2011-02-08, 19:17
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
tyvärr har ju haye haft det erbjudandet ett bra tag, men mesar ut som vanligt.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/boxing/9389108.stm
Erbjuds 50/50 deal och match i UK.
Citera
2011-02-11, 19:19
Medlem
Sergio "Maravilla" Martinez tror att Floyd skulle vinna mot Pacquiao.

http://www.boxingscene.com/sergio-martinez-pacquiao-unable-stop-mayweather--35800
Citera
2011-02-11, 19:24
Medlem
Vet inte om någon redan skrivit det här, men Juanma Lopez möter Orlando Salido om WBO titeln den 16 april. Denna matchen ska väl vara en "walk in the park" för Juanma, eller finns det något som talar för Salido?
Citera
2011-02-11, 21:04
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ls92
Vet inte om någon redan skrivit det här, men Juanma Lopez möter Orlando Salido om WBO titeln den 16 april. Denna matchen ska väl vara en "walk in the park" för Juanma, eller finns det något som talar för Salido?

JuanMa mot Rogers Mtagwa skulle också vara en walk in the park var det tænkt...
Citera
2011-02-12, 18:40
Medlem
tatans avatar
Trist att Alexander inte har det som krävs för att boxas i toppen,går det att träna viljan såpass?
En som inte saknar hjärta är Maidana som Nacho numera tränar inför matchen imot Morales.
Jag håller tummarna att Bradleys nästa motståndare är Marques.
Tänkte att jag ska kolla Tysk boxnings gala ikväll
Arthur Abraham vs Stjepan Bozic Arthur kan säkert se bra ut när han inte får för tufft motstånd.
Erik Skoglund vs Valerijs Rogozins kul att se en svensk boxare.
Enad Licina vs Steve Cunningham som är rankad 1 av boxrec, någon av matcherna måste väl vara underhållande?
Citera
2011-02-12, 18:54
Medlem
tatans avatar
Kvällens matcher
Yoan Pablo Hernandez 23-1 vs. Steve Herelius 21-1-1

interim WBA World cruiserweight title

Steve Cunningham 23-2-0 vs. Enad Licina 19-2

IBF cruiserweight title

Arthur Abraham 31-2-0 vs. Stjepan Bozic 24-4

Dominik Britsch 20-0 vs. Joe Rea 7-1-1

Francesco Pianeta 21-0-1 vs. Samir Kurtagic 9-1

Eduard Gutknecht 19-1 vs. Oleksandr Cherviak 9-1

Karo Murat 22-1 vs. Christian Cruz 12-11-1

Erik Skoglund 4-0 vs. Valerijs Rogozins 1-3
Citera
2011-02-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Trist att Alexander inte har det som krävs för att boxas i toppen,går det att träna viljan såpass?
En som inte saknar hjärta är Maidana som Nacho numera tränar inför matchen imot Morales.
Jag håller tummarna att Bradleys nästa motståndare är Marques.
Tänkte att jag ska kolla Tysk boxnings gala ikväll
Arthur Abraham vs Stjepan Bozic Arthur kan säkert se bra ut när han inte får för tufft motstånd.
Erik Skoglund vs Valerijs Rogozins kul att se en svensk boxare.
Enad Licina vs Steve Cunningham som är rankad 1 av boxrec, någon av matcherna måste väl vara underhållande?

Ja ikväll bör väl Abraham kunna vinna, men jag ogillar verkligen hans boxning.

Fruktansvärt tråkig och förutsägbar.

UNDERBART att se hårdingen Froch förnedra honom i super6.

Han är helt enkelt en sån boxare som ser oslagbar ut när han möter sämre motstånd, men som är ett lätt byte för toppnamnen. TRIST är han!
Citera
2011-02-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/boxing/9389108.stm
Erbjuds 50/50 deal och match i UK.

sshhhyyyyy.... AIF'aren kan höra dig.... vi är inte tillåtna att prata tungvikt här....
Citera
2011-02-12, 22:20
Medlem
tom-joness avatar
Vad skønt att se att Amir Khan vs Paul McCloskey blir av. Jag ælskar att se McCloskeys boxning, så otroligt avslappnad i ringen. Han påminner om en blek liten southpaw variant av James Toney. Snubben ær inte deffad før fem øre, kroppen ser lite sådær degigt lønnfet ut men han har skøna skills. Bra avståndsbedømning och bra reflexer. Jobbar fint med fræmre handen. Men Khan ær naturligtvis ett stort steg upp i klass før honom.
Jag ær inte lika øvertygad om Khans storhet som många andra verkar vara efter Maidana-fighten. Visst, han visade stort hjærta och boxade stundtals mkt snyggt. Men ska han verkligen behøva ha så stora bekymmer med Maidana? Kan ni tænka er Bradley eller Alexander ha det så tufft mot Maidana?
Brittisk media var ju euforiska øver Khans insats, vilken hjælte han var! Men borde man inte vara lite kritiska istællet, det ær inget gott tecken att vara så illa ute mot en så begrænsad fighter som Maidana. Missførstå mig inte, jag gillar Maidana men han ær ganska långtifrån nån framtida hall-of-famer. Khans stil kommer inte hålla så længe, han gør av med otroligt mkt energi med sin stil i ringen. Konstant på helspænn med stora energi krævande rørelser på føtterna. Studsar runt som en kanin i ringen. Snyggt, men inte smart.
Och jag undrar om Khan kommer trilla i samma fælla som Naseem Hamed gjorde, att vara øvertygad om sin egen storhet och børja låta inkompetenta slæktingar skøta businessen. Nu har de gett Alex Ariza sparken pga av nåt ekonomiskt missførstånd. Garanterat handlar det om småpengar før Khan men familjen har bestæmt att Ariza ska bort. Sen børjar de handplocka motståndare och ger dem skambud. Vem vill inte boxa om ett mæstarbælte mot en superstjærna i en storgala? Alla vill, men McCloskey var først tvungen att tacka nej før Khans bud var tydligen skrattretande dåligt.

Vore nice att se en skøn geezer som McCloskey møta Khan på væg in med en av sina skøna vænster uppercut, rakt på hakan, 10 and out. McCloskey på KO 4.

Appropå brittisk boxning så ryktas det om att en promor førsøker hyra Wembley arena till sommaren. Vem kan fylla Wembley? Antingen David Haye eller Amir Khan tror jag. Haye-Klitschko? Eller kanske Khan-Mayweather??
Citera
2011-02-13, 19:50
Medlem
tatans avatar
Kika just på Paul McCloskey vs Giuseppe Lauri.
Kan inte annat än att hålla med Tom Jones.
Hur kommer det sig att Haye och khan är större Froch?
Citera
2011-02-13, 23:30
Medlem
Paul McCloskey är en skön tekniker! Avig som fan. Men Khan kommer nog att vara alldeles för snabb och lång för honom. Det är som sagt ett stort steg upp i klass för McCloskey och kollar man de senaste motståndarna så har Khan mött 3 st världsmästare(Barrera, Malignaggi och Kotelnik) och viktklassens förmodligen hårdaste puncher. McCloskey har bara harvat runt på europanivå och mött typ Ivan Orlando Bustos och Colin Lynes...

Lägger man till att Khan tränar och sparrar med Pacquiao och andra mycket habila boxare på Wild Card så blir uppförsbacken längre. Men konstigare saker har ju skett i ringen. Som här t. ex: http://www.youtube.com/watch?v=-hO7t3vvoxM
Citera
2011-02-14, 21:55
Medlem
intervalls avatar
Ja det var snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in