2008-10-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gahhhraw
Alltså, du åker in i fängelse för att du bryter ett besöksförbud.
Och du blir inte häktad heller.
Du kanske får sitta arresterad några timmar, eller i värsta fall anhållen någon dag, men det är knappt det ens.
Fatta hur många det är varje år som bryter mot besöksförbud och hur få det är av dom som åker in i fängelse/häkte för det....

Jo självklart åker jag in i häktet först. Sen lär dom väll släppa mig ett tag. I väntan på dom. Men som sagt är ändå ett årsfängelse som värst.
Citera
2008-10-04, 15:42
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gahhhraw
Alltså, du åker in i fängelse för att du bryter ett besöksförbud.
Och du blir inte häktad heller.
Du kanske får sitta arresterad några timmar, eller i värsta fall anhållen någon dag, men det är knappt det ens.
Fatta hur många det är varje år som bryter mot besöksförbud och hur få det är av dom som åker in i fängelse/häkte för det....
Men TS kanske inte har något behov av att besöka häktet igen. Det är väl bara bra om han håller sig lugn och inte riskerar att ge tjejen och polisen ytterligare bevis på att han är oberäknerlig och farlig.

TS, håll huvudet kallt annars riskerar du verkligen att sätta dig själv i en dålig dager.
Citera
2008-10-04, 15:46
Medlem
Herrtrosas avatar
Vilket jävla fnask. Att du sedan skickade ett dumt sms i fyllan var kanske lite dumt. Och ännu dummare att du skickade ett till som t.o.m. var mycket grövre än det förra (när du också var nykter). Jag kan dock förstå ilskan. Jag ser heller ingen anledning till att polisen skulle tro på dig. Varför skulle de göra det? Du säger att du har lånat ut 20 000 kronor och hon säger att det var 500 kronor. Ord står mot ord. Hon är en oskuldsfull kvinna medan du är en "psykopat" som skickar hot etc. Det är vad polisen ser :/ Har du inget kontrakt, kvitto eller liknande så ser det ganska kört ut på pengafronten. Vem ska kunna bevisa att du ens har lånat ut pengar till henne? Är inte så insatt i just sådana här ämnen, men...

Jävligt dålig stil av henne i alla fall. För din skull så hoppas jag att hon får ett straff för eller senare. I vilken form straffet blir, det spelar ingen roll så länge det är ett hårt straff. Som att hon exempelvis blir överkörd av en fullsatt buss. Lycka till i alla fall!
Citera
2008-10-04, 15:49
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förvirrad1
Jo självklart åker jag in i häktet först. Sen lär dom väll släppa mig ett tag. I väntan på dom. Men som sagt är ändå ett årsfängelse som värst.

Häktad är när det finns ett domstolsbeslut på det, dessförinnan sitter du anhållen, som längst fyra dagar innan häktningsförhandling äger rum.
Och häktad blir man oftast i 2 eller 4 veckors perioder sedan fattas nytt beslut.
Och ingen, jag upprepar, ingen jag hört talas om har suttit häktad för att vid ett tillfälle ha brutit mot förbudet.
Kanske förekommer vid upprepade överträdelser men icke vid ett enda, så om du har lust att närma dig henne för att säga att du inte vill ha tillbaka pengarna om hon bara lägger ner sina anmälningar ot dig så riskerar du inte så värst mycket.
Citera
2008-10-04, 15:50
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Vilket jävla fnask. Att du sedan skickade ett dumt sms i fyllan var kanske lite dumt. Och ännu dummare att du skickade ett till som t.o.m. var mycket grövre än det förra (när du också var nykter). Jag kan dock förstå ilskan. Jag ser heller ingen anledning till att polisen skulle tro på dig. Varför skulle de göra det? Du säger att du har lånat ut 20 000 kronor och hon säger att det var 500 kronor. Ord står mot ord. Hon är en oskuldsfull kvinna medan du är en "psykopat" som skickar hot etc. Det är vad polisen ser :/ Har du inget kontrakt, kvitto eller liknande så ser det ganska kört ut på pengafronten. Vem ska kunna bevisa att du ens har lånat ut pengar till henne? Är inte så insatt i just sådana här ämnen, men...

Jävligt dålig stil av henne i alla fall. För din skull så hoppas jag att hon får ett straff för eller senare. I vilken form straffet blir, det spelar ingen roll så länge det är ett hårt straff. Som att hon exempelvis blir överkörd av en fullsatt buss. Lycka till i alla fall!

