• 1
  • 2
2000-06-03, 13:50
Medlem
Är det någon som känner till ifall det finns några bra kidnappningsmanualer utgivna.

Liknande de som finns ang. våldtäkt etc.

Nej, jag funderar inte på att kidnappa någon. Men är intresserad av ifall det finns någon intressant dokumentation i ämnet.
Citera
2000-06-03, 15:52
Medlem
Kidnappningsmanualer

Du är sjuk!
Citera
2000-06-03, 16:08
Medlem
Kidnappningsmanualer

Och varför är jag sjuk?
För att jag vill studera vilken litteratur som finns utgiven i ämnet?
Jag tror jag tydligt skrev att jag själv *INTE* är intresserad av att kidnappa personer etc.
Ifall du tycker det är så himla sjukt att forska i detta, så kan man ju undra varför du besöker denna grupp.
Citera
2000-06-03, 17:00
Medlem
Kidnappningsmanualer

gå in på www.flashback.se och kolla runt i deras text arkiv (finns typ 200 olika texter)
Citera
2000-06-03, 23:46
Medlem
Kidnappningsmanualer

Va fan då våldtäktsmanual? Tips till idioterna så att de inte börjar jucka i naveln på offret eller?
Citera
2000-06-04, 11:53
Medlem
Kidnappningsmanualer

Det finns manualer i hur man enklast begår en våldtäkt, och hur man skall klara sig i ev. polisförhör efteråt.
Man berättar också om skillnader i förhörsteknik beroende på offret (barn/vuxen, kvinna/man osv.).

Loompanic har givit ut någon av böckerna, och de säljs bl.a. via Bokus m.fl.

Nej, jag gillar inte denna typen av böcker.
Men eftersom jag märkte att fler här var ovetande om dem, så kände jag mig manad (?) att berätta lika bakgrundsfakta.

I övrigt anser jag det inte som det minsta sjukt, att någon i ett forum om kriminologi, efterfrågar manualer i kidnappning. För att på så sätt fördjupa sig i ämnet, och se vad som finns utgivet. I synnerhet inte ifall personen innan tydligt deklarerat att man inte är det minsta intresserad av att kidnappa personer.

Då är det nog snarare de som blir upprörda pga att de kommit till fel forum. Om gränsen går vid kriminologi eller via Flashbacks öppenhet låter jag dock vara osagt.
Citera
2000-06-04, 22:33
Medlem
Kidnappningsmanualer

hehe, bra kommentar i slutet där helena.

Jag vet då inga böcker i ämnet. Men däremot undrar jag hur pass bra det är att läsa en bok i alla fall. Om man nu hypotetiskt ska kidnappa nån, så måste det vara så många faktorer som måste spela in att man inte kan stereotypa ner omständigheterna till en instruktionstext.
Citera
2000-06-06, 11:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Kidnappningsmanualer

tjo ho.
Ärligt talat undrar man ibland om flashback är så nyttigt ändå.
Jag menar här samlas än hel del människor med samma problem
" alla hästar är inte hemma i hagen.."
Men ja tycker det är ganska skoj att läsa allas insändningar kolla in dåren på Maffia.. ha ha det är nog det roligaste ja läst...
Visst kan man undra lite över olika skumma saker så JA flashback kan vara bra. Men ärligt talat sånt där skit om våldtäkter osv är fan sjukt och klart obra att ha med här tycker jag..speciellt efter allt skit som hänt här i stockholms området sista tiden... " tycker staten skulle ha rätt att kastrera våldtäkts män " däremot får gärna någon våldtäkts kvinna överfalla lilla mej...
BIG SMILE*
Citera
2000-06-07, 15:28
Medlem
Kidnappningsmanualer

En manual är en text skriven för att instruera.
Varför skriver man en INSTRUERINGS-text för våldtäkter?
Vad gäller facklitteratur så är de inte att betrakta som manualer, även om de rent hypotetiskt skulle kunna användas som sådana.

Återigen undrar jag varför en manual om våldtäkt efterfrågas ?
Eller var det bara dåligt ordval?

Personligen tycker jag det känns mycket olustigt med människor som, enligt vad jag uppfattar det som, står på kanten och väger. Dom känns inte tillräkneliga och om jag bara hade en misstanke att en person skulle vara kunna vara en våldtäktsman så skulle jag inte sitta vara passiv.
Jag skulle inte vänta på att någon som står mig nära skulle råka ut för den här personen.
Jag är medveten om att jag inte följer andemeningen i Sveriges rättsystem- oskyldig tills bevisad skyldig men det skiter jag i.

Varför skall våldtäktsmännen vara de förlorar minst?
Jag anser det inte vara konstigare än att man avlivar djur som är farliga för människor.
Citera
2000-06-09, 12:06
Medlem
Kidnappningsmanualer

Artok wrotea :

" tycker staten skulle ha rätt att kastrera våldtäkts män " däremot får gärna någon våldtäkts kvinna överfalla lilla mej...
BIG SMILE*

Men du fan vad snällt, då ringer jag mormor senare då, hon är väl inte fått nåt på d'e 35 senaste åren så det kan nog bli kul det....
hon väger väl si så där 170 kg i tvättat hår.....

Och jag undar...
" tycker staten skulle ha rätt att kastrera våldtäkts män "

Vad ska vi då göra med stackars mormor då...Skära så att det bara blir ett håll eller... ? ?

Vi män i dagens samhälle ? ?

/ / / Ski3Z
Citera
2000-06-09, 23:30
Medlem
Kidnappningsmanualer

Håller med föregående talare om att få kastrera våldtäcktemän... det borde ju inte uppfattas som hugga av snoken ,,, finns ju andra trevliga ingrepp. Och han som svarade förrut om att ge mormor o.s.v
Den dagen jag blir VÅLDtagen av en kvinna ska jag börja käka GHB
Citera
2000-06-14, 02:29
Medlem
Kidnappningsmanualer

Visst fan ska vi hugga av snoken av dom!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in