2010-12-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
He he, såklart.

Jo, det ær væl sant att det finns olika sætt att trash talka en motståndare och jag gillar inte varken Hayes eller Alis sætt. Men gløm inte att du sænkte dig till precis deras nivå med din førsta kommentar.
Hursomhelst, skønt att fler genom Thrilla in Manila-dokumentæren fick se det man vetat længe, att Ali var svining. Dock hade han en bra ståndpunkt gentemot Vietnamkriget.

Stämmer att jag la mig på samma nivå & de va dumt. Men står fast vid att Ali är ett jävla svin som gör så mot nån som stöttat en i svåra tider.
Haye har en jobbig personlighet som jag inte gillar men han har ju ingen relation till mr iron fist så för hans del önskar jag honom endast en rejäl knock så de blir tyst på han.
Citera
2010-12-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Jag tror absolut Khan kan utvecklas, och haka är något som en en del boxare får när dom lir äldre (Ali var nedslagen många gånger tidigt i sin karriär, men hans haka växte till sig o blev en av dom bästa i boxningshistorien).
Jag hoppas Roach kan göra något åt Khans närkamps fighting, för den saknar han. I övrigt gillar jag Khan, han har ett stort hjärta och verkar vara en schysst kille utanför ringen.

Härligt att du tog ditt förnuft till fånga. Ofta när vi retat upp oss på någon boxare går man ut på ofentliga forum och säger saker man igentligen inte står för. Jag har "trashtalk'at" Floyd mer än någon annan då jag verkligen ogillat hans personlighet, och många gånger sagt saker som jag i slutändan inte menat. Man måste lära sig att dom är bara människor med brister som alla oss andra trots deras fantastiska tallang in ringen.

När det gäller Ali så har hans "trashtalk" av Frazier ofta överdrivits av media och faktum är att dom varit goda vänner från långt innan dom möttes i ringen (Fraizer lånade tex ut pengar till Ali och körde honom då Ali blev avstängd och var pank). Det var ett samspel för galleriet. Ali har bet om ursäkt för vad han sa och dom är idag goda vänner, även om dom stundtals inte gillade varandra.

Coolare snubbe än Fraizer hittar man nog inte (iaf inte från någon annan stad än Philadephia). En av idrottsvärlden mest underskattade personligheter.

Jo jag tog i så jag sket på mig men de va mer för å visa vad jag tycker im Ali's beteende mot nån som en gång stöttat han i svåra tider, förnderingen osv osv...

Nu hänger jag inte med, den där dokumentären verkade vara gjord ganska nyligen & enligt Fraizer's egna ord så har han aldrig & kommer aldrig förlåta Ali.

Ja han är verkligen underskattad på alla vis tycker jag med, större hjärta får man leta efter...
Citera
2010-12-15, 20:14
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
I så fall var den dokumentären fruktansvärt vinklad. Frazier sa i stort sett att Ali förtjänar sin Parkinson för att han varit ett sånt svin. Man fick bilden av en bitter gammal man som inte gjorde annat än att hänga i sitt gym och bara hata Ali..

Citat:
Ursprungligen postat av rafaelo
Jo jag tog i så jag sket på mig men de va mer för å visa vad jag tycker im Ali's beteende mot nån som en gång stöttat han i svåra tider, förnderingen osv osv...

Nu hänger jag inte med, den där dokumentären verkade vara gjord ganska nyligen & enligt Fraizer's egna ord så har han aldrig & kommer aldrig förlåta Ali.

Ja han är verkligen underskattad på alla vis tycker jag med, större hjärta får man leta efter...
Dom har varit på TV många gånger och pratat som vänner. Men jag ser det nog mer som att Fraizer blivit bitter på gamla dar. Det är få boxare som gått igenom vad han gjort i ringen och pratar vettigt på gamla dar. Man får ta dom gamla bittra orden med en nypa salt (IMO).

Jag håller med om att Ali betedde sig som en skit och sa o gjorde många riktigt fula saker, jag är inte någon av hans större fans, men faktum är att han gjorde mycket bra i sammhället också, mer än bara Vietnam delen.

Inte att glömma är att han bara var 20 år gammal när han blev världen känndaste man. Man har naturligt extremt höga krav på en kille som är så retoriskt skicklig och verkar så smart att bara handla rätt, men om allt i ens liv vänds uppochner när man bara är 20 år är det nog rätt svårt att hålla båda fötterna på marken. Hela hans spel att säga att han var bäst osv kommer ju från en wrestling kille som han blev inspererad av och var inte hans riktiga personlighet, dock är det svårt att skillja dom 2 då han nästan alltid backade upp sina ord.

Nog med gammalt skitsnack:
Allt verkar klart för Mosley vs Pac. JMM prisade ut sig själv då han krävde 5 miljoner $ i säkra pengar + PPV intäkter (inte första gången han gjort en idiotsak i förhandlingarna, vi kommer ju ihåg Chris John.... Så går det när Nacho är ens manager).
Citera
2010-12-15, 22:11
Medlem
Citat:
Dom har varit på TV många gånger och pratat som vänner. Men jag ser det nog mer som att Fraizer blivit bitter på gamla dar. Det är få boxare som gått igenom vad han gjort i ringen och pratar vettigt på gamla dar. Man får ta dom gamla bittra orden med en nypa salt (IMO).

Jag håller med om att Ali betedde sig som en skit och sa o gjorde många riktigt fula saker, jag är inte någon av hans större fans, men faktum är att han gjorde mycket bra i sammhället också, mer än bara Vietnam delen.

