2010-12-09, 10:11
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Klit vs Chisora är inställt.. Blää
Citera
2010-12-09, 19:45
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Det var väl rätt väntat men ändå trist. Fattar inte hur ni har Marquez eller Bradley/Alexander som önskematch framför Martinez?

För mig är Martinez på ~152 mot Pacman överlägsen etta på min lista över vilka jag vill Pac ska möta härnäst. Det är den enda fighten som på förhand är oviss.

Marquez har förvisso förtjänat en moralisk rubbermatch mot Pac men det känns ändå som Marquez börjat tappa lite på sista tiden medan Pac inte gjort det vilket gör att jag inte tror att Marquez har en chans. Dessutom blir det lite osexigt att Pac har en seger och en oavgjord så det är ingen riktig rubbermatch heller.

Bradley/Alexander är lite för tidigt att möta Pac i mitt tycke. De borde ta några fighter till först. Låt vinnaren möta Cotto så får vi se vad de är gjorda av!

Mosley är jag så trött på. Han verkar sympatisk och trevlig men kom igen, han är slut! Satt och kollade på DLH-Mosley häromdagen och det är bara trist att se fighters som Mosely som boxas så oerhört långt ifrån sin prime.

Mitt val:

1. Martinez!
2. Marquez
3. Bradley/Alexander
4. Cotto
5. Vemsomhelst

Vem vinner förresten mellan Bradley-Alexander? Mitt pick är Bradley.

Det tror jag också, Bradley på poæng. Han ær nog lite før stark før Alexander fortfarande, och så tror jag han ær lite før stark æven mentalt. Men ruskigt spænnande fight!
Citera
2010-12-09, 21:29
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Det var väl rätt väntat men ändå trist. Fattar inte hur ni har Marquez eller Bradley/Alexander som önskematch framför Martinez?

För mig är Martinez på ~152 mot Pacman överlägsen etta på min lista över vilka jag vill Pac ska möta härnäst. Det är den enda fighten som på förhand är oviss.

Marquez har förvisso förtjänat en moralisk rubbermatch mot Pac men det känns ändå som Marquez börjat tappa lite på sista tiden medan Pac inte gjort det vilket gör att jag inte tror att Marquez har en chans. Dessutom blir det lite osexigt att Pac har en seger och en oavgjord så det är ingen riktig rubbermatch heller.

Bradley/Alexander är lite för tidigt att möta Pac i mitt tycke. De borde ta några fighter till först. Låt vinnaren möta Cotto så får vi se vad de är gjorda av!

Mosley är jag så trött på. Han verkar sympatisk och trevlig men kom igen, han är slut! Satt och kollade på DLH-Mosley häromdagen och det är bara trist att se fighters som Mosely som boxas så oerhört långt ifrån sin prime.

Mitt val:

