2008-10-02, 23:31
Medlem
NiCTiMs avatar
Datorn startar som den ska men när windows har laddat färdigt så blir allt svart, men jag kan fortfarnde se muspekaren. Efter ett tag så går skärmsläckaren igång utan problem men när jag rör på musen så är det svart igen

Har testat plocka isär allting och satt ihop det igen med bara det nödvändigaste, har testat med ett annat grafikkort och os. även rensat cmos men utan resultat.
Citera
2008-10-03, 01:05
Medlem
Hmm, får du upp aktivitetshanteraren när du trycker ctrl+alt+del ?
Ifall du får det, kan du använda kör kommandot och skriva "explorer.exe" för att starta om det grafiska gränssnittet.
Fungerar inte det har jag dess värre inge tips

Använder du XP eller vista?
Citera
2008-10-03, 07:28
Medlem
w580is avatar
vad händer om du startar datorn i felsäkert läge?
Citera
2008-10-03, 10:20
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCTiM
Datorn startar som den ska men när windows har laddat färdigt så blir allt svart, men jag kan fortfarnde se muspekaren. Efter ett tag så går skärmsläckaren igång utan problem men när jag rör på musen så är det svart igen

Har testat plocka isär allting och satt ihop det igen med bara det nödvändigaste, har testat med ett annat grafikkort och os. även rensat cmos men utan resultat.

Så du har formaterat om och har fortfarande samma problem?
Citera
2008-10-03, 16:05
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
vad händer om du startar datorn i felsäkert läge?

Ingen skillnad

Citat:
Så du har formaterat om och har fortfarande samma problem?

Njae, satte bara i en annan hårddisk som hade xp installerat (som funkar på en annan dator) istället för vista....
Citera
2008-10-03, 18:14
Medlem
NiCTiMs avatar
Kan lägga till att när jag tänkte installera ett annat os, Ubuntu, så gick skärmen i vänteläge när jag tryckte på "install" precis som den förlorade signal eller nåt....
Citera
2008-10-04, 03:54
Medlem
NiCTiMs avatar
kopplade in vista-hårddisken till en annan (fungerande)dator och exakt samma problem inträffar som mitt första inlägg... så jag tycker nästan det borde vara windows som spökar.

Men när jag kopplade in en xp-hårddisk till den "skadade datorn" så startar datorn om sig så fort windows laddat klart. Tycker detta verkar väldig mysko, kan det vara fel på både moderkortet och vista-hårddisken?

"bump"
Citera
2008-10-04, 09:50
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
kopplade in vista-hårddisken till en annan (fungerande)dator och exakt samma problem inträffar som mitt första inlägg... så jag tycker nästan det borde vara windows som spökar.

Men när jag kopplade in en xp-hårddisk till den "skadade datorn" så startar datorn om sig så fort windows laddat klart. Tycker detta verkar väldig mysko, kan det vara fel på både moderkortet och vista-hårddisken?

"bump"
Det går inte att flytta systemdiskar mellan olika datorer hur som helst eftersom hårdvaran oftast är olika.
Citera
2008-10-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Hmm, får du upp aktivitetshanteraren när du trycker ctrl+alt+del ?

Som sagt.. vad händer om du gör detta?
Citera
2008-10-04, 11:16
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:

Det roliga är att du har plockat isär datorn i onödan, du har rensat MOS i onödan, du har bytt grafikkort i onödan, och du startade denna tråd i onödan.
Allt du hade behövt göra var att formatera om datorn så hade det löst alla dina problem (med datorn allafall).
Kom tillbaka när du har formaterat om din dator.
Sätt inte in någon annans hårddisk i din dator för det fungerar inte. Det är som att du ska trycka in en motor från en Mini i en Ferarri och samtidigt förvänta dig att ferarrin ska vara lika snabb som föryt.
Formatera om och kom tillbaka när det är gjort!
Citera
2008-10-04, 21:13
Medlem
NiCTiMs avatar
mm hjälpte visst att formatera

Men datorn behövdes ändå dammas ur så det gjorde inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem