2011-06-08, 23:43
Medlem
AIFares avatar
Mosley över Cotto vid tillfället skulle jag inte hålla med om. Mosley hade inte en match på 1 1/2 år och det var känt att han sett bedrövlig ut i sitt camp. Mosley matchen var helt rätt för Floyd och inget jag kommer hålla emot honom, men det var ingen match som gör honom historisk.

Att Pac gick upp till welter o mötte en så stark motståndare som Cotto var är mer imponerande än något Floyd gjort under hela sin karriär. Cotto skulle jag sätta över Shane innan jag sett de båda matcherna, efter jag sett dom var det övertydligt att Cotto var en betydligt svårare motståndare än Mosley.

Men men, vad spelar allt detta för roll om vi väl får se dom i ringen mot varandra. Jag beundrar båda dessa boxare, men jag är inget fan av någon av deras personligheter utanför ringen. Dock tycker jag Pac gör en sak rätt, han överlåter sin matchning till Arum o Roach, vilket gör att man inte direkt kan beskylla Pac för dåliga matchningar.

Jag är däremot en stor beundrare av Cotto både i o utanför ringen, o en gång i tiden var jag det av Shane också, men utanför ringen ska han ha all respekt.
Citera
2011-06-09, 00:24
Medlem
Pac vs Cotto > Mayweather vs Mosley = 1-0
Pac vs Mosley < Mayweater vs Ortiz = 1-1

Cotto var så farlig för Pac att Pac till och med var lite rädd för Cotto vilket resulterade i en av de bästa träningslägret team Pac haft enligt Ariza.

Fastän om att jag är ett Pac fan så glädjer det mig att Mayweather väljer att ligga över Pac med den här matchningen. Med den här matchningen så tvingar han Pac i princip att välja en motståndare ännu farligare än Ortiz vilket i slutändan bara är positivt för Pacquiao.

Synd för båda två dock att vad dem än gör enskilt blir relaterat till varandra.

Hoppas Pacquiao möter Alvarez, den matchningen samt fighten kommer att vara både bättre, mer intressant och händelserik jämfört med Ortiz-Mayweather.
Citera
2011-06-09, 00:35
Medlem
bomayes avatar
"Shane came to the gym twice to ask me to let him fight Manny," Roach says. "I told him no both times, and both times for the same two reasons: First, there isn't enough money there, and second, you're too good a fighter."

Detta efter att Manny mött Cotto.

Folk verkar glömma exakt hur het Mosley var efter sin vinst mot Margarito. Att det sedan uppdagats i efterhand att Mosley inte hade mycket krut kvar, tar GIVETVIS bort betydelsen av Floyds vinst, men beslutet att ta den fighten var bra mer vågat än något Pac gjort på flertalet år.
Cotto är en bättre vinst, Mosley en bättre matchning. Med facit i hand.

Förövrigt tycker jag det är helt fel att påstå att Cotto skulle vara en bättre vinst än något Floyd presterat. Vad sägs om Castillo? En grym lättviktare i sin prime. Solklar HOF-fighter. Kan Castillo kanske vara top25 lättviktare genom tiderna? Inte omöjligt.
Förövrigt tycker jag även Floyds vinst över Oscar i lätt mellanvikt väger högre än Cottos för Pac.
Corrales kan man även hitta argument för.

Det som är sjukt imponerande med Pac är inte hans klättring i vikt, och möten med avdankat motstånd. Nej nej, det är hans vinster mot Barrera och till viss del Morales. ATG kämpar av högsta klass. Jmm kan väl också sorteras in där, även om man kan ha åsikter om resultatet var rättvist.
Dessa vinster om något pissar på hela Floyds resume.

Mja mja. Jag har ju sagt förut att matchen mot marquez är värdelös då han inte kan fightas över 135. Pac har dock bjudit på mycket gott genom åren, och jag har fortsatta förhoppningar att han möter en prime och hungrig motståndare härnäst.

Jävligt trevlig fortsättning på 2011 förresten.

Mayweather vs. Ortiz
Pacquiao vs. Marquez
Klitschko vs. Haye
Klitschko vs. Adamek
Cotto/Martinez/Margarito triangeln
Khan vs. Judah
Froch vs. Ward
Hopkins vs. Dawson

Säkert glömt en del.. Boxning är död? Pyttsan.

RIP genaro hernandez förresten.
Senast redigerad av bomaye 2011-06-09 kl. 00:44.
Citera
2011-06-09, 00:38
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Pac vs Cotto > Mayweather vs Mosley = 1-0
Pac vs Mosley < Mayweater vs Ortiz = 1-1

Cotto var så farlig för Pac att Pac till och med var lite rädd för Cotto vilket resulterade i en av de bästa träningslägret team Pac haft enligt Ariza.