Det spelar ingen roll vad polisen tror om de uppgifter som tjejen och TS lämnar då det inte är dom som ska ta ställning i en domstol om han är skyldig eller ej....
Citera
2008-10-04, 15:55
Bannlyst
Det är skitsynd om dej, men snälla;

SLUTA SKRIVA "MEZZ".
Jag får ONT i själen när jag ser det!!!
Citera
2008-10-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knows
Du kommer behöva en bra advokat som kan kryphål och som kan pressa röven av henne vid ev rättegång, lider med dig fast jag anser att du handlat knäppt men detta gör man ofta på fyllan ! lycka till

Jo, ska försöka fixa en bra advokat. Sen visst jag vet att jag gjort fel & det var jävligt dumt av mig att skicka det där smset på fyllan & det andra dagen efter. Men kan ändå står för det & säga hur dumt & hur mycket jag ångrar det nu efteråt. Sen är jag nästan helt hundra på att även hon innerst inne vet. Att detta var en dum fyllegrej & att jag inte menade det. Tro även att hon vet att jag ångrar detta något så fruktansvärt. Har aldrig hotat eller höjt en hand åt nån tjej tidigare under hella mitt 25 åriga liv.

Men det som gör mig mest förbannad just nu. Är att hon vet detta. Vet vilken snäll & trevlig kille jag har & säkert vet hur dåligt jag mår just nu & ångrar allt. Men ändå skiter idet & bara kör på sitt rejs.

Skulle detta hända nån av mina systrar eller nån tjejkompisar. Att nån hade fått nåt drygt, hotfullt sms. Av nån gammal kille. Så hade nog mitt tips varit. Att försök träffas några dagar efteråt, när allt lagt sig & försökt reda ut allt som hänt & visar han då ånger & be om ursäkt. Så är det sista jag hade gjort varit att dom skulle polisanmälla det. Sen om man inte visar ånger & hoten fortsätte. Så tycker jag att man kan fundera på en polisanmällan..

Det är min åsikt
Citera
2008-10-04, 16:36
Medlem
Läskigs avatar
Visst det är synd om dig, men efter som att du fortsätter att hota henne, och dessutom gör ett inlägg i den här tråden där du skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Förvirrad1
Allt känns som ett rent helvete just nu. Känner sånt otroligt hat som jag aldrig känt någonsin tidigare. Känns nästan så man vill döda...

...så börjar man nästan fundera på vad du är för typ av person, det har hänt förr att polisen kopplat ihop utredningar till sånt som skrivits här på flashback, så det kommer säkert hända igen, och ser dom ovanstående inlägg av dig kommer du inte verka mer pålitlig precis.

Ge fan i att kommentera det här mer till någon annan än din advokat, du behöver uppenbarligen någon med dämpat temperament och vårdat språkbruk som kan föra din talan i det här målet...
Citera
2008-10-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Varför gjorde hon slut med dej? Inte min sak men frågar därför att det inte är ovanligt med såna här situationer. Den som dumpar gör det när den är förbannad och besviken på den dumpade av nån orsak. Då känns det kanske inte så angeläget att börja ge den man dumpat pengar också.
Sen är det ju ofta så att saker man gett nån medan man var tillsammans av den ena uppfattas som en gåva medan den andra (särskilt efter att ha blivit dumpad) hävdar att det var ett lån. Ständigt tema på Judys domstol..I ditt fall var det ju ett lån som ni båda kommit överens om hur det skulle återbétalas. Då betalar man tillbaka oavsett om man hatar långivaren eller ej.
Jag tycker så synd om dej. Först dumpad sen detta. Själv blev jag krävd på 10.000:- av en hetlevrad ung man som jag dumpat .Han tyckte att jag kostat honom precis så mycket. Han hade gett mej ett par begagnade dataprylar (hans idé), gett mej en tågbiljett en gång (hans idé) och även lagat god mat till mej..det ansåg han vara ett lån.
För att vara riktigt dryg så satte jag in 50:- på hans konto en gång i veckan..skrev också att det var för t ex en och en halv pommes frites portion etc ..han returnerade dom...jag skickade igen..med spec.
Man vill ofta räkna om förlorad stolthet, kärlek mm i pengar.

