2008-12-29, 18:43
Medlem
Pubertals avatar
Nu är visserligen inte Big brother min favoritdokusåpa på långa vägar, men det är konstigt att ingen nämnt det roligaste ögonblicket i BB:s historia. Jag minns att jag skrattade så jag grät när jag såg det: Marie Picasso står ute på altanen och det är fest inomhus. Någon tjej säger till henne att hennes huspojkvän Benjamin hånglar med någon annan tjej på festen. Hon går sedan in i huset och liksom dansar sig igenom rummet med det mest stela leendet jag någonsin sett. Hon gör eventuellt några diskorullningar med armarna med efterföljande fingrerpekningar, och går sedan till toaletten där Benji sitter inlåst med någon donna. Jag kan ha fel i vissa detaljer där, men hennes stela dans och spelade oberördhet är något av det roligaste som någonsin visats på TV.
Citera
2008-12-29, 20:20
Medlem
CarteNoirs avatar
Utan tvekan vår egen EMA-roddare Jugge. Fan så skön han var i Stockholmare och i Club Goa. " Can I have some jåårdnotssmor please" Klassiker!
Citera
2008-12-29, 20:45
Medlem
Var det även Villa Medusa när dom åkte till Alperna?
Nån negerpastor som sjöng Edelweiz (stavning?) på nån middag för att samla in pengar.
Citera
2009-03-07, 15:59
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille
Det var jävligt kul i Club Goa när Stefan skulle förklara för Marina vad det var för skillnade på henne och den supersöta Tess.

Han sa något i stil med det här:
-Tess är ju väldigt söt och oskuldsfull, medans du, du ser mer använd ut..
Och hon svara på sin breda juggeskånska:
-Änvänd, vadå använd!!

Och hon såg ju verkligen använd ut.

Måste bara få citera detta. Har nämligen länge sökt efter någon som kommit ihåg denna händelse, för det händer fortfarande att jag skrattar åt situationen. Använd. Vilket jävla uttryck! Själv hade jag dock för mig att det var Blondie och inte Stefan som sa det, men det var längesen och jag minns säkert fel. Men jag vet att Blondie skrattade åt det iaf.

"Använd? Vadå använd? Du ska få för använd!"

Och ja, aldrig har någon prickat så rätt med ett enda ord, för hon såg verkligen just "använd" ut.

För övrigt vill jag minnas all konst som Özcan och Blondie skapade under sina bravader. Ovärderligt.
Citera
2009-03-08, 20:11
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAJass
hahaha justja "mååååh"

och den där som kom in i big brother och var en slags joker, skulle låtsas vara kristen.. blev ett jävla liv där inne, då han slängde mickes dildo och kallade larsa för homosexuell.. haha danne vart ju rasande på honom..

egentligen är det skamligt att jag minns allt sånt här

Danne blev väl sur eftersom har själv kört i homofilen både en och två gånger. Nämnde han inte i programmet att sugit av en snubbe?

Dessutom vill jag minnas att Larsa inte trodde på snubben för fem öre. En kvart efter att han kommit in i huset gick Larsa in i bikten och berättade att han trodde snubben fejkade.
Citera
2009-03-08, 20:56
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jo, det låter bekant. Tror även att han alltid gick omkring i någon sorts cowboyhatt och att hans personliga sak var en pilbåge, vilket väl var väldigt smart, men det gav lite (enligt mig helt ogrundad) kritik i pressen angående djurplågerilagar och licenser?
Veganen var lika smart på sitt sätt, hans personliga sak var 20 kilo sojaprotein.
Robinson hade riktiga original när det gick på SVT. Synd att de riktigt roliga har glömts bort till förmån för fjantiga attention whores som Robban och snyggingar som Emma Andersson.

Nej, den norrländske "jägaren" i fråga hette Björn och var störtskön. Han sög ut gift ur Zubeydes ben efter hon blivit biten av något och konstaterade att det "smakade inte orm". Tänk John Locke i Lost men dubbelt så hård.

Nödsignalssnubben hetter Freddy och var Göteborgare.
Citera
2009-03-08, 22:45
Medlem
Frottefiltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailorman
Nu har jag inte haft chansen att fått se så mycket förnedrings tv. Men brukar kolla aftonbladet.se mfl när jag får tillfälle, överst på första sidan brukade det alltid stå något om big brother Linda eller något annat miffo. Tragiskt...

Men följde ett program när jag var hemma några månader Tror det gick på tv3, För kanske 5år sedan. Programmet handlade om att göra ett rockband med casting och Micke D (mötorhead) satt i panelen, han la skit sköna kommentarer om alla miffos som visade vad dom kan.
Sen fick man följa det ihop satta bandet på tour och när dom spela in en skiva. Kommer ihåg hur dom ragga upp någon fet brud och tog med sig in i turnebussen. På morgonen fick man se hur hon gick ensam hem i snön... the walk of shame... haha
Sångaren hette Funky Dan... haha bandet Tribal ink.

Edit: Wannabe hette programmet.

http://www.youtube.com/watch?v=t20iA4dFs2Y
http://www.myspace.com/tribalink2007
http://en.wikipedia.org/wiki/Tribal_ink
Ja och nu har han funky dan blivit noices nya sångare
Citera
2009-03-08, 22:52
Medlem
RickardTheBraves avatar
Sebastian Dawkins såklart, och den där sköna gubben på Robinson som var från lappland som beskrev ett svek genom att säga: "Dä känns som ho' ha skette mig i mön"
Citera
2009-03-11, 19:11
Medlem
Corwoods avatar
Jag hade helt glömt Tribal Ink och Funky Dan! Haha!
Citera
2009-03-26, 22:22
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Nej, den norrländske "jägaren" i fråga hette Björn och var störtskön. Han sög ut gift ur Zubeydes ben efter hon blivit biten av något och konstaterade att det "smakade inte orm". Tänk John Locke i Lost men dubbelt så hård.

Nödsignalssnubben hetter Freddy och var Göteborgare.

Okej, men förutom nödsignalsincidenten hade jag rätt? Gällande pilbågar, cowboyhattar och varanfällor alltså?
Citera
2009-03-26, 22:38
Medlem
Eobolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Det är med gråten i halsen då jag tvingas erkänna att den så kallade Dokusåpa genren mobbing och Förnedrings-tv jag alltid har älskat har dött ut.

Jag får en personlig tillfredställelse av att se Socialt dysfunktionella människor grina ut och slåss i Tv på bästa sändnigstid,såsom:
Baren Farmen Robinson Villa medusa Bigbrother Club Goa osv

Dessa har gått i graven för mer "Show" liknande Program (med vissa inslag av Förnedring).
Typ vem kan slå Filip och Fredik, Japanska rip-offs, Lets dance, lets sing, lets bli miljonär och annan skit.

Vad säger ni? Är denna typ av underhållning på väg att försvinna från Tv? Borde den försvinna?
Dela med er av era bästa/sämsta minnen från den så kallade "Förnedrings-Tv" som sändes slutet av 90 till början av 2000-talet.

Edit:Om nån grinig moderator vill låsa den här tråden med hänvisning till att det redan finns separata trådar, så flytta den åtminstonde till LB istället för Pk.

Haha asg, tv4 i ett nötskal
Citera
2009-03-28, 15:48
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frottefilten
Ja och nu har han funky dan blivit noices nya sångare
Sant? Finns det tråd om det? Hatade den där muppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera