Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
I så fall var den dokumentären fruktansvärt vinklad. Frazier sa i stort sett att Ali förtjänar sin Parkinson för att han varit ett sånt svin. Man fick bilden av en bitter gammal man som inte gjorde annat än att hänga i sitt gym och bara hata Ali..
Citat:
Ursprungligen postat av rafaelo
Jo jag tog i så jag sket på mig men de va mer för å visa vad jag tycker im Ali's beteende mot nån som en gång stöttat han i svåra tider, förnderingen osv osv...
Nu hänger jag inte med, den där dokumentären verkade vara gjord ganska nyligen & enligt Fraizer's egna ord så har han aldrig & kommer aldrig förlåta Ali.
Ja han är verkligen underskattad på alla vis tycker jag med, större hjärta får man leta efter...
Dom har varit på TV många gånger och pratat som vänner. Men jag ser det nog mer som att Fraizer blivit bitter på gamla dar. Det är få boxare som gått igenom vad han gjort i ringen och pratar vettigt på gamla dar. Man får ta dom gamla bittra orden med en nypa salt (IMO).
Jag håller med om att Ali betedde sig som en skit och sa o gjorde många riktigt fula saker, jag är inte någon av hans större fans, men faktum är att han gjorde mycket bra i sammhället också, mer än bara Vietnam delen.
Inte att glömma är att han bara var 20 år gammal när han blev världen känndaste man. Man har naturligt extremt höga krav på en kille som är så retoriskt skicklig och verkar så smart att bara handla rätt, men om allt i ens liv vänds uppochner när man bara är 20 år är det nog rätt svårt att hålla båda fötterna på marken. Hela hans spel att säga att han var bäst osv kommer ju från en wrestling kille som han blev inspererad av och var inte hans riktiga personlighet, dock är det svårt att skillja dom 2 då han nästan alltid backade upp sina ord.
Nog med gammalt skitsnack:
Allt verkar klart för Mosley vs Pac. JMM prisade ut sig själv då han krävde 5 miljoner $ i säkra pengar + PPV intäkter (inte första gången han gjort en idiotsak i förhandlingarna, vi kommer ju ihåg Chris John.... Så går det när Nacho är ens manager).