• 2
  • 3
2008-10-21, 19:43
Medlem
Riddarens avatar
Konstigt att inte en enda av er har påpekat att de INTE smakar som croissanter ska smaka. Köpte en burk för runt ett år sedan och blev väldigt besviken. Antog att det var något fel på just den burken eftersom croissanterna hade en fadd syrlig smak, så jag köpte en till. Samma sak där. Hade verkligen hoppats på att jag kunde besparas att behöva gå till konditoriet var och varannan morron men icke.
Citera
2008-10-21, 21:24
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Konstigt att inte en enda av er har påpekat att de INTE smakar som croissanter ska smaka. Köpte en burk för runt ett år sedan och blev väldigt besviken. Antog att det var något fel på just den burken eftersom croissanterna hade en fadd syrlig smak, så jag köpte en till. Samma sak där. Hade verkligen hoppats på att jag kunde besparas att behöva gå till konditoriet var och varannan morron men icke.
Jag har alltid varit skeptisk till varianten på burk, och det är av den anledningen som jag inte vågat testa. Jag är nöjd med de jag gör själv. Tyvärr har jag för långt till ett bageri som gör egna.
Citera
2008-10-21, 22:38
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Beror väl på märke också? Har inte smakat de på burk här i sverige, men i finland köpte vi någor märke burk croissanter och dom smakade gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jag har alltid varit skeptisk till varianten på burk
Varför?
Citera
2008-10-21, 22:46
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Beror väl på märke också? Har inte smakat de på burk här i sverige, men i finland köpte vi någor märke burk croissanter och dom smakade gott.

Varför?

Varför var väl en jävligt dum fråga. Är du van vid sunkiga budget-croissanter har jag dock lite förståelse för att du inte fattar.
Citera
2008-10-22, 12:18
Medlem
machetes avatar
Citat:

Jag har även ätit riktiga bagericroissanterna och nej det kanske inte är exakt samma smak, men de på burk är helt OK. Alltid ska det klagas
Citera
2008-10-22, 15:21
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Cornuttu finns visst, sedan om det översätts bäst med "fitta" vet jag inte. Vad jag har hört så är uttrycket "cornuttu" svårt att direktöversätta till svenska.
Vad jag förstår så betyder det hanrej. Det vill säga en bedragen äkta man, för er ungdomar.
Citera
2008-10-22, 18:47
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machete
Nu har jag gjort en ny omgång. Det blev 2 original (som jag ska ha till frukost imorgon), 2 med mörk choklad och hackad mandel samt 2 med dumlekolor. Mums! PS! Ett tips om du gör en med mörk choklad (70%) är att inte ha så mycket choklad samt att lägga på lite socker, då lite sötare choklad passar bättre till croissanterna.
Dumlekolor!! Varför kom jag inte att tänka på det? MÅSTE prövas snarast...
Citera
2008-10-24, 11:03
Medlem
Godast!

En ostbit och en skiva rökt skinka...

Smulad fetaost och hackade oliver....
Citera
2008-10-24, 11:20
Medlem
Gjorde mina igår kväll och åt 2 av dem till frukost, blev väldigt gott med choklad och honung!!! testa det!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in