2008-10-04, 14:03
Medlem
Det tog slut mellan mig & min gamla flickvän för rätt många månadersen. Saken var den att hon gjorde slut. Hon hade även lånat rätt mycket pengar av mig under tiden vi var ihop. Cirka 20 000kr.
Kände att jag ville sköta detta på ett fint & bra sätt. Så sa till henne. Att det räcker att du betalar mig 2000kr varje gång du får lön & för in dessa pengar på mitt konto. Vilket hon var helt med på.

Den 27:de månaden efter. Så hade jag inte fått in några penger. Men tänkte jaja. Det kanske tar några dagar innan hon för in dom. Väntade i cirka en vecka. Sen ringde jag upp & frågade om hon hade fört in några pengar till mig.
Fick bara en massa ursäkter & borförklaringar. Att hon hade fått en sån dålig lön & att hon hade så mycket räkningar osv denna månaden. Så hon inte hade några pengar över till mig.

Jaja, tänkte att jag fortfarande skulle vara shysst. Så sa att det är lungt & jag förstår. Det räker om du börja betalla av nästa månad istället.

Månaderna efter var det samma visa. Hon betalade inte av nåt från sin skuld till mig & fortsatte slingra sig. Komma med olika ursäkter osv.

Det hela slutade med att hon slutade svara i telefon & försvann helt under jord.

Började bli rätt sne. Har aldrig varit shysst mot henne, ställt upp på henne i alla år. Tror aldrig jag ens sagt ett taskigt ord till henne.
Sen kan hon inte ens göra rätt för sig. Trots att jag flera gånger, ibörjan var snäll, vänlig & sa att hon kunde vänta en månad med att börja betala av. Så sket hon i det.

Började bli mer & mer irreterad på hennes dåliga beteende.
Sen för en månadsen så var jag ute & festade till det med några kompisar. Bler rätt bra full denna kväll. Så skickade ett dumt mezz till henne. -Hoppas jag slipper ser dig ute ikväll. För är jävligt besviken på ditt beetende & kommer från & med nu gå över lik. För att få mina pengar. Även om det betyddet att du kommer få ett helvete.

Jo vem tror Ni inte man ser på krogen att bjuda alla sina kompisar på var sin drink. Jo mitt ex. Så gick fram till henne för att prata. Eftersom hon varken svarat i telefon eller på sms dom senaste 3 veckorna. Säger nåt i still med. -Det är väldigt konstigt att du kan stå här & bjuda laget runt. Men du kan inte kan börja betala av sitt lån till mig.

Såg att hon blev väldigt ställd av att se mig där & hon började flacka med blicken & viste inte vad hon skulle säga. Det hela slutar med att hon går till vakterna & säger att jag har hotat henne & skickat ett mezz tidigare på kvällen. Där jag skivit att jag kommer ställa till ett helvete för henne osv. Vilket var sant. Men var knappast något jag menade bokstavligen, vilket jag att hon vet.

Blir iaf tagen av vakterna som i sin tur. Ringer polisen & jag få hänga med till station. Mistänkt för olaga hot. Få tillbringa resten av natten på en hård madras på häktet. Fattade ingeting. Hade inte gjort ett skit & så får jag tillbringa natten på polistation.

Blir iaf släppt dagen & få då reda på att hon anmällt mig för olaga hot.
Blir nu ännu mer sne. Så ringer upp henne för att fråga vad hon håller på med igentligen. Inget svar. Ringer några gånger till men inget svar. Sne som fan skickar jag iväg ett mezz. Där jag skriver. -Nu är det fan krig & du är död.
Ja jag vet det var jävligt dumt. Man var just då bara så arg. Skrev det för att jag var sne. Men menade ju knappast det bokstavligen.

Ett par dagar efter får jag ett samtal från polisen. Där dom säger att jag är misstänkt. För olaga hot, trakasserier m.m. Trodde typ att polisen skämtade med mig först. Men sa självklart så kan jag komma ner på förhör, så reder vi ut det här.

Försökte förklara för polisen att allt handlar om en skuld på 20000kr som hon är skyldig mig. & att jag hade varit full en kväll & drog iväg ett dumt mezz & sen ett mezzade ett dumt mezz dagen efter i ren ilska. Vilket jag sa att jag verkligen ångrade. Sa även att så fort jag fått mina pengar. Så lämnar jag henne ifred.

Fick iaf sitta i förhör hos polisen i 4 timmar som jag hade varit värsta krimenala. Där dom sa att hon anmällt mig för mordhot & att dom hade detta som bevis via sms. Även så har hon sagt att jag hade puttat till henne inne på krogen. Vilket inte ens är sant. Så var visst även misstänkt för misshandel. Staffet för detta kan nu leda i värsta fall till fängelse & dryga böter. Hon hade även sagt till polisen att skulden handlade om 500kr inte 20000kr vilket det är. Det helt sjuka är att polisen verkar tro på vartenda ord hon säger.

