• 5
  • 6
2008-10-06, 21:50
Bannlyst
Detta har även synts till här hemma i Sölvesborg i västra Blekinge. Som gigantiska kamerablixtrar som lyser upp ett stort område. Iaf hela min trädgård. Inget ljud och slumpmässigt utslag.

Var ute och rökte med tjejen och stog med ryggen mot baksidan av trädgården. Så säger hon att det blixtrar till. Så jag vänder mej om men ser ingenting. Röker vidare så säger hon att det blixtrar igen. Vänder mej om och står en lång stund och bara glor, ska precis vända mej om så kommer det en blixt. Som en kamerablixt fast den lyste upp ett så stort område.

Blev lite småskraj och gick in igen och tänkte inte mer på det förän jag gick in på detta forumet idag.

MVH Linus
Citera
2008-10-07, 09:16
Medlem
Troendetvivlares avatar
Jag har sett dem

flera kvällar i rad nu.
Har sett sådana i hela mitt liv. Det är kornblixtar och ingenting annat!! Ett fullt naturligt fenomen.
Men vad händer 14 okt?
Citera
2008-10-07, 21:07
Medlem
Sigge skoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Din dumme fan. Hur många har inte förklarat fenomenet i tråden innan du kom med din länk ?.
Äntligen! kom det andra vettiga inlägget i denna tråd!
Citera
2008-10-19, 22:27
Bannlyst
Vet att fenomenet redan förklarats, men ifall någon vill veta lite mer om detta naturfenomen så kan ni läsa här: http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_lightning
Citera
2008-11-22, 00:01
Medlem
Gyllenborsts avatar
Någon som vet något om någon sorts ljuspelare över borås Torsdag 20 November? hoppade upp och kollade ut igenom fönstret efter jag sett ett starkt sken flyga förbi himlen. Kollade länge och det verkade gå runt i en cirkel. Jag kan inte bedöma om ljuset kom från himlen nedåt eller tvärsom, lurigt var det iaf...

Någon som vet mer?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in