2008-10-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Det här låter riktigt sjukt, men har du inga vittnen på din sida, dina vänner såg väl att du inte putta henne osv?

Hur länge var ni tillsammans? Känner du hennes föräldrar? Kan du inte gå genom dem i så fall?

Alla mina vänner säger att dom inte sätt att jag puttat henne & dom stod ungerfär 10 meter där ifrån. Så dom skulle ju sätt det isf. Problemet är att alla hennes kompisar. Eller 3 st kompisar rättare sagt som var med. Stod precis brevid oss & dom är på hennes sida som & kör på hennes verskion. Allt känns bara förjävla överkligt just nu. Fattar verkligen ingeting.
Citera
2008-10-04, 15:07
Medlem
Men du ryck upp dig nu och skaffa advokat. Du lär ju behöva det angående hoten om inte annat.
Citera
2008-10-04, 15:07
Medlem
Jensofswedens avatar
Tyvärr tror jag inte du är helt oskyldig och sms:en du skickade är rätt sabbade faktiskt, säger en del om dig som person.
Jag skulle aldrig kunna skriva nåt i stil med "nu är det krig och du är död" till ett ex

Men dålig stil av henne och inte betala såklart när det handlar om så mycket pengar.
Citera
2008-10-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Uschiamej. Vad säger polisen då? Du har väl berättat allt för dem?

Har du INGA andra vittnen till lånet? Tänk, tänk. Kontoutdrag från banken? Överföringar till hennes konto? Kvitton på vad hon köpt? SMS där hon förklarar sig sedan innan?

Saken är den att hon lånade pengar. Lite då & då. Unders sista halvåret vi var ihop. Typ 800 kr då 3000 kr då. Så har plockat ut pengar via min bankomat & sen get dom till henne i cash. Så mycket till bevis i kvitto finns inte. Är liksom ord mot ord & eftersom jag skickat 2 dumma sms med. Med ett med dödshot. Så fick jag det intrycket när jag var på förhör. Att polisen tyckte att hon är var mer trovärdig
Citera
2008-10-04, 15:16
Medlem
RhinoBs avatar
Gå till en advokat. Se till att göra en motanmälan för förtal.
Helt sjukt det här.
Citera
2008-10-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weakheart
HaHah!
Jag tror faktiskt inte, oavsett vad som hänt, att TS vill att hans ex ska dödas/skadas fysiskt!
Han har ju faktisk en gång älskat henne och levt tillsammans med henne!

Yes, jag älskade henne en gång itiden högt över allt annat & gjorde allt för att hon skulle känna sig som den prinsessa jag tyckte att hon var.
Tyckte även om henne väldigt mycket även att hon gjorde slut med mig & hon har vettat att hon alltid har kunnat vända sig till mig om det varit nåt. Även efter att det varit slut

Men just nu så känner jag bara hat hat hat hat ... mot henne
Citera
2008-10-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RhinoB
Gå till en advokat. Se till att göra en motanmälan för förtal.
Helt sjukt det här.

Kommer få en utvald advokat. Så länge jag inte vill pröjsa & offra ännu mer pengar på en egen advokat. Vilket kan bli rätt dyrt & eftersom jag garanterat kommer åka ditt ändå för minst olaga hot. Så kommer jag inte få en spänn utav mina advokat pengar tillbaks om jag nu fattat det rätt. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2008-10-04, 15:25
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förvirrad1
Kommer få en utvald advokat. Så länge jag inte vill pröjsa & offra ännu mer pengar på en egen advokat. Vilket kan bli rätt dyrt & eftersom jag garanterat kommer åka ditt ändå för minst olaga hot. Så kommer jag inte få en spänn utav mina advokat pengar tillbaks om jag nu fattat det rätt. Rätta mig om jag har fel.

Du kan själv välja vilken advokat du vill ha.....
Citera
2008-10-04, 15:26
Medlem
Blasters avatar
Lider med dig mannen det här var riktigt illa.

Men har du tänkt tanken att hon kanske är livrädd för dig. Du har ju skickat två sms där du mer eller mindre har hotat att döda henne. Hon tycker säkert att det är superjobbigt att hon inte har betalat tillbaka pengarna som hon borde, men vissa människor är lite dumma i hela huvudet vad det gäller det ekonomiska och tänker "det löser sig sen".

Sen när du förståeligt fortsatte att ringa för att du ville ha dina pengar så tyckte hon kanske att du låg på onödigt mycket och eftersom hon inte hade någon plan att betala den månade så slutade hon svara, och blev ganska rädd när du kom fram på krogen (ganska full antar jag?) och började härja om pengarna framför hennes vänner. Kanske aningen hotfullt, så hon kanske ville bara ha dig därifrån och tillkallade vakterna.