Till saken tillhör även att jag har ett jobb där man inte få ha nån prick i registret. Så lär juh garanterat förlora mitt jobb nu med . Nu när jag får min dom.
Hon hade även ansökt om besöksförbud. Vilket jag var dum & snäll & skrev under... så lär juh inte på nåt sätt kunna kräva tillbaks mina pengar heller. För bryter jag mot detta riskerar jag visst ett års fängelse sa dom....

Fy fan är så jävla arg just nu. Har nog aldig någonsin varit taskig eller elak mot henne på nåt sätt, Under alla år vi har varit tillsammans. Kan liksom inte fatta hur en person ens kan ha samvete att göra så här mot nån.

Vet knappt vad jag ska ta mig till längre
Citera
2008-10-04, 14:20
Medlem
Allt känns som ett rent helvete just nu. Känner sånt otroligt hat som jag aldrig känt någonsin tidigare. Känns nästan så man vill döda...
Citera
2008-10-04, 14:26
Moderator
^Eazs avatar
Jävligt dumt att skicka sådana sms.

Du har inget kvitto angående lånet?
Citera
2008-10-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jävligt dumt att skicka sådana sms.

Du har inget kvitto angående lånet?

Jo vet, skulle kunna offra min högra hand, för kunna spola tillbaks tiden & fått allt ogjort

Nej har inget kvitto på lånet. Är ord mot ord. Då hon verkar förneka allt.
Så lär väll inte få en spänn, kommer väll själv iställer få betalla henne en massa pengar. På grund av 2 futtiga sms & att hon hittar på en rövarhistoria.
Senast redigerad av Förvirrad1 2008-10-04 kl. 14:43.
Citera
2008-10-04, 14:37
Medlem
AlexMHs avatar
Det bästa är ju om det finns någon annan som känner till det där lånet på 20000:- och kan styrka det du säger vilket även kan hjälpa till att rentvå ditt namn en smula. Just nu står det ord mot ord och det verkar som att hennes ord väger tyngre hos polisen i och med att du skickade iväg de där meddelanderna som hon kan/har visat upp för polisen som bevis på ditt "hot".

Bästa är ju att bara ta det lungt och sansat, du vet att du inte gjort något fel och att du har rätt i frågan, sanningen kommer alltid fram, heter det inte så? Ditt ex kommer troligtvis inte klara av att ljuga om det hela när det verkligen blir ett pressat läge.
Citera
2008-10-04, 14:41
Medlem
Onsdagsbarns avatar
Fy vilken sits du hamnat i...

Nu har vi ju inte hört tjejens sida av historien. Men det verkar ju inte omöjligt att det hänt som du beskriver. Surt att det finns kvinnor som saknar allt vad stolthet heter och vägra betala något som hon lånat. Pinsamt värre.

Mitt råd till dig är att du tar upp detta med din arbetsgivare, innan hon/han får reda på det. Kanske finns det en möjlighet att du får behålla jobbet?

Sedan skit i henne, det kommer ju bara bli värre om du ger dig på henne igen.

Det enda luriga jag skulle kunna komma på är att någon annan fixar ett erkännande från henne. Någon som ni båda känner och är på din sida...
Citera
2008-10-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vilket litet luder. Vore jag du så skulle jag riva upp himmel och jord, kan du inte kontakta hennes föräldrar eller nåt och förklara allting för dem? Anmäl tillbaka! Upp till kamp!

Få inte kontakta henne på nåt sätt.
Det som står är.

Du som meddelats försöksförbud får INTE
-besöka eller
-eller på annat sätt ta kontakt med eller
-följa efter den personen som ska skyddas med förbudet.

Det betyddet att du inte personligen för söka upp den personen som skyddas.
Du får heller inte ringa personen, inte skicka brev, telegram, telefax, epost, sms eller liknande. Du får heller inte söka kontakt genom annan person. Det betyder till exempel att du inte få be en kamrat ringa åt dig. Du får heller inte använda andra metoder för att få personens uppmärksamhet. Kontaktförbudet är inte bestämt till vissa platser. Utan gäller överallt.

Vad händer om du överträder förbudet?
Om du bryter mot besöksförbudet begår du ett brott. Straffet är dryga byter eller fängelse i ett år & du bli anhållen häktad direkt.

Fy fan allt är så jävla sjukt
Citera
2008-10-04, 14:45
Medlem
Grisbrottarens avatar
Ett prydligt exempel på hur kvinnor förföljer och trakasserar sina män efter att relationen tagit slut. De maktmedel som kvinnor tar till som motsvarighet till s. k. stalkning är ofta just ekonomisk misshandel och misshandel med myndigheter som vapen, som oftast tar kvinnans parti.

