Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2009-05-20, 12:14
  #85
Medlem
the_d0ct0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vill bara flika in en sak, främlingslegionen är just det, en främlingslegion, fransmän får inte värva legionen, de tar bara in utlännigar. Så om TS till varje pris vill undvika fransmän är legionen ett bra alternativ.
Du pratar franska och dör för frankrike (1 av 10 dör, statistiskt sett) men i övrigt har du inget med fransmän att göra.
Fel, det finns massor av fransmän i legionen, det är skulle jag tro den största gruppen, de som inte talar franska paras ihop med en fransman som hjälper en med språket. Sen att en av tio skulle dö låter kraftigt överdrivet, skulle vara intressant om du hade en källa på det.
Citera
2009-05-20, 13:52
  #86
Medlem
Sök dig till ryska armén och hoppas att det grisar till sig i Tjetjenien.
__________________
Senast redigerad av Kurt-Almighty 2009-05-20 kl. 14:36.
Citera
2009-05-20, 18:10
  #87
Medlem
För att ens tänka på att söka till Främlingslegionen bör fysiken motsvara en Svensk jägartjänst eller bättre, psyket bör vara stryktåligt och fungera med total auktoritet från befäl. Motivationen som krävs är att Främlingslegionen är sista och enda utvägen utan andra alternativ.

Jag tycker TS ska söka sig till ett hårt fysiskt arbete där mat och husrum ingår, när rutiner och lön kommer igång så upphör säkert TS behov av "krigarliv"
Citera
2009-05-20, 18:53
  #88
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analogsex
För att ens tänka på att söka till Främlingslegionen bör fysiken motsvara en Svensk jägartjänst eller bättre, psyket bör vara stryktåligt och fungera med total auktoritet från befäl. Motivationen som krävs är att Främlingslegionen är sista och enda utvägen utan andra alternativ.

Jag tycker TS ska söka sig till ett hårt fysiskt arbete där mat och husrum ingår, när rutiner och lön kommer igång så upphör säkert TS behov av "krigarliv"
Jag vill minnas att legionen har betydligt mindre krav på fysiken än FJS, men jag kan ha fel.
Citera
2009-05-20, 19:26
  #89
Medlem
Jag tycker TS ska göra fem år i FFL, sedan ta erbjudandet att vakta pipelines i algeriet/libyen, så får han lära sig hur man inte sover gott om natten..
Får inte det honom mätt på sin illusion om krigare, så, bör han bota sig själv....
Citera
2023-10-04, 15:20
  #90
Avstängd
YolotheistDelusions avatar
Du kan alltid åka till konfliktzoner och se vad som händer. Vad som finns där. Jag funderade själv på att åka ner till Syrien på tiotalet och bara döda människor men risken och karman i det kan vara dålig. Riktigt djävla dålig. Akta dig så du inte blir utnyttjad av någon som inte kan eller vet någonting om livet. Det är bäst att tänka klart och inte vara vårdslös.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback