2011-10-16, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannymcoy
Behöver väl inte motivera vidare varför jag tycker att hennes musik är schysst. Det här är en tråd där vi talar om skvaller, inte hennes musik. Pajas.

Jag tror däremot inte att hon har varit i närheten av "Lasses" kuk. Det är väl snarare det som är väsentligt i den här tråden, inte huruvida hennes musik är schysst eller inte.

Ps. Ditt inlägg var efterblivet, imo.

Okej. Så vad någon/jag tycker om artistens musik har ingenting att göra i skvallertråden? Ändå är det uppenbarligen viktigt för dig att om och om igen poängtera att du tycker att den är "schysst". Jag tror att du är Melissa eller någon sorglig snubbe som hoppas få ligga med henne. Vad du tycker är väsentligt i den här tråden skiter jag förövrigt högakteligen i. En pajas är jag tydligen om man får tro personen som helt plötsligt ska bestämma vad tråden ska handla om! Vi kör en oväntad flip. Vad är det egentligen som är bra eller unikt med det Horn Weizberg har gjort någon gång eller någonsin?
Citera
2011-10-16, 10:58
Bannlyst
Gick i skolan med Maritza Pettersson för en helvetes massa år sedan i Söråker(Timrå kommun). Melissa äldste bror bör vara född ca 1965-66. Tror hon fick barn efter 8e klass.
Citera
2011-10-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tystva
Okej. Så vad någon/jag tycker om artistens musik har ingenting att göra i skvallertråden? Ändå är det uppenbarligen viktigt för dig att om och om igen poängtera att du tycker att den är "schysst". Jag tror att du är Melissa eller någon sorglig snubbe som hoppas få ligga med henne. Vad du tycker är väsentligt i den här tråden skiter jag förövrigt högakteligen i. En pajas är jag tydligen om man får tro personen som helt plötsligt ska bestämma vad tråden ska handla om! Vi kör en oväntad flip. Vad är det egentligen som är bra eller unikt med det Horn Weizberg har gjort någon gång eller någonsin?

Egentligen inte, eftersom att det är en skvallertråd. Vad hjälper det att veta huruvida bra hennes musik är (enligt mig/dig) i en skvallertråd om henne? Hjälper det oss att få veta något skvaller om henne? Knappast om det inte är relaterat till någon expert el. liknande.

Ja, jag är verkligen Melissa Horn. Idiot.

Har hon dissat dina kärleksbrev och dina rosor? Sluta vara så sur och dum i huvudet. Hahahahaha
Citera
2011-10-16, 20:11
Medlem
HerrPs avatar
Hon är skitsnygg, så jag vill verkligen gilla hennes musik, men kan inte. Det är ett jävla gnällande från första noten till sista
Citera
2011-10-24, 22:46
Medlem
Hennes låtar är melankoliska och sorgliga, men det finns en del ljusglimtar i dem också. Hon berättar om hur livet kan vara, att det inte är en dans på rosor jämnt. Kungsholmens hamn exempelvis, tar ju upp en välkänd händelse och den fungerade bra för att belysa det som hände i somras i Norge också. Klart att det hade varit intressant att höra Melissa i några gladare typer av låtar, men jag instämmer med de som tycker hon är väldigt bra.

Så mycket skvaller som är sant lär inte gå att hitta om Melissa Horn. Ytterst tveksam till att hon haft något på ett privat plan med Winnerbäck att göra. Har inte bevis varken för eller emot en sådan hypotes. Melissa är ju vacker som en dag i alla fall, så många skulle säkert kunna tänka sig henne och då ha överseende med att hon verkar vara ganska sluten som person. Hon sysslar med sin musik och i övrigt gör hon inte så mycket annat.
Citera
2011-11-08, 18:57
Medlem
heyhoxxs avatar
Fick världens värsta känsla häromveckan. Melissa skulle till staden där jag bor, och självfallet är biljetterna slut... Funderar starkt på att stå utanför artistingången när hon kommer!
Citera
2011-11-13, 14:19
Medlem
Nostradamus72s avatar
Såg Melissa live igår. Satan vad bra det var. Hade fan tårar i ögonen under ett par låtar. Det som jqg gillar är att jag upplever henne som genuin. Hon vill göra musik som berör och som handlar om det svåra i livet. Sen kan man ju hoppas att hon gör några fler uppåtlåtar. Hon har beviserligen både text- och musiktalang.
Citera
2011-11-13, 15:34
Medlem
Jag vet inte vad det är som jag så djupt ogillar med Melissa Horns musik, men varje gång jag hör den vill jag slå sönder någonting. Så dålig tycker jag att den är.

Vet inte vad jag ogillar mest, hennes mesiga och tjejiga stil kanske när hon kvider fram sina låtar, eller faktumet att jag en tid vistades på en plats där jag tvingades lyssna på hennes skiva dag ut och dag in. Det var rena tortyren faktiskt.

Lejonbruden som hennes mor har sjungit in gillar jag dock.http://www.youtube.com/watch?v=HZ3DWYlSKHw

Jag tror att folk som inte begriper sig på musik och är tondöva i största allmänhet gillar artister som Melissa Horn och Salem Al Fakir.
Senast redigerad av Klasina 2011-11-13 kl. 16:10.
Citera
2011-11-13, 21:15
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Såg Melissa live igår. Satan vad bra det var. Hade fan tårar i ögonen under ett par låtar. Det som jqg gillar är att jag upplever henne som genuin. Hon vill göra musik som berör och som handlar om det svåra i livet. Sen kan man ju hoppas att hon gör några fler uppåtlåtar. Hon har beviserligen både text- och musiktalang.

Kan du vidareutveckla dom två sakerna?
Citera
2011-11-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Jag vet inte vad det är som jag så djupt ogillar med Melissa Horns musik, men varje gång jag hör den vill jag slå sönder någonting. Så dålig tycker jag att den är.

Vet inte vad jag ogillar mest, hennes mesiga och tjejiga stil kanske när hon kvider fram sina låtar, eller faktumet att jag en tid vistades på en plats där jag tvingades lyssna på hennes skiva dag ut och dag in. Det var rena tortyren faktiskt.

Lejonbruden som hennes mor har sjungit in gillar jag dock.http://www.youtube.com/watch?v=HZ3DWYlSKHw

Jag tror att folk som inte begriper sig på musik och är tondöva i största allmänhet gillar artister som Melissa Horn och Salem Al Fakir.

Tondöva? Du får gärna tycka illa om deras musik, men jag förstår inte vad tondövhet har med saken att göra.
Citera
2011-11-14, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Tondöva? Du får gärna tycka illa om deras musik, men jag förstår inte vad tondövhet har med saken att göra.

Ok, jag tar tillbaka det. Smaken är ju som baken.

Folk får naturligtvis gilla sån musik även om jag tycker att den så kallade musiken är tortyr som sagt.
Senast redigerad av Klasina 2011-11-14 kl. 07:56.
Citera
2011-11-14, 22:28
Medlem
Lyssnar nästan enbart på manlig musik.

Plötsligt händer det. Melisa Horn och Veronica Maggio dyker upp. De första duktiga svenska låtkrivarna av kvinnligt kön på mycket länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in