2008-10-03, 16:35
Medlem
Tycker jag hör "Root Beer" i varenda film jag kikar på så jag blev nyfiken och började söka på det och hittade att det är en dryck med smak av sarsaparill som används som smaksättning i bland annat Jenka.

"Soft", tänkte jag och sökte vidare och hittade ett citat: "Vad är skillnaden mellan Root Beer, Jenka och gammalt fotbollslinnement?"

"WOW!", tänkte jag då Jenka var min absoluta favorit i mina yngre dagar och på träningar och matcher masserar jag in mängder av linnement trots att jag inte behöver det, bara för luktens skull.
  • Är de tre bra jämförelser med varandra och tror ni jag skulle digga Root Beer?
  • I vilken livsmedelskedja tror ni det är störst chans att hitta drycken?
Såg även att man kan beställa hem från "Grays" men bara hela plattor och tycker inte det är värt om jag inte vet att jag tycker om det.
Berätta gärna även varför ni gillar/ogillar drycken.

Tack för mig, för nu..

EDIT: Woops, fel forum kanske. Move me please =)
Senast redigerad av dellhem 2008-10-03 kl. 16:39.
Citera
2008-10-03, 16:39
Medlem
ubersantas avatar
- ja, det smakar som Jenka
- Jag tycker Jenka är ok i måttliga mängder (som t.ex. ett tuggummi)
- Därför tycker jag inte om Root Beer eftersom jag tröttnar på smaken redan efter två klunkar.

Jag vet att större livsmedelsvaruhus har börjat utöka sina "internationella" sektioner. Så det är inte längre bara Grays som har t.ex. Root Beer. Fast man måste nog ändå bo i en hyfsat stor stad för detta.
Citera
2008-10-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
- ja, det smakar som Jenka
- Jag tycker Jenka är ok i måttliga mängder (som t.ex. ett tuggummi)
- Därför tycker jag inte om Root Beer eftersom jag tröttnar på smaken redan efter två klunkar.

Jag vet att större livsmedelsvaruhus har börjat utöka sina "internationella" sektioner. Så det är inte längre bara Grays som har t.ex. Root Beer. Fast man måste nog ändå bo i en hyfsat stor stad för detta.

Okej, får åka en bit för att hitta den jag då.. Hudik är inte mycket att hurra för =P
Citera
2008-10-03, 16:49
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellhem
Okej, får åka en bit för att hitta den jag då.. Hudik är inte mycket att hurra för =P

City Gross brukar ofta ha sådana udda drycker, däribland råttpisset Vanilla Coke.
Kolla där om ni har en på er ort
Citera
2008-10-03, 16:55
Medlem
belaruss avatar
Precis, Jenka och linniment har likartade sinnesretningar. Jag tycker om root beer. Förstår inte varför det inte finns i sverige.
Citera
2008-10-03, 17:15
Medlem
Soppas avatar
Jag tycker mycket om root beer och här i götet finns det bla att köpa på Focus vid Liseberg.
Citera
2008-10-03, 18:07
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Jag tycker mycket om root beer och här i götet finns det bla att köpa på Focus vid Liseberg.

Även Maxi vi möndalsvägen har den..
Vet i fan va de heter men det finns en importör firma som tar in stuffs från Usa. Mountain Dew, Root beer och lite olika Cc sorter.
Har aldrig provat root beer som innehåller alkohol, den lär ju givetvis vara mycket trevligare =)
Citera
2008-10-03, 18:08
Medlem
PyR0s avatar
Visst är det gott, i små mängder - som alla andra amerikanska läskedrycker.
Inga som helst problem att få tag på i Stockholmsområdet i varje fall.
Citera
2008-10-04, 00:09
Medlem
Yetms avatar
Någon som vet var man kan få tag på Root beer i Linköping.
Citera
2008-10-04, 00:36
Medlem
Givande svar - Det gillar vi =) Keep em coming!

Nåt City Gross har jag däremot inte hört talas om här i närheten. När jag sökte förut såg jag att det brukade finnas på diverse "turk-affärer". Sant eller falskt enligt egna erfarenheter?
Citera
2008-10-04, 00:39
Medlem
finns att få tag på i abisko och örebro
Citera
2008-10-04, 21:36
Medlem
Rådiss avatar
Jag brukar köpa på Hemköp, i deras amerikanska hylla. Finns på Hemköp i Karlstad och Stockholm iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in