2009-04-16, 01:02
Medlem
chribsson2s avatar
Kan tillägga att familjen Horn tillbringar/tillbringade sina somrar på Ljugarn på Gotlands östsida.
Citera
2009-06-12, 17:59
Medlem
Dr.Diegos avatar
Tror ni att Lars Winnerbäck satt på henne?
Citera
2009-09-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Tror ni att Lars Winnerbäck satt på henne?
Skulle väl inte uttrycka mig riktigt så grovt ...men jag vet att de umgås en hel del så vem vet....de passar i varje fall ihop och texterna på Melissas nya skiva får ju en helt klart att fundera.
Citera
2009-09-30, 19:21
Medlem
Mamman då, lever hon? Orkar jag googla - är frågan...

Jag var tvungen att köpa hennes skiva på Lp,alltså den med drinkarflickans död och allt vad dom heter. Konstigt nog trodde jag alltid som barn att hon typ var från 1800 talet för hennes låtar var så gamla. Jag fick det inte riktigt att gå ihop. Jag får det inte att gå ihop nu heller, var hon religiös? Varför alla gamla gudslåtar? Nån sa mig att hon var tanten som satt på sergels torg och spelade piano när jag var liten. Jag har spanat sen dess.
Att hon har barn och familj förstör lite av mystiken, som jag helt och hållet byggt upp själv.
Citera
2009-09-30, 20:38
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Mamman då, lever hon? Orkar jag googla - är frågan...

Jag var tvungen att köpa hennes skiva på Lp,alltså den med drinkarflickans död och allt vad dom heter. Konstigt nog trodde jag alltid som barn att hon typ var från 1800 talet för hennes låtar var så gamla. Jag fick det inte riktigt att gå ihop. Jag får det inte att gå ihop nu heller, var hon religiös? Varför alla gamla gudslåtar? Nån sa mig att hon var tanten som satt på sergels torg och spelade piano när jag var liten. Jag har spanat sen dess.
Att hon har barn och familj förstör lite av mystiken, som jag helt och hållet byggt upp själv.

Mamman lever, är 58 år gammal och bor på samma adress som dottern.

www.ratsit.se
Citera
2009-10-01, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
dotter

Nepotismen har slagit till igen.
Citera
2009-10-01, 16:59
Medlem
Dr Tolls avatar
Horn är ett adelsnamn. Inte helt omöjligt att damerna härstammar från Greve Clas Fredrik Horn. Det var ju han som var med i mordplanerna på Gustav III och försåg Anckarström med pistolerna.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Clas_Fr...af_%C3%85minne

Citat:
Han var intresserad och tämligen begåvad inom såväl matematik, musik som teckning och ägnade sig även stundtals åt poesi.
Citera
2009-10-02, 10:00
Medlem
Love is in the air:)

Melissa och Winnerbäck verkar ha synkat turnéerna för att få plats med kärleksstunder Melissa spelar i Kristianstad 2 dar innan Winnerbäck och har ett passande uppehåll på 8 dar innan nästa spelning i Lund...en slump? Don´t think so!!!
Citera
2009-10-04, 02:25
Medlem
ed_cavallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Toll
Horn är ett adelsnamn. Inte helt omöjligt att damerna härstammar från Greve Clas Fredrik Horn. Det var ju han som var med i mordplanerna på Gustav III och försåg Anckarström med pistolerna.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Clas_Fr...af_%C3%85minne

Stämmer icke. Namnet Horn kommer ifrån Maritzas första äktenskap som var med en schweizare. Har hängt kvar sedan dess. Liten rättelse - de bor inte på samma adress, men det kan hända att de är skrivna så... Kul iakttagelse med turnédatumen, men vad jag erfar umgås de inte speciellt tätt med varandra längre. Han fortsätter nog iofs vara en stor inspirationskälla. Med all rätt.
Citera
2009-11-01, 01:02
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed_cavalli
Stämmer icke. Namnet Horn kommer ifrån Maritzas första äktenskap som var med en schweizare. Har hängt kvar sedan dess. Liten rättelse - de bor inte på samma adress, men det kan hända att de är skrivna så... Kul iakttagelse med turnédatumen, men vad jag erfar umgås de inte speciellt tätt med varandra längre. Han fortsätter nog iofs vara en stor inspirationskälla. Med all rätt.

På vilket sätt blir det omöjligt att Schweizaren är släkt med "Greve Clas Fredrik Horn"?
Citera
2009-11-01, 01:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
På vilket sätt blir det omöjligt att Schweizaren är släkt med "Greve Clas Fredrik Horn"?

Ska man vara mycket "öppen" för alternativ och fruktansvärt långsökt, är det inte helt omöjligt.

Schweizaren har dock inte några blodsband till Melissa Horn.

Hon är förresten en snygg brud och med en stämma som klingar nästan lika kristallklart som moderns. Hon får ju för fan Lars Winnerbäck att låta bra!

Den andra låten, den första som hänvisas till i tråden, förstörs av en tafatt "vad ska vi sjunga om idag?"-text.

Svagt positivt betyg så här långt.
Citera
2009-11-01, 02:11
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ska man vara mycket "öppen" för alternativ och fruktansvärt långsökt, är det inte helt omöjligt.

Schweizaren har dock inte några blodsband till Melissa Horn.

Hon är förresten en snygg brud och med en stämma som klingar nästan lika kristallklart som moderns. Hon får ju för fan Lars Winnerbäck att låta bra!

Den andra låten, den första som hänvisas till i tråden, förstörs av en tafatt "vad ska vi sjunga om idag?"-text.

Svagt positivt betyg så här långt.

Då förstår jag, hon är från ett senare förhållande med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in