2009-12-31, 13:28
Medlem
Rodimusprimes avatar
Jävla gnällmusik. Varenda låt på skivan handlar säkert om hur någon snubbe svikit henne och hur synd det är om henne. Det är intrycket jag får efter att ha hört den där satans reklamen på spotify tio gånger. Sen att hon låter som om hon deepthroatat en elefant är inte heller ett plus. Man ska ha en stark stämma inte någon hes gnälltratt.
Citera
2009-12-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Jävla gnällmusik. Varenda låt på skivan handlar säkert om hur någon snubbe svikit henne och hur synd det är om henne. Det är intrycket jag får efter att ha hört den där satans reklamen på spotify tio gånger. Sen att hon låter som om hon deepthroatat en elefant är inte heller ett plus. Man ska ha en stark stämma inte någon hes gnälltratt.

Du drar slutsatser efter att ha hört reklamen på spotify

Finns väl inget som säger vad man ska ha och inte.
Citera
2009-12-31, 13:37
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Du drar slutsatser efter att ha hört reklamen på spotify

Finns väl inget som säger vad man ska ha och inte.
Det är ju den som ska locka folk eller hur? inte så att man spelar de sämsta låtarna på reklamen.

Sen lyssnade jag nu lite på youtube och det lät för pretto för mig.
Citera
2009-12-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Det är ju den som ska locka folk eller hur? inte så att man spelar de sämsta låtarna på reklamen.

Sen lyssnade jag nu lite på youtube och det lät för pretto för mig.

Klart det är för att locka, men det går ju inte dra en slutsats om en artist utan att ens har hört en låt.

Alltså grejen är den att jag blir less på folk som klankar ned på musik utan att kunna komma med en motivation till varför. "Hon lät som att hon deepthroatat en elefant" och "Man ska ha en stark röst" är ju så dåligt att man kräks.

Edit: Håller med om att det är aningen pretentiös, men gör det inte sämre om du frågar mig. Enda jag saknar på skivan är en gladare låt.
Senast redigerad av Canucks 2009-12-31 kl. 14:05.
Citera
2009-12-31, 14:03
Medlem
Jag tycker att hon har underbara låtar. Grymt bra texter och hennes röst är riktigt ljuvlig och speciell. Älskar hennes röst.

Men det är lite för mycket depp över henne. Alla hennes låtar låter som att det handlar om någon gammal pojkvän som det tagit slut med.

Men det gör inte så mycket. Jag gillar låtarna i alla fall. Hoppas på lite mer positiva låtar nästa album!
Citera
2009-12-31, 14:16
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Jag tycker att hon har underbara låtar. Grymt bra texter och hennes röst är riktigt ljuvlig och speciell. Älskar hennes röst.

Men det är lite för mycket depp över henne. Alla hennes låtar låter som att det handlar om någon gammal pojkvän som det tagit slut med.

Men det gör inte så mycket. Jag gillar låtarna i alla fall. Hoppas på lite mer positiva låtar nästa album!
Det var främst det jag reagerade på. Och det hade inte spelat så stor roll om det inte var så att sån skit är på tapeten. Hatar verkligen sån där "synd om tjejen, killen är ett svin" musik. Lika mycket som jag hatar den där låten som gick typ "fuck what you said bla bla".
Citera
2009-12-31, 17:23
Medlem
Min syrra gick i samma klass som henne på Viktor Rydbergs Estetlinje, hon är helt reko. Lugn och glad, inget partande här inte.
Citera
2009-12-31, 19:13
Medlem
apanbengts avatar
Kanske aningen OT, men Melissas mor sjöng in slagdängan "Lyssna till ditt hjärta" som jag och säkert många andra gamla luftvärnssoldater med mig fått stå ut med då den spelades över LUFOR (luftförsvarsorientering via FM-radio, numera nedlagt) som "pausmusik".
Citera
2010-02-13, 20:12
Medlem
Lyssningtips: http://www.sr.se/sida/sandningsarkiv...programid=2663 scrolla ner så ser ni Melissa Horn, live från gävle.

Mycket bra!
Citera
2010-02-14, 00:44
Medlem
MilitantCanibals avatar
Hon är ättling till Claes Horn som ingick i den konspiration som mördade Gustav den IIIe. Hennes mammas farmor blev tillfälligt inspärrad när dåvarande kungen åkte på Eriksgata, "just in case". Det berättade mamman Maritza när hon sommarbabblade i radion på 80-talet.
Citera
2010-02-14, 05:26
Medlem
Schnyggves avatar
Jag har bara lyssnat på hennes första album, inte speciellt noggrant heller men jag tycker hon har en fantastisk röst! Jag ramlade sedan över ett litet framträdande på Go´kväll tror jag det var på SVT play där man även fick höra henne prata! och då blev det ännu bättre! Så rösten gör sig briljant även i tal, dessutom är hon jävligt härlig tycker jag!
Citera
2010-02-15, 22:51
Medlem
ed_cavallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Hon är ättling till Claes Horn som ingick i den konspiration som mördade Gustav den IIIe. Hennes mammas farmor blev tillfälligt inspärrad när dåvarande kungen åkte på Eriksgata, "just in case". Det berättade mamman Maritza när hon sommarbabblade i radion på 80-talet.

Dumheter. Sluta ljug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in