Citat:
Ursprungligen postat av
JohnSanJuro
Så du menar på fullaste allvar att ett karaktärsmord i rikstäckande media är något varje chef ska förväntas acceptera. Det kommer med rollen?
Eftersom jag haft honom som chef rycker jag inte att det var karaktärsmord. Kritiken var berättigad. Även om jag tycker att aftonbladets journalistik är usel och personligen aldrig skulle medverka i en sån blaska. Men kritiken i media kom efter att Benny och teaterns styrelse i åratal vägrat lyssna på intern kritik, som framfördes sakligt. Så jag förstår dem som såg media som enda sättet att få styrelsen att lyssna. Det är väldigt många anställda på stadsteatern som drivits till stressrelaterade sjukdomar och för tidig pension under BF:s år som teaterchef. Många som tvingats säga upp sig för att inte själva dö i förtid.
Samtidigt som Benny kritiserades i media var det minst lika många som stöttade honom som chef, både på teatern och i media. Och i livet. Som exempel fick han ju fortfarande full lön från teatern, fast han slutat för flera månader sedan, och styrelsen tog i media helt hans parti och sa att han valt att säga upp sig frivilligt och att set var beklagligt.