2010-04-22, 16:59
Medlem
Och detta med inkvotering...

I detta fall så har de ju valt 5 drakar för en show och då känns det väl roligare att ha både män och kvinnor?

Ville de bara ha en massa gubbar så hade de väl ganska enkelt kunnat skaka fram dessa?

Alla drakarna känns olika och det är det som gör showen enligt mig. Om alla vore likadana så skulle man ju tröttna.
Citera
2010-04-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Var det bara jag som höll på kräkas när Susanna eller vad hon heter skulle förklara ett affärsbegrepp. När man fick se henne osminkad och med uppsatt hår

Kan bara instämma. Vi få¨r hoppas att de byter ut henne till nästa år. Finns det verkligen ingen vettig tjej i hela Sverige som kan medverka?
Citera
2010-04-22, 17:39
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är hon släkt med Annika Falkengren?

Annika hette Bolin som ogift så är de släkt är det säkert via ingifte
Citera
2010-04-22, 17:47
Medlem
Macke73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Ogift är hon så om hon mot förmodan är förälder så har förhållandet kraschat.
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=O1GPNAoR8jsv3ayJcIJkJWCbbcXSpj 9sUxs9YPq4BKc
Och va fan spelar det för roll om hon är gift eller inte.
Jag är inte gift. Gör det mig till en sämre människa eller kanske t om homosexuell?

Hade hon varit en man så hade ingen klagat.
Citera
2010-04-22, 17:48
Medlem
slowjamzs avatar
Kan bara instämma med vad jag läst tidigare i tråden, Susanna är förjävlig rent ut sagt! Klarar absolut inte av hennes attityd, usch och tvi. Sen byt ut henne till nästa säsong tack, eller tillbaka med den gamla som några föreslog.

Douglas är skön och passar in bra, den som ligger sämst till av de tre gamla rävarna är Sven enligt mig. Men han är fortfarande klart godkänd!

Angående de tre unga invandrarna, var det bara han i mitten som var något att ha. De andra såg ut som nervösa högstadieelever som skulle redovisa något och glömt stödorden hemma? Aja det blir nog bra.
Citera
2010-04-22, 17:49
Medlem
Bobbo.s avatar
Varför ska alla ekokläder vara så sjukt fula? Inte mer än rätt att Mats lackade ur.

De ljuddämpande gardinerna hade kunnat vara något ifall inte upphängningsanordningen varit så urbota korkad. Varför inte bara hänga på vanliga stänger?
Citera
2010-04-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke73
Hade hon varit en man så hade ingen klagat.

Det har du rätt i men nu är hon ingen man.
Citera
2010-04-22, 17:52
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Varför ska alla ekokläder vara så sjukt fula? Inte mer än rätt att Mats lackade ur.

De ljuddämpande gardinerna hade kunnat vara något ifall inte upphängningsanordningen varit så urbota korkad. Varför inte bara hänga på vanliga stänger?

Det var inte på grund av designen han lackade ur. Han blev arg för att svenska filantroper tror att lösningen på de afrikanska ländernas problem antingen är att pumpa in biståndspengar, eller att göra skor av bildäck och skräp. Det talas om att hjälpa bönder, och då med "fair trade" och annat trams. Mats menade - med all rätt - att det handlar om riktig konkurrenskraftig industrialisering, precis som Singapore, Korea och Japan gjort och numera Kina. Elektronik som sedan blir allt mer avancerad, och så småningom världsledande. Varför tror man hela tiden att Afrikas enda hopp är att bönderna kan odla bönor och att svenskar ska producera eko-skor där nere?! Varför inte modern industri?
Citera
2010-04-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
Kan bara instämma med vad jag läst tidigare i tråden, Susanna är förjävlig rent ut sagt! Klarar absolut inte av hennes attityd, usch och tvi. Sen byt ut henne till nästa säsong tack, eller tillbaka med den gamla som några föreslog.

Douglas är skön och passar in bra, den som ligger sämst till av de tre gamla rävarna är Sven enligt mig. Men han är fortfarande klart godkänd!

Angående de tre unga invandrarna, var det bara han i mitten som var något att ha. De andra såg ut som nervösa högstadieelever som skulle redovisa något och glömt stödorden hemma? Aja det blir nog bra.

Ja, du har så rätt.

Han i mitten var skicklig och det var enbart tack vare honom som det blev affär. Roligt när killen på sidan, som var lika entusiasmerande som en telefonkatalog skulle svara på frågan hur man får sådan smittande entusiasm.

Han från Azerbadjan är lite ursäktad dock. Svårt när han bara bott i Sverige några år att hålla en övertygande presentation på svenska men han var smart som höll sig i bakgrunden.
Citera
2010-04-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Det har du rätt i men nu är hon ingen man.

Män och kvinnor har båda lika "osympatiska" egenskaper, fast på olika sätt.

Vi kan inte dra instinkter ur människan som funnits där sedan urminnes tider, men vi kan välja hur vi beter oss mot andra.

Du förstår tråden med ditt uppenbara kvinnohatande.
Citera
2010-04-22, 18:29
Medlem
Mvks avatar
Nu får ni sluta löjla er.
Nån måtta får det vara.
Förra kvinnan fick skit och nu får denna också skit.

Visst, hon kanske är dryg men då är hon en dryg människa inte en dryg kvinna om ni förstår vad jag menar.
Hade hon varit mesig hade hon fått skit för det, är hon för trevlig får hon skit för att hon inte är tillräckligt hård, är hon hård får hon skit för att hon inte är sympatisk.

Tog alla påhopp på brudarna allvar i början här i tråden men nu är det ju uppenbart att det är en könsfråga.

Ni som sett den engelska versionen tycker säkert att kvinnan där är bitchig medans samma betéende hon t.e.x Duncan är "rakt på sak" eller "raka rör".
Citera
2010-04-22, 18:32
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Jag tycker den nya kvinnan är mkt bättre än Gunilla von platen.

Hon har iaf vågat investera, oavsett personligheten återstår faktum att det viktigaste är att en drake vågar investera.

Även om de första investeringarna hon gjorde enbart var för att visa att hon vågade investera så är hon fortfarande en bättre drake än gvp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in