Inte att glömma är att han bara var 20 år gammal när han blev världen känndaste man. Man har naturligt extremt höga krav på en kille som är så retoriskt skicklig och verkar så smart att bara handla rätt, men om allt i ens liv vänds uppochner när man bara är 20 år är det nog rätt svårt att hålla båda fötterna på marken. Hela hans spel att säga att han var bäst osv kommer ju från en wrestling kille som han blev inspererad av och var inte hans riktiga personlighet, dock är det svårt att skillja dom 2 då han nästan alltid backade upp sina ord.

Nog med gammalt skitsnack:
Allt verkar klart för Mosley vs Pac. JMM prisade ut sig själv då han krävde 5 miljoner $ i säkra pengar + PPV intäkter (inte första gången han gjort en idiotsak i förhandlingarna, vi kommer ju ihåg Chris John.... Så går det när Nacho är ens manager).

ja då har vi rett ut det

blir en rolig match, mosley har alltid varit av en favorit för mig av nån anledning sen jag så g han vs Vernon Forrest trots han förlora, de va nåt speciellt med den matchen tyckte jag.
Pac lär ju krossa stackarn han börjar väl bli lite avdankad eller va tycker ni?
Citera
2010-12-16, 13:03
Medlem
nickoruts avatar
Pac-Mosley...gäsp.

Helt ointressant fight. Givet att de skulle mötas eftersom Mosley fortfarande är ett relativt stort namn men jag tycker det börjar kännas lite cirkus kring Marg-Pac-Floyd-Mosley-JMM. De går liksom runt i cirklar numera och deras inbördes möten spelar ingen som helst roll för deras inbördes ranking (förutom fighten vi aldrig kommer få se förståS).

Cotto-Martinez däremot! Cotto är ett sant föredöme inom boxningen! Jag gillar verkligen Martinez men jag undrar om jag nästan inte håller på Cotto den fighten! Martinez-Pac hade varit galet intressant men tyvärr skulle de nog inte kunna mötas på en vettig vikt.

Sen angående Maidana-Kahn så blev jag inte speciellt imponerad av Kahn. Han har många intressanta egenskaper som bra handspeed och bra fotarbete men oj vilka problem han fick när han hamnade i närkamp. verkade som han instinktivt bara skyddade sig i närkamp snarare än att han taktiskt försökte dansa till sig ett avstånd. Roach är ju dock en intressant tränare för boxare som Kahn som har mycket rå talang men är oslipad så man ska nog inte döma ut honom. Men jag tror han kommer få det svårt att nå några höjder på p4p rankingen.

Vet nån vad som händer med Floyd? Är det klart ifall han ska upp i rättegång och i sånt fall när? Känns lite som han måste ha lagt sina problem med lagen (problem med sig själv) bakom sig inom ett par månader om vi ska få se honom igen. Dessutom känns det tveksamt om han når upp till sin gamla storhet efter allt trubbel och långa pauser från boxningen. Riktigt trist om det vi ser är slutet på Floyds karriär. Snacka om att ha allt och kasta bort det. Inte ens ett vettigt legacy kommer han lämna bakom sig om han slutar nu.
Citera
2010-12-16, 13:50
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=_h5qwLD_POo

Min favorit Mayorga i sin senaste presskonferens. Tröttnar aldrig på honom.
Citera
2010-12-17, 21:27
Medlem
Vad tror vi om Pascal vs Hopkins?

Känns ju som att Pascal bara ska vinna detta, MEN Hopkins är så lurig... han såg iof ganska dålig ut sist mot Roy Jones, men är Pascal erfaren nog för att vinna?

AIF:arn mfl, vad tror ni????
Citera
2010-12-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Vet nån vad som händer med Floyd? Är det klart ifall han ska upp i rättegång och i sånt fall när? Känns lite som han måste ha lagt sina problem med lagen (problem med sig själv) bakom sig inom ett par månader om vi ska få se honom igen. Dessutom känns det tveksamt om han når upp till sin gamla storhet efter allt trubbel och långa pauser från boxningen. Riktigt trist om det vi ser är slutet på Floyds karriär. Snacka om att ha allt och kasta bort det. Inte ens ett vettigt legacy kommer han lämna bakom sig om han slutar nu.

Enligt http://betraktelseromboxning.wordpress.com/ skall han ha hamnat i än mer trubbel efter en dispyt med en p-vakt.
Citera
2010-12-17, 23:57
Medlem
förresten ångrat mig Casius clay förtjänar varenda spasmer efter jag sett dokumentären en gång till, man backstabbar inte kompisar på der där sättet, ni kan säga vad fan ni vill
Citera
2010-12-18, 00:05
Medlem
AIFares avatar
Citat:
förresten ångrat mig Casius clay förtjänar varenda spasmer efter jag sett dokumentären en gång till, man backstabbar inte kompisar på der där sättet, ni kan säga vad fan ni vill
Släpp den där diskutionen, vi har flera bra matcher bara i helgen, orka diskutera 40 år gammalt skitsnack.
Citera
2010-12-18, 00:06
Medlem
Citat:
Släpp den där diskutionen, vi har flera bra matcher bara i helgen, orka diskutera 40 år gammalt skitsnack.

hahah sorry, hade tråkigt, ville bara reta upp nån
Citera
2010-12-18, 00:52
Medlem
AIFares avatar
Citat:
hahah sorry, hade tråkigt, ville bara reta upp nån
Jag ser potential i dig, håll dig borta från dom där kommentarerna så kommer du lära dig mycket här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in