"Shane came to the gym twice to ask me to let him fight Manny," Roach says. "I told him no both times, and both times for the same two reasons: First, there isn't enough money there, and second, you're too good a fighter."
Detta efter att Manny mött Cotto.
Folk verkar glömma exakt hur het Mosley var efter sin vinst mot Margarito. Att det sedan uppdagats i efterhand att Mosley inte hade mycket krut kvar, tar GIVETVIS bort betydelsen av Floyds vinst, men beslutet att ta den fighten var bra mer vågat än något Pac gjort på flertalet år.
Cotto är en bättre vinst, Mosley en bättre matchning. Med facit i hand.
Förövrigt tycker jag det är helt fel att påstå att Cotto skulle vara en bättre vinst än något Floyd presterat. Vad sägs om Castillo? En grym lättviktare i sin prime. Solklar HOF-fighter. Kan Castillo kanske vara top25 lättviktare genom tiderna? Inte omöjligt.
Förövrigt tycker jag även Floyds vinst över Oscar i lätt mellanvikt väger högre än Cottos för Pac.
Corrales kan man även hitta argument för.
Det som är sjukt imponerande med Pac är inte hans klättring i vikt, och möten med avdankat motstånd. Nej nej, det är hans vinster mot Barrera och till viss del Morales. ATG kämpar av högsta klass. Jmm kan väl också sorteras in där, även om man kan ha åsikter om resultatet var rättvist.
Dessa vinster om något pissar på hela Floyds resume.
Mja mja. Jag har ju sagt förut att matchen mot marquez är värdelös då han inte kan fightas över 135. Pac har dock bjudit på mycket gott genom åren, och jag har fortsatta förhoppningar att han möter en prime och hungrig motståndare härnäst.
Jävligt trevlig fortsättning på 2011 förresten.
Mayweather vs. Ortiz
Pacquiao vs. Marquez
Klitschko vs. Haye
Klitschko vs. Adamek
Cotto/Martinez/Margarito triangeln
Khan vs. Judah
Froch vs. Ward
Hopkins vs. Dawson
Säkert glömt en del.. Boxning är död? Pyttsan.
RIP genaro hernandez förresten.