• 2
  • 3
2008-10-21, 19:43
Medlem
Riddarens avatar
Konstigt att inte en enda av er har ppekat att de INTE smakar som croissanter ska smaka. Kpte en burk fr runt ett r sedan och blev vldigt besviken. Antog att det var ngot fel p just den burken eftersom croissanterna hade en fadd syrlig smak, s jag kpte en till. Samma sak dr. Hade verkligen hoppats p att jag kunde besparas att behva g till konditoriet var och varannan morron men icke.
Citera
2008-10-21, 21:24
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Konstigt att inte en enda av er har ppekat att de INTE smakar som croissanter ska smaka. Kpte en burk fr runt ett r sedan och blev vldigt besviken. Antog att det var ngot fel p just den burken eftersom croissanterna hade en fadd syrlig smak, s jag kpte en till. Samma sak dr. Hade verkligen hoppats p att jag kunde besparas att behva g till konditoriet var och varannan morron men icke.
Jag har alltid varit skeptisk till varianten p burk, och det r av den anledningen som jag inte vgat testa. Jag r njd med de jag gr sjlv. Tyvrr har jag fr lngt till ett bageri som gr egna.
Citera
2008-10-21, 22:38
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Beror vl p mrke ocks? Har inte smakat de p burk hr i sverige, men i finland kpte vi ngor mrke burk croissanter och dom smakade gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jag har alltid varit skeptisk till varianten p burk
Varfr?
Citera
2008-10-21, 22:46
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Beror vl p mrke ocks? Har inte smakat de p burk hr i sverige, men i finland kpte vi ngor mrke burk croissanter och dom smakade gott.

Varfr?

Varfr var vl en jvligt dum frga. r du van vid sunkiga budget-croissanter har jag dock lite frstelse fr att du inte fattar.
Citera
2008-10-22, 12:18
Medlem
machetes avatar
Citat:

Jag har ven tit riktiga bagericroissanterna och nej det kanske inte r exakt samma smak, men de p burk r helt OK. Alltid ska det klagas
Citera
2008-10-22, 15:21
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Cornuttu finns visst, sedan om det verstts bst med "fitta" vet jag inte. Vad jag har hrt s r uttrycket "cornuttu" svrt att direktverstta till svenska.
Vad jag frstr s betyder det hanrej. Det vill sga en bedragen kta man, fr er ungdomar.
Citera
2008-10-22, 18:47
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machete
Nu har jag gjort en ny omgng. Det blev 2 original (som jag ska ha till frukost imorgon), 2 med mrk choklad och hackad mandel samt 2 med dumlekolor. Mums! PS! Ett tips om du gr en med mrk choklad (70%) r att inte ha s mycket choklad samt att lgga p lite socker, d lite stare choklad passar bttre till croissanterna.
Dumlekolor!! Varfr kom jag inte att tnka p det? MSTE prvas snarast...
Citera
2008-10-24, 11:03
Medlem
Godast!

En ostbit och en skiva rkt skinka...

Smulad fetaost och hackade oliver....
Citera
2008-10-24, 11:20
Medlem
Gjorde mina igr kvll och t 2 av dem till frukost, blev vldigt gott med choklad och honung!!! testa det!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in