2008-10-03, 12:33
Medlem
tomtemoors avatar
1) Har gjort klassikern att gratulera till graviditeten - fast barnet varit ute i ca en månad. Gick dock att skratta bort lite men jag var ändå en tomat när jag gick därifrån...

2) På andra middagen med mina svärföräldrar råkade jag kalla min kille för mitt ex:s namn. Ingen låtsades om något men det var oerhört pinsamt.

3) När jag var liten och lekte med en tjej från en väldigt religiös familj tog jag till mig vid kvällsmaten hos dem en gång och började äta när jag upptäckte att alla tittade på mig. Efter en stund sa hennes mor:
"Här i huset ber vi bordsbön..."
Väldigt pinsamt.

4) Min pojkvän har en mycket högkristlig mormor som jag gör allt för att undvika. Ibland måste man ju tyvärr åka dit och på senaste kalaset erbjöd jag mig att ta disken. Sagt och gjort, jag började diska och var just då ensam i köket. Efter en stund skar jag mig lite på fingertoppen med en liten kniv och säger "FITTA" lite sådär småhögt för mig själv... Givetvis visar det sig att min pojkväns mormor står precis bakom mig. Hon gick ut direkt och satte sig i soffan och sa inget mer under kvällen.
Blev en hyggligt jobbig situation.
Citera
2008-10-03, 13:21
Medlem
Eyecandyss avatar
Politisk okorrekt?

Jag och en kompis Tess skulle gå och ta en kaffe och kaka. Det ska säga att Tess är en underbar människa men hon är lite.. mindre smart ibland hon är lite "blond" om man säger så..

Så åker till ett cafe men underbara och stora negerbollar (jupp, jag kommer alltid att säga negerbollar). Tess blir hel hysterisk i kön för hon vill också ha en, men killen som står bakom disken är riktigt mörkhyad. Hon frågar mig vad hon ska säga och jag svarar lite halvirriterad säg chokladboll om det ska vara så märkvärdigt.
Jag hör Tess öva bakom mig "chokladboll, chokladboll" Jag ler lite så kommer fram och ber om en kaffe och en negerboll. Betalar och går med min bricka mot ett bord.

Tess kommer fram och beställer en Cola (hon dricker inte kaffe) hon får sin kaffe och killen frågar om det var något mer.. Tess säger.. Joo. en en en... chokladneger..

Snacka om att jag bröt ihop av skratt.. Tess såg jag dagen efter på jobbet
Citera
2008-10-03, 13:22
Medlem
troböds avatar
Jag gjorde ett snedsteg igår. Inget massivt, men ändå ohyggligt pinsamt när jag tänker på det. Det finns en kvinna på mitt arbete jag råkar vara väldigt förtjust i. Vi kan kalla henne Hilda. Vi har bara pratat några gånger sådär om diverse opersonliga saker, men det har ändå känts som att det kan finnas något ömsesidigt tycke och jag har försökt sköta mina kort på bästa sätt hela tiden.

Vi har hur som helst inte setts på hela dagen och lite innan vi slutar så blir jag skickad ner till stället där hon jobbar. Jag går fram till henne där hon sitter och säger glatt "Hej Hilda!". Hon vänder sig om och får fram en reserverad hälsning samtidigt som hon ser ut som om hon undrar vad fan jag kommer och stör för. Jag blir lite paff av reaktionen så jag bara mumlar något ohörbart och skyndar mig snabbt därifrån. Jag har tydligen missbedömt vår relation något.
Citera
2008-10-03, 13:29
Medlem
Skön tråd, kommer följas. Skulle lätt kunna bidra med åtminstone en grej per vecka men ska försöka hålla mig någorlunda anonym här, så jag skippar det.
Citera
2008-10-03, 13:37
Medlem
Värst snedsteget vet jag inte men,har hänt ex antal gånger att jag sagt mitt ex namn till min nuvarande, kan ju bli ett helvete ibland. men men. o varför de blir så vet jag inte.
Citera
2008-10-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyecandys
Jag och en kompis Tess skulle gå och ta en kaffe och kaka. Det ska säga att Tess är en underbar människa men hon är lite.. mindre smart ibland hon är lite "blond" om man säger så..

