Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Sant, han har sett plågsamt seg ut i vissa fighter. Det han gör bra, och det har jag sett ända sen hans tidiga fighter, det är att han har bra ring generalship och att han boxar väldigt moget för sin ålder. Han blir inte för ivrig utan håller huvet kallt och dessutom visar han inte några känslor med ansiktsuttrycken, bra. På de sätten påminner han väldigt mkt om Miguel Cotto. Kolla in hans tidiga fighter så kommer ni se en kille som boxas med en mogenhet passande mkt mer rutinerade fighters, och Canelo är likadan.
Tänk er två år framåt i tiden, Canelo är obesegrad med några bälten i lätt mellan. Julio Cesar Chavez Jr är obesegrad med nåt bälte i samma viktklass. Mexicos största fight genom tiderna? You bet.
Trist att Fernando Vargas gör comeback. Nu vart det ju framflyttat pga att han fick lunginflammation och bronkit men ändå, tråkigt att han kommer tillbaka. Helt shot.
Ännu tristare att Israel Vasquez gör comeback i april. Han siktar tydligen på en femte fight med Rafa Marquez.
Miguel Cotto är en av dom boxarna som imponerat mest på mig i sina unga dagar. Älskar att se hans gamla matcher där han sänker nästa alla sina motståndare med lever slag.
Men Cotto var faktiskt snabbare än vad han ibland såg ut. Att han lyckades vara snabbare än Mosley var fruktansvärt imponerande.
Men inte tror du väl Chavez jr vs Canelo kommer bli tidernas största mexikanska match? Dock kan säkert Arum hypa upp den till något i dess närhet.
Sorgligt med Vazquez, hoppas verkligen inte att han måste göra det för pengarna. Vargas bryr jag mig inte så mycket om, han har tjänat sina pengar, dessutom verkar han vara en skit. Dock har jag honom till stor del att tacka för mitt stora boxnings intresse (hans match mot Trinidad).