2010-11-22, 15:00
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Vet inte hur många gånger jag kollat på det där slaget nu. Jag är säker på att han träffar men reaktionen kommer så sent, jag tycker det ser misstänksamt ut. Och sen den enorma överreaktionen efteråt när han börjar lipa och fåna sig..
Jag har blivit knockad (på sparring), nedslagen ett par gånger och ordentligt skakad. Jag vet ungefär hur man reagerar o tänker mm när man blir hårt träffad eller knockad, o man beter sig inte som Dirrell, tittar upp på sin motståndare, sätter händerna för ansiktet (han gömde ögonen för på dom ser man om någon är borta eller inte) och lägger sig på rygg sakta, och sedan när han kommer upp låtsas han som om han inte vet vad som har hänt, börjar gråta och låtsas att man ville fightas.

Jag trodde på Dirrell efter jag sett honom i OS, det tog någon match som proffs, sen var alla förhoppningar om honom borta. Han är en fjant.

EDIT, kolla Sakio Bika vs JP Mendy så ser ni exakt samma situation fast på riktigt, knappast samma reaktion som Dirrell hade.
Senast redigerad av AIFare 2010-11-22 kl. 15:03.
Citera
2010-11-22, 16:18
Medlem
DjPuttes avatar
Nu verkar det som att TV10 börjar sända Super Six serien med början i helgen!
Citera
2010-11-22, 16:35
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nu verkar det som att TV10 börjar sända Super Six serien med början i helgen!

Det ska dem faktiskt. Smakfullt! Jag tror nog ändå jag laddar ner showtimes sändning dagen efter i alla fall. Svårt att tagga till med svenska studiokommentatorer när man vant sig vid HBO och Showtime.
Citera
2010-11-22, 17:59
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Det ska dem faktiskt. Smakfullt! Jag tror nog ändå jag laddar ner showtimes sändning dagen efter i alla fall. Svårt att tagga till med svenska studiokommentatorer när man vant sig vid HBO och Showtime.
Jag, Roger och Lasse har ett tufft jobb i att konkurera med dom amerikanska kommentatorerna, dessutom sitter vi själva vilket gör det betydligt svårare att hålla igång en konversation (ibland känner man sig rätt knäpp när man suttit o pratat med sig själv i 2 timmar).
Citera
2010-11-22, 19:59
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Jag, Roger och Lasse har ett tufft jobb i att konkurera med dom amerikanska kommentatorerna, dessutom sitter vi själva vilket gör det betydligt svårare att hålla igång en konversation (ibland känner man sig rätt knäpp när man suttit o pratat med sig själv i 2 timmar).

Haha, jag förstår det. Problemet som jag ser det är just att ni inte är på plats. Det är, för mig i alla fall, viktigare att få höra om allt utanför tv-bilden än få förklarat för mig vad jag just sett.

Man tycker eurosport och viasat borde kunna pröjsa en resa till galorna åt er, framförallt när det är stora matcher i europa som supersix.
Citera
2010-11-22, 21:11
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Haha, jag förstår det. Problemet som jag ser det är just att ni inte är på plats. Det är, för mig i alla fall, viktigare att få höra om allt utanför tv-bilden än få förklarat för mig vad jag just sett.

Man tycker eurosport och viasat borde kunna pröjsa en resa till galorna åt er, framförallt när det är stora matcher i europa som supersix.
Problemet är att Eurosport livesänder nästan bara små galor. och deras budget är väldigt tight. Dom har inte ens råd att ha 2 kommentatorer samtidigt, så att vänta på en betald resa är ganska hopplöst. Viasat däremot kanske skickar dit Roger, det vet jag inget om. Dom har en lie högre budget skulle jag tro.
Citera
2010-11-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare

Jag tycker ni sköter er utmärkt!

Nu AIF:are, så vill jag höra ditt tips om matchen mellan Froch - Abraham.

Beskriv gärna ett troligt matchscenario, och hur det slutar.

