Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-02, 15:54
  #1
Medlem
Vad menas med att hårddisken är aktiv? Jag trodde att det var den aktiva som operativsystemet kördes från men tydligen inte.

Kollar jag status i diskhanteraren så har jag tre som är "Felfri", två som är "Felfri (Aktiv)" och en som är "Felfri (System)"

Det jag stör mig på är att det finns en stor mängd reserverat utrymme för system på de aktiva hårddiskarna som jag använder för lagring. Hur gör jag för att ta bort detta? Jag behöver ju bara en systemdisk.
Citera
2008-10-02, 20:05
  #2
Medlem
Hur stort är det reserverade utrymmet? Är dom inte aktiva som i att dom är mountade?
Citera
2008-10-02, 20:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilbunny
Hur stort är det reserverade utrymmet? Är dom inte aktiva som i att dom är mountade?
Hur stor del som är reserverad vet jag faktiskt inte. När jag kör diskeeper så syns det på "jobbrapporten" att en viss del är reserverad. Vad menar du med att dom kan vara mountade?
Citera
2008-10-02, 20:31
  #4
Medlem
Jag gissar att det är system återställningen. Du kan välja vilka diskar som du vill ha det eller om du vill stänga av det helt och hållet.

Start / Höger klicka på "My Computer" / Properties / System Restore
Citera
2008-10-02, 21:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Jag gissar att det är system återställningen. Du kan välja vilka diskar som du vill ha det eller om du vill stänga av det helt och hållet.

Start / Höger klicka på "My Computer" / Properties / System Restore
Nope.. Återställningen är bara aktiverad på systemdisken.
Citera
2008-10-03, 11:51
  #6
Medlem
Kan ingen komma med en trolig lösning på detta?
Citera
2008-10-03, 15:12
  #7
Medlem
m0ss avatar
Betyder inte Aktiv, att disken ligger som RAID?
Citera
2008-10-03, 15:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0s
Betyder inte Aktiv, att disken ligger som RAID?
Om det nu gör det? Vad innebär det och hur ändrar jag? RAID fixas i BIOS eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback