2011-03-03, 20:20
Medlem
intervalls avatar
Mmm, jag är en sån klant. Naturligtvis har mitz inget med riktig match att göra.
Citera
2011-03-04, 13:40
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Sant, han har sett plågsamt seg ut i vissa fighter. Det han gör bra, och det har jag sett ända sen hans tidiga fighter, det är att han har bra ring generalship och att han boxar väldigt moget för sin ålder. Han blir inte för ivrig utan håller huvet kallt och dessutom visar han inte några känslor med ansiktsuttrycken, bra. På de sätten påminner han väldigt mkt om Miguel Cotto. Kolla in hans tidiga fighter så kommer ni se en kille som boxas med en mogenhet passande mkt mer rutinerade fighters, och Canelo är likadan.
Tänk er två år framåt i tiden, Canelo är obesegrad med några bälten i lätt mellan. Julio Cesar Chavez Jr är obesegrad med nåt bälte i samma viktklass. Mexicos största fight genom tiderna? You bet.

Trist att Fernando Vargas gör comeback. Nu vart det ju framflyttat pga att han fick lunginflammation och bronkit men ändå, tråkigt att han kommer tillbaka. Helt shot.

Ännu tristare att Israel Vasquez gör comeback i april. Han siktar tydligen på en femte fight med Rafa Marquez.
Miguel Cotto är en av dom boxarna som imponerat mest på mig i sina unga dagar. Älskar att se hans gamla matcher där han sänker nästa alla sina motståndare med lever slag.
Men Cotto var faktiskt snabbare än vad han ibland såg ut. Att han lyckades vara snabbare än Mosley var fruktansvärt imponerande.

Men inte tror du väl Chavez jr vs Canelo kommer bli tidernas största mexikanska match? Dock kan säkert Arum hypa upp den till något i dess närhet.

Sorgligt med Vazquez, hoppas verkligen inte att han måste göra det för pengarna. Vargas bryr jag mig inte så mycket om, han har tjänat sina pengar, dessutom verkar han vara en skit. Dock har jag honom till stor del att tacka för mitt stora boxnings intresse (hans match mot Trinidad).
Citera
2011-03-04, 18:16
Medlem
nickoruts avatar
http://www.abs-cbnnews.com/sports/03/03/11/pacquiao-adviser-confirms-new-talks-floyd-camp

Snälla!
Citera
2011-03-04, 19:00
Medlem
bomayes avatar
Hoppas det stämmer..

Eftersom Pacquiao sagt att han tillåter att han testas närsomhelst så ska det väl knappast falla på det denna gång. Då undrar man ju om de vill ha fighten överhuvudtaget.
Citera
2011-03-06, 02:31
Medlem
bomayes avatar
Haye har genomfört en pungkuleoperation och skrivit på kontraktet att fightas mot Klitschko!
Citera
2011-03-06, 09:49
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
Haye har genomfört en pungkuleoperation och skrivit på kontraktet att fightas mot Klitschko!
Och Klit ställde in mot Chisora igen! Kan det ha nåt med en Haye-fight att göra?
Citera
2011-03-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye

När går matchen & mot vilket Klitta blir det?

AIF'arn.... förlåt! de va inte meningen att prata tungvikt men jag kunde inte låta bli ska inte hända igen jag lovar

så nu ger vi tråden tillbaka till AIF'arn.
Citera
2011-03-06, 15:54
Medlem
Jaha. Alvarez-Hatton var ju en hopplös tillställning. Jag inte övertygad om "Canelos" storhet som fighter. Han är ung och har därför framtiden för sig men jag ser stora hål i hans game. Först och främst klarade han inte vikten, inte godkänt!

Men sen satt HBO-kommentatorerna och pratade om hans fantastiska slagstyrka men han skakade ju inte Hatton mer än några enstaka gånger, trots att han nästan var dubbelt så stor som honom. "Canelo" kommer få fortsätta bada i den grunda delen av bassängen, och typ möta gamla lättviktare. Precis som De La Hoya gjorde när han var ung.

Zab Judah knockade förövrigt Mabuza. Zab är ju verkligen helgalen och labil, men han är ju underhållande. Precis vad som helst kan hända i hans fighter! Men jag gillade verkligen hur han boxades i den här matchen, och avslutet var perfekt.
Citera
2011-03-07, 21:12
Medlem
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/boxing/9416218.stm
Wlad Klitschko vs David Haye
Ser ut som det blir av i sommar då...
Citera
2011-03-07, 21:34
Medlem
Azaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/boxing/9416218.stm
Wlad Klitschko vs David Haye
Ser ut som det blir av i sommar då...

Hoppas att Klitjsko totalt dominerar Haye, gärna med en rejäl knock som avslutning, eller ännu hellre en "No Más" situation.
Citera
2011-03-07, 22:27
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBriscoe
Jaha. Alvarez-Hatton var ju en hopplös tillställning. Jag inte övertygad om "Canelos" storhet som fighter. Han är ung och har därför framtiden för sig men jag ser stora hål i hans game. Först och främst klarade han inte vikten, inte godkänt!

Men sen satt HBO-kommentatorerna och pratade om hans fantastiska slagstyrka men han skakade ju inte Hatton mer än några enstaka gånger, trots att han nästan var dubbelt så stor som honom. "Canelo" kommer få fortsätta bada i den grunda delen av bassängen, och typ möta gamla lättviktare. Precis som De La Hoya gjorde när han var ung.

Zab Judah knockade förövrigt Mabuza. Zab är ju verkligen helgalen och labil, men han är ju underhållande. Precis vad som helst kan hända i hans fighter! Men jag gillade verkligen hur han boxades i den här matchen, och avslutet var perfekt.
Jag tyckte Max Kellerman gjorde ett bra jobb, men inte Alvares. Efter första ronden trodde inte jag det skulle ta så många ronder innan Hatton var utslagen, men Alvares lyckades vara imponerande ineffektiv. Han hade alla fördelar på sin sida, o lyckades trots det inte ens få en nedslagning. Alvares blir aldrig mer än populär. Så fort han går upp mot topp boxarna blir han utboxad.

Judah såg bedrövlig ut i sin match fram till knocken (trots att kommentatorerna försökte hypa upp honom till Whithaker nivå). Förlorade alla ronder fram till knocken enligt mig.
Citera
2011-03-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Jag tyckte Max Kellerman gjorde ett bra jobb, men inte Alvares. Efter första ronden trodde inte jag det skulle ta så många ronder innan Hatton var utslagen, men Alvares lyckades vara imponerande ineffektiv. Han hade alla fördelar på sin sida, o lyckades trots det inte ens få en nedslagning. Alvares blir aldrig mer än populär. Så fort han går upp mot topp boxarna blir han utboxad.

Judah såg bedrövlig ut i sin match fram till knocken (trots att kommentatorerna försökte hypa upp honom till Whithaker nivå). Förlorade alla ronder fram till knocken enligt mig.

Nej du, nu är du allt lite väl hård mot Judah. Han vann ju minst tre av sju ronder och framförallt höll han sig till den game plan som de hade bestämt i förväg och klev inte bara in i ringen och slog sig trött. Han brukar ju annars vara heeeelt färdig vid ungefär den femte eller sjätte ronden. Nu har han ett bälte och kan sikta mot en pengastinn match med Khan, Bradley, Maidana och kompani. Men där tar det nog stopp.

Gällande Klitschko vs Haye så tror jag på det när båda två faktiskt står mitt emot varandra i ringen. Båda två verkar ju vara rätt så skadebenägna. Om Klitschko låtsas vara skadad nu så har han ju verkligen blåst Dereck Chisora. Chisora har väl tränat i typ ett år nästan inför matchen, som han ju blivit lovad. Fult gjort av Klitschko tycker jag, det ligger nog en del i vad Haye säger om brödernas slavkontrakt och sådant (och nej, jag är ingen fan av Haye heller).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in