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Inte ren boxning men någon kanske är intresserad
Knuckle,en dokumentär om irlänska vandrare,kommer inte Tyson Fury från samma förhållanden?
http://svtplay.se/v/2694741/dox/knuckle?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2701669/sb,p129798,1,f,-1
Kika just in matchen med Erick Ochieng som Tom Jones tipsa om,tänkte käka samtidigt maten blev kall.
Härligt tempo.
Knuckle var en skön dokumentär. Tyson har tidigare sagt att han inte deltagit i sådana fighter. Däremot var ju hans farsa känd i de kretsarna, Gypsie John Fury. Han hade även en farfar som var en legend inom bare knuckle fighting.
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Finns det inga boxare som kommit långt utan hård skit uppväxt.
Det kan väl knappast vara det ända som gör boxare.
Men det är klart kommer man ifrån överklass är väl knappast boxning man dras till.
Men något undantag borde väl finnas?
Det finns undantag men de är inte många.
Citat:
Ursprungligen postat av walloftext
massor. Joe Calzaghe till exempel. barrera. klitschko bröderna. amir khan. lennox.
o det är bara de jag kommer på som är aktiva eller nyss slutat.
överklass vet jag inte. medelklass. folk från överklass brukar väl aldrig bli stora stjärnor i sport. de saknar drivet och det anses inte fint nog.
Joe Calzaghe kommer inte från några vidare fina förhållanden. Pappa Enzo var kringresande jazzmusiker, och de bodde på ett council estate och det vet vi som varit på sådana att det är inga ställen man gärna vill bo på.
Barrera är ett bra exempel, båda föräldrarna hade nån slags doktorstitel har jag för mig.
Klitschko pappan var väl inom militären, svårt att säga vad de tjänade under en kommunistdiktatur men de ser ju inte svältfödda ut direkt.
Amirs farsa tror jag hade nån slags verkstad, minns inte om det var bilverkstad. Osäkert hur bra man tjänar på det.
Lennox gick väl på nån fin skola va? Men att bo med en ensamstående mamma är ju sällan en dans på rosor.
Derek Chisora kommer från fin bakgrund, privatskola osv.
Minns nåt snack om att Sam Peter hade rika föräldrar, minns inte vad det var från.
Julio Cesar Chavez Jr lär ju ha haft det helt ok, samma med Wilfredo Vasquez Jr.
Av de mindre kända så finns det en tungviktare idag som heter Tor Hamer som har täta föräldrar.
Var inte Calvin Brock från en ganska välställd familj?
Jag har för mig att Duncan Dokiwari hade ganska hög veckopeng, tror hans farsa var nån höjdare, men jag kan minnas fel. Tydligen är Dokiwari också en ganska intellektuell typ, trots sitt råa utseende. Stor jävel det där, kan rekommendera den blodiga fighten mot Dominick Guinn, helt ok underhållning.
George Foreman III, The Monk, har nog haft det ok i barndomen. Samma med Laila Ali.
Kanske Ronald Hearns.
Floyd Money Mayweather ska väl ha haft det ok, även om farsan var ett kräk.
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Antar att det inte bara är jag som ser fram emot våren/sommarens höjdpunkter!?
28:e April:
B-Hop - Chad Dawson
Det är alltid en fröjd att se Hopkins i ringen. Hans intelligenta och kliniskt(nåja) tekniska boxning gör det möjligt att fortfarande, vid 47 års ålder, vara med bland världstoppen. Jag hoppas att Bernard visar Chad vad "The Sweet Science" handlar om.
5:e Maj:
Saul Alvarez - Shane Mosley
Ung möter gammal i en match där vi kommer få svar på om Alvarez kritiserade försvar håller även mot boxare av Mosleys klass.
Floyd Mayweather - Miguel Cotto
Énligt mig p4p 1 & 3 gör upp i vad som är den näst bäst tänkbara fighten i boxningsvärlden idag. Som den "Floydiot" jag är, tror jag inte helt oväntat på Mayweather seger genom en (T)KO i 10:e.
19:e Maj
Lamont Peterson - Amir Khan II
Kaxig Khan mot ödmjuk Peterson. Kommer Khan kunna hålla undan Peterson utan puttande?

Freddie Roach tror att Khan kommer bli nästa p4p #1, vi som såg förra matchen är inte riktigt lika övertygade.
9:e Juni
Manny Pacquaio - Timothy Bradley
Ett kliniskt record säger inte mycket. Men Bradleys 28-0 inkluderar segrar över Abregu, Peterson, Devon Alexander och Casamayor. STARKT! Det här bäddar för en fantastisk match-up mot Pacman, som har en del att bevisa efter den knappa, knappa segern över Marquez.
Den som vågar påstå att boxningen är död kan ju ta en titta på datumen ovan. Boxningsälskare, vi har en underbar tid framför oss!

Ja, sköna fighter. Till skillnad från många andra så ser jag faktiskt fram emot Hopkins-Dawson II, tror den kan bli ok. Bernard är pressad att bevisa att han inte är nån grinfitta, och Dawson har nog tappat lite av respekten. Han såg ju bra taggad ut redan inför förra mötet, psyket brukar ju annars vara hans stora akilleshäl. Nu vet jag ju genom direkta källor vad de problemen beror på och man får hoppas att han reder ut såna saker.
Appropå Dawson, visste ni att hans farsa hade 7 ungar vid 21 års ålder och att han aldrig övergav dem trots svåra tider? Respekt!!!
Tror bronshjälmen kommer glänsa mot Mosley. Vore bara bra, boxningen behöver nya unga stjärnor. Och han har snabba nypor, kolla när han kör mittsar på slutet.
http://www.youtube.com/watch?v=S-AOO_fRkOA
Hörde att Amir Mansour åker tillbaka in på kåken, 14 månader. Riktigt trist, han hade kunnat skaka om litegrann i tungvikten. Nu är han 40 när han kommer ut och får börja om igen. Vilket slöseri med liv. Kids, stay away from crime. Eller ge fan i att åka fast iallafall...