Ur ett feministiskt perspektiv, att mannen alltid är skyldig, så skulle hennes tilltag ses som "provokationer" som du skyller på för att kunna använda din patriarkala makt för att förtrycka henne med hot och våld.
I verkligheten är det som hon gjort verkliga övergrepp som du tyvärr överreagerat på. Du borde ha skaffat ett kvitto på lånet medan ni fortfarande var någorlunda överens, men det är lite sent nu.

Om det kan vara någon tröst så kan du läsa om hur andra män utsatts på samma sätt i uppsatsen "Slagen man":
http://www.pappaliv.se/pdf_filer/slagenman.pdf

Avsnitten "Ekonomisk misshandel" och "Falska anmälningar och beskyllningar till myndigheter" kan vara särskilt intressanta.
Citera
2008-10-04, 14:45
Medlem
BBMBBs avatar
Wow mycket dumt du har gjort men jag förstår dig fullt ut. först och främst var det dumt att skicka messet på fyllan sen så var det dumt att erkänna det till polisen då det går att skicka från någon annans nr via nätet. sen messet dan efter du vart släppt kan bli till övergrepp i rättsak om du har otur och det klassas i stil med mord i sverige (inte riktigt men dom är hårda på det). Men nu vet du hur det ligger till så tänk på allt du gör och säger från och med nu. Räkna med att hon bandar alla samtal osv. Har du några vittnen från krogen som kan dementera uppgiften om att du hade puttat henne?
Har du några kontouppgifter som styrker att det var 20k och inte 500 kr du hade lånat ut till henne?
Försök att samla på dig så mycket fakta som möjligt fram till rättegången och sök kontakt med advokat redan nu.
Sen så kan du tänka efter nu om allt bråk är värt 20k eller om det kanske är lättare att lägga ner allt och att hon kan slippa skulden.

När det kommer till ditt jobb så är mitt råd att vara öppen med din arbetsgivare och säga som det ligger till (om du har någon bra relation med någon chef)
Citera
2008-10-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förvirrad1
Få inte kontakta henne på nåt sätt.
Det som står är.

Du som meddelats försöksförbud får INTE
-besöka eller
-eller på annat sätt ta kontakt med eller
-följa efter den personen som ska skyddas med förbudet.

Det betyddet att du inte personligen för söka upp den personen som skyddas.
Du får heller inte ringa personen, inte skicka brev, telegram, telefax, epost, sms eller liknande. Du får heller inte söka kontakt genom annan person. Det betyder till exempel att du inte få be en kamrat ringa åt dig. Du får heller inte använda andra metoder för att få personens uppmärksamhet. Kontaktförbudet är inte bestämt till vissa platser. Utan gäller överallt.

Vad händer om du överträder förbudet?
Om du bryter mot besöksförbudet begår du ett brott. Straffet är dryga byter eller fängelse i ett år & du bli anhållen häktad direkt.

Fy fan allt är så jävla sjukt

Uschiamej. Vad säger polisen då? Du har väl berättat allt för dem?

Har du INGA andra vittnen till lånet? Tänk, tänk. Kontoutdrag från banken? Överföringar till hennes konto? Kvitton på vad hon köpt? SMS där hon förklarar sig sedan innan?
Citera
2008-10-04, 14:51
Bannlyst
Det här låter riktigt sjukt, men har du inga vittnen på din sida, dina vänner såg väl att du inte putta henne osv?

Hur länge var ni tillsammans? Känner du hennes föräldrar? Kan du inte gå genom dem i så fall?
Citera
2008-10-04, 14:59
Medlem
Nej, allt det här är verkligen inte värt 20tkr. Har faktist sjunkigt så lågt just nu. Att jag är beredd att säga. Att jag skiter i skulden & du får behålla dessa pegar. Allt för att slippa rättegång, tappa mitt jobb. Evtuellt fängelse, dryga böter. Men kontaktar jag henne för att säga detta. Så lär jag juh åka in på en gång. Men antar att hon ser en chans att tjänna ännu mer penger.

Förstår inte hur man kan göra så här mot nån man ändå levt ihop & älskat undrer många år. Fy fan skulle aldrig kunna ha samvete att sätta ditt nån gammal flickvän. Än hur mycket jag hatade denna eller hur elak hon nu hade varit.

Visst jag har gjort fel. Men jag kan ändå stå rakryggad & stå för vad jag sagt, gjort & säga hur grymt mycket jag ångrar & skäms för det. Men även om jag gjort fel så anser jag att det hon gjort mot mig är minst 20 reser värre. Men det som gör mig mest ledsen & arg är att hon inte ens verkar mådåligt över detta. Eller ha nåt dåligtsamvete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in