2008-10-04, 15:17
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ja just det, en tråd för oss barnhatare helt enkelt. En sådan saknas här.
Naturligtvis hatar vi inte våra egna barn, utan ungar i allmänhet, andras ungar.
För det är ju som så att det finns inget charmigt med en liten ful, dreglande och bortskämd liten egoist som bara ska ha och ha och som gallskriker så fort han inte får som han vill.
Det finns inget charmigt i ungar som förorenar vår närmiljö i affären, ute på gatan, i centrum och i galleriorna.
Minns detta: Varje unge du ser kanske är eller kommer att bli en översittare eller en riktig skitstövel till chef.
Det är barn som mobbar och hackar ut andra ungar som inte passar in i mallen. Tänk på det. Inga trevliga egenskaper direkt.

Män gillar inte andra mäns ungar, det är naturligt. Män säger vad kvinnor vill höra, män vet att kvinnor gillar män som är barnkära. Därför säger vi att deras barn är så fina och gulliga på alla sätt och vis.
"Om jag säger att jag älskar hennes fula och elaka son så får jag knulla, och får jag knulla så blir jag glad, kvinnan blir glad över att ha en tillfredsställd man som är på gott humör och allt är frid och fröjd.
Bra för mig. Bra för dig. Bra för henne. Mindre bra för ungen kanske men som sagt, honom skiter väl jag i!"

Det är så det är. Män som hävdar något annat ljuger antingen t o m för sig själva eller också finns risken att de planerar en karriär som manlig dagispersonal, alternativt är de halvbögar som gillar att klä sig i flickvännens aftonklänningar i smyg.
Jag har tidigare skrivit om män och ensamma mammor här, läs gärna:
http://gammalhardrockare.blogspot.co...amma-sker.html

Så i denna tråden tycker jag att alla som avskyr ungar ska få skriva fritt om vad ni tycker om dem. Berätta om era erfarenheter av ensamma mammor, ungar på stan, ungar vid köpcentrumet osv. Ös på bara! Håll inte inne med era dagdrömmar, berätta för oss andra vad ni vill göra med alla fula, bortskämda och skrikiga ungar som ni tvingas dela er lediga tid med ute vid köpcentrumen, på biografen, vid affärsgalleriorna inne i stan.
Grips ni också av en våldsam lust att få slå skiten ur de små kräken? Berätta för oss andra! Kom loss!

Ni män med tveksam sexualitet är också välkomna. Berätta för oss som inte förstår vad det är som är så positivt med en annan mans avkomma. Kom igen nu!
Citera
2008-10-04, 15:28
Medlem
_tutt_s avatar
Ungar är trevliga när dom lärt sig prata så man förstår inte konstigt att din
blogg blir känd här
Citera
2008-10-04, 15:38
Medlem
CommonKnowledges avatar
Snackar du om dina egna ungar nu TS? Uppfostrar man sina barn rätt så blir dom inga jävla översittare som du verkar se i alla andras barn.
Citera
2008-10-04, 15:47
Medlem
Får vi kvinnor uttala oss eller är detta en tråd för heterosexuella män och bögar?

Jag hatar väl inte ungar generellt, men på mitt jobb har kollegor en taskig ovana att ta med sig kidsen till jobbet. Det hatar jag. Inte ungarnas fel, utan egocentriska föräldrar som tror att världen kretsar kring dem och deras avkomma. Om det ändå vore så att de hade lite kontroll på ungen och höll sig på sitt rum med den, men nej. Ungen ska presenteras för alla, alla ska gulla med den och tala om för föräldern hur söt och intelligent den är osv. Spelar ingen roll hur stressad man är och att man måste koncentrera sig på sitt arbete. Man ska stå ut med joller, bebisprat, etc. som kommer från korridoren.
Citera
2008-10-04, 15:47
Medlem
din-gnus avatar
vart är din IQ?

ja TS, vart finns din IQ?