1. Martinez!
2. Marquez
3. Bradley/Alexander
4. Cotto
5. Vemsomhelst

Vem vinner förresten mellan Bradley-Alexander? Mitt pick är Bradley.
Anledningen att jag inte vill se Manny möta Martinez är att han inte klarar mindre än 156lbs.
Har inte sett mycket av varken Bradley eller Alexander men jag håller på Alexander pga jag sett när hans match imot Urango.
Citera
2010-12-10, 18:06
Medlem
AIFares avatar
Alexander vinner på poäng. Många underskattar honom pga ett dåligt framträdande mot Kotelnik, men Bradley är en helt annan motståndare. Kotelnik är en väldigt teknisk boxare medans Bradley är en mer atletisk boxare, detta tror jag gynnar Alexander då han är än mer atletisk.
Bradley är mentalt starkare men Alexander är mer tallangfull. Jag ser tekniska brister hos båda, Alexanders jabb ser ut som en nybörjares medans Bradleys slagteknik inte är lika bra. Skulle Alexander få en ny tränare (jag all respekt för Cunningham och han har gjort ett bra jobb, men har inte kunskapen för att ta Alexander vidare) skulle Alexander kunna slå nästan vem som hellst.
Citera
2010-12-10, 21:08
Medlem
tom-joness avatar
Underbart skønt att se Anthony Mundine bli knockad nu i veckan. Han ær ett jævla kræk som førtjænar lite pisk. Det som gør det ænnu roligare ær ju att Garth Wood ær en usel boxare med, vad ær det, 8 fighter i bagaget? Wood har ju noll teknik, rør sig bedrøvligt stelt i ringen men dæremot så ær han mkt væltrænad och råstark. Dock har han många irriterande ovanor i ringen, som mot Viktor Oganov i australiska Contender nær han envisades med att ta tag runt Oganovs lår och lyfta honom så fort han kænde sig pressad. Men oavsett sina tillkortakommanden i ringen så framstår han som en skøn snubbe, en vanlig aussie mate. Det kan man inte sæga om Mundine som ær ett piece of shit som jag hoppas vi slipper se i ringen nåt mer. Ha!
Citera
2010-12-10, 23:12
Medlem
AIFares avatar
Vi har ju helt glömt bort att diskutera Showtimes Bantamvikts turnering. Det ska bli grymt kul i helgen.
Mares och Perez vinner och i finalen får Mares revansh från lika-fighten senast med Perez.

Nu mera Tillhör Perez o Mares samma stall, tränar en hel del tillsammans, undrar hur dom tänkt lösa det? Vet att Mares sparrats en hel del med De Leon inför Darchinyan matchen, han är väl nästan det närmaste man kan komma Darchinyan.

Btw. Var det någon som var intresserad av Kitschko fighten (eller vad man nu ska kalla det)?
Citera
2010-12-11, 01:53
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Det här måste vara det sjukaste jag sett i en boxningsring på väldigt länge. Randall Bailey vs Said Ouali slutade i "No Contest"...men ser det inte ut som att Bailey kastar ut Oulai ur ringen????

Borde Bailey blivit diskad för det här...eller vad tycker ni?
http://www.youtube.com/watch?v=PdIE10e4I6s&feature=player_embedded
Citera
2010-12-11, 04:02
Medlem
intervalls avatar
Såg ut som att han ramlade bakåt. En olycka med andra ord.
Citera
2010-12-11, 04:03
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Btw. Var det någon som var intresserad av Kitschko fighten (eller vad man nu ska kalla det)?
Absolut, alltid kul att se.
Citera
2010-12-11, 08:43
Medlem
Sygnotives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare

Japp, så lite ledsen blev man...
Får väl se om det blir Haye trots allt nu i mars, men hade gärna haft denna match ändå.
Citera
2010-12-11, 22:51
Medlem
AIFares avatar
Upptäckte att det nu är 10 år sedan en av dom matcherna som fick mig hookad på boxning gick. Vargas - Trinidad. En av mina absoluta favorit matcher. Den här matchen hade allt, drama, controvers, nedslagningar, comeback, ommöblerade ansikten, hat, fula frisyrer, you name it. Har ni inte sett den, ladda ner den.

Här har ni highlights:
http://www.myspace.com/video/vid/7078388

Älskar när Vargas försöker svara i telefon efter första vänsterkroken.
Citera
2010-12-12, 22:09
Medlem
Bellybusterrs avatar
Kahn-Maidana Fight of the year?

Nu går snacket om att Kahn bevisat att han han har en bra haka, men fan vad nervöst det var att se honom vingla omkring på gummiben så länge.. Jag tycker fortfaranade hans haka känns suspekt

För övrigt älskar jag när HBO har Roy Jones som kommentator. Igår läste han läget klockrent när Amir blev träffad av Maidanas overhand right högt upp på huvudet flera gånger och sa "förr eller senare träffar den på hakan och då blir det problem för Khan" Ett par ronder senare satt den där och Khan var riktigt illa ute.

Maidana verkar vara en ful jävel, när Amir kommer ut i första ronden och ska touch gloves så skiter Maidana i det och drar till en vänster istället hehe.. Och armbågen på domaren var inte snygg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in