2008-10-03, 20:56
Medlem
Madaisers avatar
Hello!

Efter en tids surfande i firefox så kan jag ansluta till sidor men den fastnar på väntar på svar på samtliga adresser som jag provar. Internet fungerar fin fint utanför webläsarna ex. ping och MSN. Streama radio osv. Kan inte komma ut på nätet med IE heller. Har inga proxy inställningar inställda på varken FF eller IE. Är inte riktigt med på allt flum i vista än så kanske är något där? har stängt av diverse "windows defender" o sånt som kan tänkas lägga sig på tvären för de tror att det är farligt eller så....

Help me...

/Madeye
Citera
2008-10-03, 21:14
Medlem
seravoks avatar
brandväggen ställer till det för vissa ip adresser? stängt av alla ad-ons i firefox?
provat starta om datorn? provat starta om modemet?

det kanske är nåt spyware, trojan, adware som jävlas med dina webläsare? prova scanna datorn "malwarebytes anti-malware" och/eller "lavasoft Ad-aware 2008".
Citera
2008-10-03, 21:35
Medlem
sillybillys avatar
säker på att din dns funkar? (min första tanke)
Citera
2008-10-04, 02:51
Medlem
Madaisers avatar
Dns?

har fiber rakt in i uttaget bara så modemet tjaffsar inte(eftersom de inte finns)
har ingen router/brandvägg heller. add ons i firefox är inte avstängd men samma sak i IE så...det fungerar ett tag sen fuckar de sig efter nån timme eller så. Har fler datorer i samma hus och de fungerar fint. Lutar åt trojan osv o så då...men har nod32. Blir lite besviken om det är därför har bara hört om gott om det.

ska köra en anti malware. tack! återkommer om det fortsätter!

/madeye

*edit* råkade få med nån slags egen quote xD
edit 2 felstavning
Senast redigerad av Madaiser 2008-10-04 kl. 02:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in