Fastän om att jag är ett Pac fan så glädjer det mig att Mayweather väljer att ligga över Pac med den här matchningen. Med den här matchningen så tvingar han Pac i princip att välja en motståndare ännu farligare än Ortiz vilket i slutändan bara är positivt för Pacquiao.

Synd för båda två dock att vad dem än gör enskilt blir relaterat till varandra.

Hoppas Pacquiao möter Alvarez, den matchningen samt fighten kommer att vara både bättre, mer intressant och händelserik jämfört med Ortiz-Mayweather.
bra inlägg förutom det översta som jag inte håller med om.

Helt rätt att detta är bra även för Pac och hans fans (och boxningsfans överlag). Finns inte så många kvar att möta nu som inte är riktigt intressant.

Canelo är inte alls redo. Tror ryktet om 65millar för den fighten är rent skitsnack och propaganda.
Canelo behöver möta någon med en puls härnäst. Kanske Mirtosyan? Eller Cintron. Angulo är väl körd?
Citera
2011-06-09, 09:15
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
Jävligt trevlig fortsättning på 2011 förresten.

Mayweather vs. Ortiz
Pacquiao vs. Marquez
Klitschko vs. Haye
Klitschko vs. Adamek
Cotto/Martinez/Margarito triangeln
Khan vs. Judah
Froch vs. Ward
Hopkins vs. Dawson

Säkert glömt en del.. Boxning är död? Pyttsan.
Japp, Klit x2-matcherna + Froch vs Ward kommer bli mycket kul.
Citera
2011-06-09, 17:27
Medlem
AIFares avatar
När det gäller Cotto segern vs Maywehers resume är det ju självklart en personlig åsikt (om andra tycker annorlunda har jag inga problem med det, men visst fan är det kul att diskutera det).

Man kan absolut argumentera för att den vinsten var bättre än Corrales vinsten med fakta i hand (alla som såg Corrales match mot Justin Juuko, 2 matcher innan förstod att han inte var så bra som han hypats upp vid tillfället, dessutom med hans anmälan om att ha spöat bruden som han sedan också åkte in för liggandes i bakhuvudet, inte för jag tror det hade spelat någon roll).

Castillo matcherna var bra segrar för Floyd, men långt ifrån imponerande. Jag har suttit många ggr o räknat poäng i första matchen, jag kan inte ge floyd mer än 5 ronder hur mycket jag än försöker vara partisk. Returen vann han 7-5, detta tycker inte jag är lika imponerande som att Pacquiao krossade Cotto.

Visst fan är det ett bra 2011 vi har framför oss.

RIP Hernandez.
Citera
2011-06-09, 21:18
Medlem
tatans avatar
Ingen som vet hur man kan se Badou Jacks match som var i lördags?
Citera
2011-06-11, 19:43
Bannlyst
Tjena Pac här!(tidigare PacMan)

,Fugu känner nog igen mig med våra trevliga och insiktsfulla 0rddueller vem som e mannen mellan Pac vs May. ,o så vitt jag vet eller tror löser vi nog inte detta själva innan dom står öga mot öga fight night

Tänker inte fortsätt på viset bara för att visa att jag blivigt avstängd ca 17 ggr sen orka jag inte mer om drog till staterna ett tag......Kul faktiskt vart där en del förr men alltid kul när man kan komma å mitt intresse som boxing ,då e staterna ursäkta mig Las Vegas the place to be.....helt galet fight night!!

Hoppas på bra disskutioner o bra match-ups kommande

Ha det gott alla
Citera
2011-06-12, 22:08
Medlem
bomayes avatar
floyd betalar tydligen för genaros begravning (som var utfattig).

Snyggt gjort.
Citera
2011-06-13, 18:37
Medlem
AIFares avatar
Bra gjort Floyd.
Dock är jag ganska säker på att Floyd också kommer dö fattig.
Citera
2011-06-13, 18:39
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Bra gjort Floyd.
Dock är jag ganska säker på att Floyd också kommer dö fattig.
detta är väl egentligen helt givet?

Människan har verkligen ingen koll.
Citera
2011-06-14, 15:26
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
detta är väl egentligen helt givet?

Människan har verkligen ingen koll.

Efter vad jag förstått har han spelat väldigt friskt under uppehållet, mycket betting osv. Kanske svårt att inte bli spelberoende när man huserar i Sin City? Det är nästan imponerande hur i helvete vissa lyckas trolla bort sina miljoner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in