att barn mobbar är främst för att dom lärt sig av vuxna, dom är experter på att
Imitera och tar efter vad en vuxen gör

plus att deras hjärnor inte är utvecklade

om det är någon du ska "hata" så är det föräldrarna till dom barnen som är jobbiga, och/eller vuxna människor i allmänhet

speciellt dig själv, ett barn kan man aldrig lura, om du låtsas gilla ett barn
så kommer han/hon ändå känna att kemin inte stämmer överens med dina ord

du måste vara väldigt bitter,och kan du inte få fitta på ett normalt sätt så är du en LOSER!
Citera
2008-10-04, 15:49
Medlem
Hisinge Girl:

Citat:
Jag hatar väl inte ungar generellt, men på mitt jobb har kollegor en taskig ovana att ta med sig kidsen till jobbet. Det hatar jag. Inte ungarnas fel, utan egocentriska föräldrar som tror att världen kretsar kring dem och deras avkomma. Om det ändå vore så att de hade lite kontroll på ungen och höll sig på sitt rum med den, men nej. Ungen ska presenteras för alla, alla ska gulla med den och tala om för föräldern hur söt och intelligent den är osv. Spelar ingen roll hur stressad man är och att man måste koncentrera sig på sitt arbete. Man ska stå ut med joller, bebisprat, etc. som kommer från korridoren.

Ja, sådant är grymt irriterande. När ska föräldrar lära sig att vi andra inte gillar deras ungar. Det är inte vår avkomma. Vi skiter i dem, för oss så ser alla ungar likadana ut - Som jättebebisen Fredrik Reinfeldt ungefär.
Citera
2008-10-04, 15:56
Bannlyst
Hur kan man hata en liten gris?
tycker om att ge dom konstig mat och slänga omkring med dom.

Ett barn är en rolig leksak tills dom fyller 13-14 och börjar med droger.
Citera
2008-10-04, 16:03
Bannlyst
Tycker barn om dig G H? generellt sett då?
För det kanske är ett ömsesidigt hat vilket du kanske kan råda bot på (om du vill)?

Har inga barn själv och kommer nog inte skaffa det heller, men tycker ändå om barn, och tror det är viktigt för ens egna utveckling att som "vuxen" spendera tid med barn då det gör en mer ödmjuk och förstående (vilket är bra egenskaper)..
Citera
2008-10-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Ungen ska presenteras för alla, alla ska gulla med den och tala om för föräldern hur söt och intelligent den är osv.
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Man ska stå ut med joller, bebisprat, etc. som kommer från korridoren.

Jag tror det där fenomenet är värre för tjejer. Som kille får man ju såklart inte säga att man hatar barn men det är ju rätt lugnt att vara lite avståndstagande. Tjejer som inte på en gång skiner upp och börjar prata bebisspråk och sånt anses ju vara sjuka i huvet. Jag stör mig på folk som pratar bebisspråk med barnen.
Citera
2008-10-04, 16:05
Medlem
Trollkungen:

Citat:
Tycker barn om dig G H? generellt sett då?

Det vet jag inte, jag undviker barn, förutom min egen dotter förstås.
Citera
2008-10-04, 16:08
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Trollkungen:

Det vet jag inte, jag undviker barn, förutom min egen dotter förstås.

Tycker din egen dotter om dig då?
Citera
2008-10-04, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Män gillar inte andra mäns ungar, det är naturligt. Män säger vad kvinnor vill höra, män vet att kvinnor gillar män som är barnkära. Därför säger vi att deras barn är så fina och gulliga på alla sätt och vis.

Jag har inga barn, vill inte ha några, jag är inte barnkär, och jag begär inte att män jag träffar ska vara barnkära. Jag är rätt ointresserad av barn i största allmänhet, och har ännu inte kommit på en anledning att skaffa barn. Däremot så vet jag inte om jag skulle uppskatta en man som är rent hatisk mot ungar, för det finns det ingen anledning att vara, det är ju som sagt inte ungens fel om den inte kan uppföra sig. Med det sagt så är det alltför många föräldrar som inte kan hantera sina barn. Himla synd, för vissa slår till slut tillbaka (Rödeby, anyone?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in