2000-06-14, 22:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Kidnappningsmanualer

okej.
Såhär ligger det till.
våldtäkt suger.
Våldtäktsmän behöver vård.
Eftersom våldtäktsbenägenhet inte förefaller vara en genetisk defekt så kan man snabbt konstatera att en "avskjutning" av alla våldtäktsmän inte skulle leda till ett permanent stopp för våldtäkter.
Däremot så verkar det vara ett socialt problem och bör således motverkas på ett tidigt stadium.

Vi bör kanske jobba för att minska fattigdom, utsatthet, mobbning osv ...

Sen att man även satsar på psykvård för både barn och vuxna så att man fångar upp problemen tidigt.
Gud vad klok jag är ! :)))
Citera
2000-06-18, 12:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Kidnappningsmanualer

Hej pucko,

för att kunna bekämpa, kämpa emot, försvara sig, skydda sig etc mot t ex så
är det MYCKET bra att veta vad en potentiell kidnappar kan ta sig till.
Vet man redan innan hur kidnappare beter sig så blir man ingen kidnappare
själv. Man blir ett svårare offer för en kidnappare. Man blir upplyst.

Givetvis kan även kidnappare SJÄLVA få uppslag i dylikt material, därför är det
än viktigare att man inte gömmer undan den information som finns tillgänglig.

Slå upp eventuella konstiga ord i en ordbok. Finns på biblioteket.
Citera
2000-06-20, 21:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Kidnappningsmanualer

bara för dåren skriver att han inte är intresserad av att kidnappa betyder inte att han inte är intresserad av att kidnappa!
Citera
2000-06-28, 03:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Kidnappningsmanualer

Jag skriver en våldtäktsmanual och behöver lite hjälp nu.
Jag har kommit till del 14: -Dra ned gylfen.
Sen vet jag inte vad del 15 skall vara. Kan någon hjälpa mig.

/kundebaraintelåtabli
Citera
2000-06-29, 15:57
Medlem
Kidnappningsmanualer

Man har påvisat att våldtäckter inte alltid handlar om en sexuell handling i alla fall. Våldtäcktsmän är i regel personer med någon slags avvikelse(suprise)som får utlopp genom våldtäckten. Alltså en kastrerad våltäcktsman skulle(om han inte fick vård)hitta andra sätt att få utlopp; mord, misshandel etc.
Vad jag ville komma fram till är det att en kastreting är bara att angripa symptomen i problemet inte källan. Men det är så man löser många problem i dagens samhälle tyvärr.
Citera
2000-07-05, 21:17
Medlem
Kidnappningsmanualer

kundebaraintelåtabli
:
Fäll ut snabeln
Citera
2000-07-10, 16:43
Medlem
Kidnappningsmanualer

Jag tror att alla män vore potentiella våldtäktsmän om lagar saknades,
och tillfälle gavs!
Citera
2000-07-16, 02:06
Medlem
Kidnappningsmanualer

Det var ju jävligt skönt att man fick reda på nåt vettigt om "kidnappningsmanualerna"!
Försök för fan att inte sväva iväg på vart enda inlägg.
Citera
2000-07-16, 02:06
Medlem
Kidnappningsmanualer

Det var ju jävligt skönt att man fick reda på nåt vettigt om "kidnappningsmanualerna"!
Försök för fan att inte sväva iväg på vart enda inlägg.
Citera
2000-07-20, 00:35
Medlem
Kidnappningsmanualer

Chemizten: Jag tror att alla män vore potentiella våldtäktsmän om lagar saknades, och tillfälle gavs!

Man känner andra genom sig själv.

/ezy
Citera
2000-07-28, 18:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Kidnappningsmanualer

det här inlägget skulle för fan handla om kidnappnigs manual inte om våldtäckts manual ni svävar i väg och förstör andras inlägg gossen ruda får ju inga svar på sitt inlägg om kidnappnigar för att bni börjar snacka om våldtäckter!!!
Citera
2000-08-31, 15:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Kidnappningsmanualer

Jag håller med Rougge. En kidnappningsmanual vore värdelös efter bara några minuter med tanke på osäkerhetsprincipen om den är detaljerad. Och den vore värdelös om den vore odetaljerad eftersom hur man kidnappar någon vet ju alla. Man berövar någon dess frihet.

Vet inte hur den här tråden kom in på våldtäckt eftersom kidnappning inte automatiskt leder dit, det leder oftare till mord/dråp.

(Att alla män vore potentiella våldtäcktsmän om det inte fanns en lag mot det tror jag är helt fel... eller också är jag feminin, det låter jag vara osagt. Det är i alla fall ett ungefär lika sant uttalande som att alla negrer/indianer/sydstatare/vita/"valfri stereotyp" är dumma i huvet, skillanden är att det är fel att säja dåliga saker om svarta, men inte om män)

P.S. Många usäkter till de som känner sig träffade av ordet neger/indian/vit, jag använde det symboliskt för att visa min ståndpunkt och inte som ett faktum D.S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in