2008-10-02, 21:59
Medlem
Jag kan inte läsa min hårddisk via mitt 360 längre, gjorde om till NTFS och nu funkar det inte! Funkade perfekt med FS men dummade sig över större filer.
Någon som vet? Jag kollade runt men hittade inga andra trådar.

Mvh, En film sugen snubbe
Citera
2008-10-03, 00:38
Medlem
RaZoR1394s avatar
FS? Fat32?

360:n stödjer inte NTFS. Prova HFS+ istället om du vill använda stora filer.
Citera
2008-10-03, 12:56
Medlem
help

okej, måste jag spara filerna på annan plats för att formatera eller kan man slippa det?

Jag ändrade från fat32 eller FS, (är inte riktigt haj på sånt) för att kunna föra över större filer till hårddisken som jag senare vill spela upp i min 360. Det är därför jag köpte en extra hårddisk. Nu funkar den inte med 360'n så hur gör jag för att kunna spela upp via xbox och kunna lägga över större filer från min PC?

Riktigt irriterande nu när det är fredag och man vill se på film. Uppskattar verkligen svar på hur jag ska gå till väga.

Mvh, Staffan
Senast redigerad av Staffan_STB 2008-10-03 kl. 13:11.
Citera
2008-10-03, 14:21
Medlem
Apelsinens avatar
Du behöver inte formatera för att byta filsystem (däremot kan det vara värt o säkerhetskopiera om något skulle fucka sig, inte så troligt dock), testa HFS+ som föregående postare nämnde. Kommer inte ihåg vilka kommando du ska köra, men det är bara och googla lite så lär det komma fram någonting...
Citera
2008-10-03, 16:58
Medlem
Jag har letat nu efter ett sätt att konvertera till HFS+, men hittar inte något.
Finns det nån som kan hjälpa mig med det?

Skulle också vilja veta hur jag kan komma tillbaka till FAT32?

Citera
2008-10-03, 17:10
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staffan_STB
Jag har letat nu efter ett sätt att konvertera till HFS+, men hittar inte något.
Finns det nån som kan hjälpa mig med det?

Skulle också vilja veta hur jag kan komma tillbaka till FAT32?

Här kanske du hittar något, jag orkar inte leta: http://www.google.se/search?hl=sv&cl...S%C3%B6k&meta=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in