Anledningen att hon gjorde slut var att hon inte var kär länge. Det kom som en chock & blixt från klar himel. 2 veckor innan hade hon pratat om att vi skulle kolla på hus osv. Detta var en kvinna som jag hade massa planer & framtidsdrömma med & jag älskade över allt annat.
Var totallt nere i botten efter detta & kändes som jag dog totalt inombords.

Men är ändå för förvånnad över hur kyligt jag ändå tog det när hon sa det. Visst mådde åt helvete. Men tog det ändå som en bra.
Sa att är det detta du känner känns rätt & du känner att du inte är kär i mig längre. Så självklart ska du inte vara ihop med mig längre & jag har fullförståelse för detta. Packade alla mina saker & drog där ifrån dagen efter.
Dagen efter ringde hon & frågade hur jag mådde & hur det kändes. Var väldigt kort. Ljög & sa att jo det känns okej.

Allt jag ville var att ringa upp henne & säga hur mycket jag älskade henne. Men klarade besinna mig för respekt för hennes beslut. Vi hördes inget sen på 2 veckor.

2 veckor efter ringde hon upp. Med grått i halsen & frågade. Var jag gjorde. Hur jag mådde & hur allt kändes. Kändes som jag dog ytliggare en gång. Försökte vara så allmänt trevlig som möjligt. Sa att det var okej med mig & att jag insett att livet måste gå vidare även utan henne. Hon frågade då iaf jag var arg eller sur på henne för hon hade gjort slut. Hon sa även att hon hade mått dåligt & haft dåligt samveta för det hon gjort. Allt jag sa var att jag älskade henne över allt annat men att jag godtar ditt beslut & tänker inte göra nåt för att få tillbaka henne.

Denna gången bröt hon ihop totallt. Sa att hon älskade mig över allt annat & det sista hon ville var att förlora mig ur sitt liv & ha mig som vän.
Sa då att jag inte ville ha henne vän för jag inte skulle må bra av det. Men ångrade mig efter ett tag & sa att jag kan gärna vara hennes vän. Men kanske inte just nu. För älskar dig för mycket för att vara din vän just nu.
Det var även då vi tog upp hennes skuld för första gången & hon sa att självklart så lovar jag att betala av 2000kr varje månad. Bad henne även att hon skulle sätta in dom på mitt konto. För att jag inte ville träffa henne just nu. Vilket hon sa var det minsta hon kunde göra som respekt mot mig

Sen hördes vi inte förens 3 veckor. Då jag inte hade fått in några pengar som jag skulle fått in en vecka tidigare. Det var då allt strul började. Men att hon hade så mycket räkningar & inte pengarna räckte osv.
Citera
2008-10-04, 17:21
Medlem
Chrillos avatar
Nu måste du agera smart.
1. Fixaen advokat som skriver ut en skuldrevers som han sedan ser till att bli påskriven/delgiven av ditt ex. Lägg på även kostnaden till skulden för arvodet till advokaten. Skriver hon bara på, så kan du lämna över hela härligheten till Fogden. Kostar dig i startläget 500:- men de kan du få tillbaka om fogden får in alla stålarna.

2. neka till allt du sagt tidigare i polisförhör. Åberopa att du varit i chock och inte vet vad du sagt. Neka till att du har skickat sms. De måste bevisa att det verkligen är du som har skickat. Kan ju vara en kompis som lyssnat på din story och "lånat" din mobil.

3. Till sist. Polisanmäl henne för förtal. Du måste göra en motanmälan.

Lycka till....
Senast redigerad av Chrillo 2008-10-04 kl. 17:29.
Citera
2008-10-04, 17:51
Medlem
Har varit med om precis samma grej minus polisbiten. Ett gott tips, ta det som läropengar och ägna henne inte en sekunds tanke mer. Fortsätt med ditt. Hon är inte värd det och processande för dessa "småpengar" är absolut inte värt tiden.
Citera
2008-10-04, 18:30
Medlem
Alla skulder är FINITA när man gjort slut, seriöst, det är bara och glömma att få tillbaka dom där 20k om du inte har papper på det, ord mot ord löses aldrig med någonting i rätten. Var en smart kille och bara skit i henne. Det händer alla, var bara glad att hon inte såg till så att du stod med SKULDER på 20K som du inte kunde betala. Hade en polare som råkade ut för det, han hade prickar i flera år hos kronofogden tack vare det.

Allt man inte har kvitton på är det bara att glömma och hävda ägandeskap på om man är den som inte står på kontraktet till lägenheten med, vet det av egen erfarenhet.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in