Så åker till ett cafe men underbara och stora negerbollar (jupp, jag kommer alltid att säga negerbollar). Tess blir hel hysterisk i kön för hon vill också ha en, men killen som står bakom disken är riktigt mörkhyad. Hon frågar mig vad hon ska säga och jag svarar lite halvirriterad säg chokladboll om det ska vara så märkvärdigt.
Jag hör Tess öva bakom mig "chokladboll, chokladboll" Jag ler lite så kommer fram och ber om en kaffe och en negerboll. Betalar och går med min bricka mot ett bord.

Tess kommer fram och beställer en Cola (hon dricker inte kaffe) hon får sin kaffe och killen frågar om det var något mer.. Tess säger.. Joo. en en en... chokladneger..

Haha, jag har en variant på den där..

En kompis och jag stog i kön och skulle betala fikat, bakom oss stog det en mörkhyad kille, både jag och kompisen reagerade på att han hade plockat på sig en negerboll och vi flinade lite till och från till varandra samtidigt som vi sneglade på den svarta människan och hans fikabröd...

Hur som helst så betalar jag och ska precis gå iväg och sätta mig då jag hör att någon tappar en tallrik varpå min kompis utbrister högt och tydligt " - Men oj, du tappade bollen din neger"

Kan ju säga att jag aldrig har skrattat så mycket som då, min kompis däremot var inte lika glad över det inträffade...

Sen har jag en annan kompis som ALLTID lyckas säga något om negrer eller invandrare då det minst passar, speciellt då man sitter på bussen eller går på stan och det står/sitter en neger eller invandrare i närheten... Det slår fan aldrig fel...

Citera
2008-10-03, 13:46
Bannlyst
Citat:

Haha, fan va bra Älskar sköna felsägningar!
Citera
2008-10-03, 13:59
Medlem
icarus_gbgs avatar
Gjort en jävla massa men en av de värre var vid åldern av kanske 15 år.

Jag satt på vår altan och käkade middag med mor och far. Vår granne kom över vars son jag brukade hänga med. Således käkade jag även middag där då och då. Min familj har alltid lagat jävligt bra och lyxig mat (gamla resturangfolk) medans hans familj lagade husmanskost. Allt var lika gött, vem man än åt hos, men jag skulle försöka göra klart för grannpappan att hans mat t.o.m var bättre än våran fina mat! Jag började mala på.

Jag "Alltså, Hans, det är så gott att äta mat hos er!"
Han "Ja, tack!"
Jag "Ja, det smakar alltid så bra. Sen skall det inte vara så jäkla komplicerat hos er jämfört med vår fina mat."
Han "Ehrm, jaha, tack."
Jag "Alltså, det behöver ju inte vara så jobbigt bara för att det blir gott! Enkelt är också bra!"

Här börjar morsan titta på mig skarpt och argt. Jag försöker rädda situationen.

Jag "Eh, alltså, du brukar ju bara slänga i lite köttbitar och sånt och får det hur gott som helst!".

Nu hostar morsan till och jag förstår att jag gjort bort mig. Tackar för maten och går in utan att säga ett ord.
Citera
2008-10-03, 14:50
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Jag älskar ditt nick och din avatar, därför meddelar jag dig vänligt: Detta är ett diskussionsforum. Inte en chatt. Således hör innehållslösa oneliners inte hemma här och envisas man med att posta dem ändå, åker man ut för KFK.
Det här hör inte heller hemma här. Ett PM hade varit mer lämpligt.

OnT:

Jag: "Grattis!"
Fotbollsmamma: "Till vad?"
Jag: "Du är väl gravid?"
Fotbollsmamma: "Jag ... ser ut så här bara."
Jag: " "
Citera
2008-10-03, 14:52
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:

1. ??
2. Skulle ni inte fika tillsammans?

Känns inte som att den historia går ihop riktigt.
Citera
2008-10-03, 15:00
Medlem
Ardvahns avatar
Citat:

En nästan identisk händelse skildrades i en Rocky-strip. Kanske var er som Kellerman fick inspiration av.
Citera
2008-10-03, 15:32
Medlem
Hade en gång en diskussion med en bekant angående en kille på min förra skola. Killen var lite speciell och allmänt random. Jag kom med en teori om att barn med äldre föräldrar (vilket han hade) ofta blir lillgamla etc.. Jag sa detta med en viss övertygelse, men fick inte den responsen jag hoppats på. Det visade sig att killen jag snackade med hade en farsa som var 60 plus...
En aning pinsamt, jag försökte snacka mig ur det, emn är tveksam om jag lyckades..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in