Dom i sin tur gjorde ett ingripande och ringde polisen, hon måste ju på något sätt rättfärdiga sina anklagelser genom en formell polisanmälan annars sitter ju hon i skiten.

Du skämde ju ut henne totalt framför sina kompisar och det är klart dom tar hennes sida precis som dina vänner tar din. Ditt riktigt stora misstag var att skicka sms, som inte försvinner direkt.

Nu vet jag inte hur det funkar med besökförbud-grejjen men vad hade hänt om du inte hade skrivit på?

Och missförstå mig inte nu jag står helt på din sida det här var det jävligaste jag läst på länge, och det är aldrig okej att göra så. Men jag försöker se det lite ur hennes perspektiv
Citera
2008-10-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RhinoB
Dina känslor är fullt förståeliga. Men det gäller att tänka nu, så att du inte gör någonting mer överilat som förvärrar situationen ytterligare för dig. Det är ju illa nog som det är.

Jo kämpar konstat just nu från mina plötsliga infall. Infall utav att gå hem till henne ringa på dörren & säga. Att du kan dra åt helvete. Å säga att jag skiter i pengarna, du kan få behålla varenda öre av dom där 20000 kr om hon tar tillbaka det hon ljugit om till polisen. Sen behöver hon aldrig mer ser röken av mig mer.

Men det jävliga är väll att skulle jag få för mig ett sånt här infall. Så skulle hon väll skvallra till polisen direkt & så åker jag in på en gång
Citera
2008-10-04, 15:36
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förvirrad1
Jo kämpar konstat just nu från mina plötsliga infall. Infall utav att gå hem till henne ringa på dörren & säga. Att du kan dra åt helvete. Å säga att jag skiter i pengarna, du kan få behålla varenda öre av dom där 20000 kr om hon tar tillbaka det hon ljugit om till polisen. Sen behöver hon aldrig mer ser röken av mig mer.

Men det jävliga är väll att skulle jag få för mig ett sånt här infall. Så skulle hon väll skvallra till polisen direkt & så åker jag in på en gång

Alltså, du åker in i fängelse för att du bryter ett besöksförbud.
Och du blir inte häktad heller.
Du kanske får sitta arresterad några timmar, eller i värsta fall anhållen någon dag, men det är knappt det ens.
Fatta hur många det är varje år som bryter mot besöksförbud och hur få det är av dom som åker in i fängelse/häkte för det....
Citera
2008-10-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaster
Lider med dig mannen det här var riktigt illa.

Men har du tänkt tanken att hon kanske är livrädd för dig. Du har ju skickat två sms där du mer eller mindre har hotat att döda henne. Hon tycker säkert att det är superjobbigt att hon inte har betalat tillbaka pengarna som hon borde, men vissa människor är lite dumma i hela huvudet vad det gäller det ekonomiska och tänker "det löser sig sen".

Sen när du förståeligt fortsatte att ringa för att du ville ha dina pengar så tyckte hon kanske att du låg på onödigt mycket och eftersom hon inte hade någon plan att betala den månade så slutade hon svara, och blev ganska rädd när du kom fram på krogen (ganska full antar jag?) och började härja om pengarna framför hennes vänner. Kanske aningen hotfullt, så hon kanske ville bara ha dig därifrån och tillkallade vakterna.

Dom i sin tur gjorde ett ingripande och ringde polisen, hon måste ju på något sätt rättfärdiga sina anklagelser genom en formell polisanmälan annars sitter ju hon i skiten.

Du skämde ju ut henne totalt framför sina kompisar och det är klart dom tar hennes sida precis som dina vänner tar din. Ditt riktigt stora misstag var att skicka sms, som inte försvinner direkt.

Nu vet jag inte hur det funkar med besökförbud-grejjen men vad hade hänt om du inte hade skrivit på?

Och missförstå mig inte nu jag står helt på din sida det här var det jävligaste jag läst på länge, och det är aldrig okej att göra så. Men jag försöker se det lite ur hennes perspektiv

Jo kanske är det så hon ser det. Visst har jag legat på en del. Men var mest sista veckorna. Första månaderna sket jag nästan i det. Men är själv uppväxt med att har man en skuld eller liknade. & man själv säger ett datum & summa som man känner att man kan klara av att betala. Så ska man också hålla detta. Var även snäll som sköt på det i 2 månader. Utan att ens ligga på nåt om det. Sen om hon skulle känt att 2000kr var lite väll tufft att betala tillbaks per månad. & varit ärlig & sagt det. Att tyvärr har jag insett att jag inte klarar av att betala av så mycket. Men är det okej att jag ger dig 1000kr imånaden istället. Så hade jag sagt att det var okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in