2009-05-31, 12:30
Medlem
Mig-Ni-Jacks avatar
Vilka röstade på Ellinor och med vilka hade hon gjort upp om att dela vinsten med?
Citera
2009-05-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Ellenor säger ju att hon låg och lurade i bakgrunden hela tiden, manipulerade allt och alla och nu i slutet visade vad hon gick för. En värdig robinson!

än en gång , vad i fittans namn har pakter och allt sånt skrot med att göra med att överleva på en öde ö?

sen alla ni idioter som klagar på att jarmo var lite klantig, det var bara macheteincidenten som hade något med att överleva, resten var ju bara tävlingar, och på en öde ö, tror jag knappast man kör tävlingar för att överleva, då går man å söker mat för dagen...

elenor var väl knappt duktig nog tända en brasa.. men hålla sig till en pakt, deeeeeeeeeet kunde hon iallafall..

fittidioter
Citera
2009-05-31, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Usch, hur kan du ens tänka tanken att hon skulle vara en värdig vinnare. De som jag helst skulle vilja se vunnit var antingen Jarmo på grund av att han skulle klarat sig längst, med eller utan läkare som sydde honom - eller Nina, som spelade röven av varenda jävla konkurrent.

Det var ellinor som var masterminden bakom precis allt, mer eller mindre allt som hände på ön gick genom henne. Tänker man efter så var allt så extremt välplanerat.
Citera
2009-05-31, 12:35
Medlem
4283s avatar
Citat:
Det var ellinor som var masterminden bakom precis allt, mer eller mindre allt som hände på ön gick genom henne. Tänker man efter så var allt så extremt välplanerat.
Nämn någonting som man fick se gå genom henne.
Citera
2009-05-31, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Nämn någonting som man fick se gå genom henne.

produktionsteamet visste om detta och därför inte gav hon mycket tvtid i början, de visste att hon skulle skrälla och skapa skarpa reaktioner som hon igår gjorde. De lät henne hålla låg profil. Ellenor är en av de mest värdiga vinnarna någonsin, aldrig har jag tidigare sett ett liknande finspel.
Citera
2009-05-31, 12:39
Medlem
krutburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
än en gång , vad i fittans namn har pakter och allt sånt skrot med att göra med att överleva på en öde ö?

Eller snarare, vad i fittans namn har överlevnad på en öde ö med programmet Robinson att göra?

Är det vildmarksliv man vill se finns det nog andra program som är mer relevanta.
Citera
2009-05-31, 12:44
Bannlyst
Hur många av de "värdiga" vinnarna vann två utslagstävlingar eller mer?
Citera
2009-05-31, 12:45
Medlem
spleendids avatar
Så var det med den saken. En segrare är alltid rättvis, även om man höll på motståndarlaget - och som tävlingen är utformad är det bara att gratta Ellenor. Hon höll precis rätt på profil och vann precis rätt tävlingar. Att hon sen inte hade överlevt en vecka ensam på en ö medan Jarmo säkert mått bra efter ett halvår är en annan femma, det är inte spelets idé. Nej, det bästa av Robinson vore ett program med samtliga deltagare på varsin egen öde ö - sist att ge upp vinner.

Sen trodde jag att det var mer stake i Lukas än vad omröstningen visade. Jag trodde att han som läkare hade tillräckligt i huvet för att inse vilken värdig vinnare Jarmo var. Att Rafael och Ranjit är långsinta fikusar visste vi redan. Angela sen är bara jävligt närig och tänker enbart på sig själv - så hon ville väl inte se den starkaste stå som segrare när hon förmodligen ansåg sig starkast själv redan innan.
Citera
2009-05-31, 12:46
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mig-Ni-Jack
Vilka röstade på Ellinor och med vilka hade hon gjort upp om att dela vinsten med?
Ranjit, Rafael, Lukas och Angela röstade på henne i alla fall.

Citat:
produktionsteamet visste om detta och därför inte gav hon mycket tvtid i början, de visste att hon skulle skrälla och skapa skarpa reaktioner som hon igår gjorde. De lät henne hålla låg profil. Ellenor är en av de mest värdiga vinnarna någonsin, aldrig har jag tidigare sett ett liknande finspel.
Så du gissar alltså att hon var mellanhanden i allting?
Citera
2009-05-31, 12:47
Bannlyst
Älskar hur riggat TV4 har gjort Robinson. Tar dit 7 stycken varav 4 är säkra Ellenor-röster så att hon ska vinna
Citera
2009-05-31, 12:48
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVanCleef
Älskar hur riggat TV4 har gjort Robinson. Tar dit 7 stycken varav 4 är säkra Ellenor-röster så att hon ska vinna
Det var ju de senaste som åkte ut - däremot så gillar jag klippningen. I vaaaaaaarje avsnitt har hon sagt: "Ja, du har nu 3 röster... Om du får en till så är det du." Men nu, i finalen, så öppnade hon rösterna utan tvekan eller att säga någonting.
Citera
2009-05-31, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutburken
Eller snarare, vad i fittans namn har överlevnad på en öde ö med programmet Robinson att göra?

Är det vildmarksliv man vill se finns det nog andra program som är mer relevanta.

mjo faktist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in