Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Varför gjorde hon slut med dej? Inte min sak men frågar därför att det inte är ovanligt med såna här situationer. Den som dumpar gör det när den är förbannad och besviken på den dumpade av nån orsak. Då känns det kanske inte så angeläget att börja ge den man dumpat pengar också.
Sen är det ju ofta så att saker man gett nån medan man var tillsammans av den ena uppfattas som en gåva medan den andra (särskilt efter att ha blivit dumpad) hävdar att det var ett lån. Ständigt tema på Judys domstol..I ditt fall var det ju ett lån som ni båda kommit överens om hur det skulle återbétalas. Då betalar man tillbaka oavsett om man hatar långivaren eller ej.
Jag tycker så synd om dej. Först dumpad sen detta. Själv blev jag krävd på 10.000:- av en hetlevrad ung man som jag dumpat .Han tyckte att jag kostat honom precis så mycket. Han hade gett mej ett par begagnade dataprylar (hans idé), gett mej en tågbiljett en gång (hans idé) och även lagat god mat till mej..det ansåg han vara ett lån.
För att vara riktigt dryg så satte jag in 50:- på hans konto en gång i veckan..skrev också att det var för t ex en och en halv pommes frites portion etc ..han returnerade dom...jag skickade igen..med spec.
Man vill ofta räkna om förlorad stolthet, kärlek mm i pengar.
Anledningen att hon gjorde slut var att hon inte var kär länge. Det kom som en chock & blixt från klar himel. 2 veckor innan hade hon pratat om att vi skulle kolla på hus osv. Detta var en kvinna som jag hade massa planer & framtidsdrömma med & jag älskade över allt annat.
Var totallt nere i botten efter detta & kändes som jag dog totalt inombords.
Men är ändå för förvånnad över hur kyligt jag ändå tog det när hon sa det. Visst mådde åt helvete. Men tog det ändå som en bra.
Sa att är det detta du känner känns rätt & du känner att du inte är kär i mig längre. Så självklart ska du inte vara ihop med mig längre & jag har fullförståelse för detta. Packade alla mina saker & drog där ifrån dagen efter.
Dagen efter ringde hon & frågade hur jag mådde & hur det kändes. Var väldigt kort. Ljög & sa att jo det känns okej.
Allt jag ville var att ringa upp henne & säga hur mycket jag älskade henne. Men klarade besinna mig för respekt för hennes beslut. Vi hördes inget sen på 2 veckor.
2 veckor efter ringde hon upp. Med grått i halsen & frågade. Var jag gjorde. Hur jag mådde & hur allt kändes. Kändes som jag dog ytliggare en gång. Försökte vara så allmänt trevlig som möjligt. Sa att det var okej med mig & att jag insett att livet måste gå vidare även utan henne. Hon frågade då iaf jag var arg eller sur på henne för hon hade gjort slut. Hon sa även att hon hade mått dåligt & haft dåligt samveta för det hon gjort. Allt jag sa var att jag älskade henne över allt annat men att jag godtar ditt beslut & tänker inte göra nåt för att få tillbaka henne.
Denna gången bröt hon ihop totallt. Sa att hon älskade mig över allt annat & det sista hon ville var att förlora mig ur sitt liv & ha mig som vän.
Sa då att jag inte ville ha henne vän för jag inte skulle må bra av det. Men ångrade mig efter ett tag & sa att jag kan gärna vara hennes vän. Men kanske inte just nu. För älskar dig för mycket för att vara din vän just nu.
Det var även då vi tog upp hennes skuld för första gången & hon sa att självklart så lovar jag att betala av 2000kr varje månad. Bad henne även att hon skulle sätta in dom på mitt konto. För att jag inte ville träffa henne just nu. Vilket hon sa var det minsta hon kunde göra som respekt mot mig
Sen hördes vi inte förens 3 veckor. Då jag inte hade fått in några pengar som jag skulle fått in en vecka tidigare. Det var då allt strul började. Men att hon hade så mycket räkningar & inte pengarna räckte osv.