Även ni andra också såklart.

TACK.
Citera
2010-11-23, 19:27
Medlem
nickoruts avatar
AIF:are: Jag vill förtydliga att jag också tycker ni sköter er utmärkt, det är inte ert fel att showtime och HBO har enorma resurser.

Varför heter du egentligen AIF:are? Vad är AIF?
Citera
2010-11-23, 20:11
Medlem
_EmiL_s avatar
Citat:
AIF:are: Jag vill förtydliga att jag också tycker ni sköter er utmärkt, det är inte ert fel att showtime och HBO har enorma resurser.

Skulle gissa på Stockholms Arbetares Idrottsförening.
Citera
2010-11-23, 20:20
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Jag tycker ni sköter er utmärkt!

Nu AIF:are, så vill jag höra ditt tips om matchen mellan Froch - Abraham.

Beskriv gärna ett troligt matchscenario, och hur det slutar.

Även ni andra också såklart.

TACK.
Den här matchen vågar jag inte satsa pengar på, 2 helt olika stilar som ska göra upp.
Antingen tror jag Abrahams slagstyrka ihop med Frochs bristande försvar gör detta till en ganska kort match där Froch går på höger på höger.

Eller, så får Froch matchen till en distans match och utarbetar tysken/armeniern över 12 ronder.
Citat:

Jo, HBO lägger nog mer på boxning på en minut än vad eurosport lägger på ett helt år.

Jag tillhör klubben Stockholms AIF (arbetarnas idrottsförening), därav mitt namn. Jag såg ett gamalt tidnings urklipp från 60 talet där dom kallade AIFs representanter för AIFare, så jag tyckte det var ett perfekt internet namn.
BTW, vi är bästa klubben i Sverige (tycker jag iaf).

Tackar så mycket för komplemangerna, det är kul att höra att någon uppskattar ens jobb (även om man mer kan kalla det ett intresse/nöje).
Citera
2010-11-23, 20:21
Medlem
AIFares avatar
[quote=AIFare]Den här matchen vågar jag inte satsa pengar på, 2 helt olika stilar som ska göra upp.
Antingen tror jag Abrahams slagstyrka ihop med Frochs bristande försvar gör detta till en ganska kort match där Froch går på höger på höger.

Eller, så får Froch matchen till en distans match och utarbetar tysken/armeniern över 12 ronder.

Jo, HBO lägger nog mer på boxning på en minut än vad eurosport lägger på ett helt år.

Jag tillhör klubben Stockholms AIF (arbetarnas idrottsförening), därav mitt namn. Jag såg ett gamalt tidnings urklipp från 60 talet där dom kallade AIFs representanter för AIFare, så jag tyckte det var ett perfekt internet namn.
BTW, vi är bästa klubben i Sverige (tycker jag iaf).

Tackar så mycket för komplemangerna, det är kul att höra att någon uppskattar ens jobb (även om man mer kan kalla det ett intresse/nöje).
Citera
2010-11-24, 17:26
Medlem
Citat:
Den här matchen vågar jag inte satsa pengar på, 2 helt olika stilar som ska göra upp.

Ja, detta är verkligen en lurig match att tippa. Först kände jag mig säker på att Abraham skulle vinna, och förmodligen knocka Froch. Jag menar, om Taylor hade Froch i golvet så lär ju Abraham definitivt klara av att slå ut han...

Men samtidigt så är Froch en svårboxad herre, och ibland ganska underskattad tror jag. Han slår hårt, har en konstig stil, och bra haka.

Med tanke på Abrahams usla insats mot Dirrell så undrar man... är han helt enkelt bara en endimensionell boxare med ett KO-slag? Kan Froch tom stoppa honom?

Vetti fan... men magkänslan säger ändå att Froch blir knockad. 12 ronder är lång tid, förr eller senare tror jag Abraham träffar hårt.

Men... som sagt... Froch är klurig.

VAD TROR NI ANDRA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in