2009-04-24, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Fick inte så bra siffror: 420 000 såg programmet igår. Hoppas det blir bättre så att de gör en säsong till.

Bara dubbelt så många som Linda Rosing.

Såklart, det är ju trots allt Sverige.
Business, entreprenörskap och att anstränga sig är väl inget att ha?
Citera
2009-04-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_a_z_e_r
Skulle nog inte som du säger gråta blod om 5år med 5miljoner på banken.

Fem miljoner på banken kommer han inte få då vi har ganska höga skatter i detta land.
Citera
2009-04-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Såklart, det är ju trots allt Sverige.
Business, entreprenörskap och att anstränga sig är väl inget att ha?

hehe, precis i Sverige hatar man entreprenörer och älskar lottovinnare, sjukt...
Citera
2009-04-24, 16:19
Medlem
Svinigt bra, synd att inte fler såg programmet.
Citera
2009-04-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Jo, det gjorde han nog. Han uttryckte sig på ett sådant sätt att det gick fram att han egentligen var sugen på att sälja hela företaget då han började bli för gammal. Det är däremot inte så roligt om det går dåligt då han inte får ett öre eller om hela idén visar sig vara betydligt mer värd än vad han tror och då får vår innovatör istället för lite pengar.

De 2 miljonerna han får in genom drakarna går ju knappast ner i hans ficka då de behövs för att utveckla företaget. Skulle han få sina 5 miljoner för företaget så får han det för att företaget egentligen är mycket mer värt. Han kan inte vinna nånstans som jag ser det. Det han gjorde var inte att begränsa sin risk utan att begränsa sin vinstpotential.

Tänk själv att du ska spela tärning. Du har 9kr och får ytterliggare en krona från drakarna att satsa. Om du skulle vinna har drakarna en option på att betala dig 20kr för att få din 100kronorsvinst. Om du förlorar får du ingenting. Haltande jämförelse men jag tycker synd om Sören. Har han förstått upplägget men ändock accepterat det tycker jag ännu mer synd om honom.
Citera
2009-04-24, 16:56
Medlem
Squalos avatar
Jag tyckte inte det var så jävla bra alltså.

Flera av "idéerna" var ju rent kassa.

Höll på att tappa röfven när jag såg den första gubben. Först tänkte jag; Är det här programmet inspelat för 4 år sen? Sen satt jag bara och väntade på att någon av drakarna skulle säga; Nä du, lilla gubben, det här är en produkt som tillverkas av ett stort företag i Hong Kong med 1500 anställda som sitter på alla patent, och dessutom massor av kinesiska företag som gör pirat-produkter. Men dom bara fortsatte om att det inte var någon bra produkt för att sluta röka.

Hela program-idén lider av ett design-flaw som gör att det är svårt för dom att få bra idéer att komma dit. Dom fixar kapital på annat vis.

Rygga med bilbarnstol. Dagens combo!? Lite som tändare med ficklampa, eller MP3-spelare med tazer... Visst, det kan väl funka... Men 1.någonting miljoner i utvecklingsskulder? Fuck.

Och trycka böcker genom internet? Svindyrt var det ju. 600 spänn för en sketen liten bok. Här säger jag som drakarna, vem som helst kommer konkurrera ut dom genom att ha en fjärdedel av priset på sina produkter.

Och lekland ute i skogen. :O
Citera
2009-04-24, 17:07
Medlem
krutburkens avatar
Jag tänkte lite på en grej angående gubben som visade upp in låtsas-cigarett. Jag uppfattade inte alls att hans intention var att produkten skulle användas som rökavvänjning, men ändå var det i princip det enda som drakarna pratade om (klagade på).
Som jag förstod det handlade om en cigarett som inte släppte ut någon rök (i väldigt förenklade ordalag).

Var det jag som missuppfattade gubben, eller drog drakarna förhastade slutsatser?
Citera
2009-04-24, 17:11
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutburken
Jag tänkte lite på en grej angående gubben som visade upp in låtsas-cigarett. Jag uppfattade inte alls att hans intention var att produkten skulle användas som rökavvänjning, men ändå var det i princip det enda som drakarna pratade om (klagade på).
Som jag förstod det handlade om en cigarett som inte släppte ut någon rök (i väldigt förenklade ordalag).

Var det jag som missuppfattade gubben, eller drog drakarna förhastade slutsatser?
Han menar att man ska använda den för att inte få i sig en massa annat gift utöver nikotin, som man får med cigaretter. Och att man ska kunna använda den på krogen och liknande där det råder rökförbud för att få sig sin nico-kick.
Citera
2009-04-24, 17:14
Medlem
krutburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Han menar att man ska använda den för att inte få i sig en massa annat gift utöver nikotin, som man får med cigaretter. Och att man ska kunna använda den på krogen och liknande där det råder rökförbud för att få sig sin nico-kick.

Precis. Drakarna gick ju typ bara igång på hur dålig den skulle vara för folk som ville sluta röka.
Förvisso vet jag inte om det var en så bra idé, men att döma ut den på helt fel grunder känns ganska dumt oavsett.
Citera
2009-04-24, 17:17
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Precis. Drakarna gick ju typ bara igång på hur dålig den skulle vara för folk som ville sluta röka.
Förvisso vet jag inte om det var en så bra idé, men att döma ut den på helt fel grunder känns ganska dumt oavsett.

Reagerade också på det. Tyckte de dömde honom för snabbt. Och så blev jag väldigt förvånad att ingen av dem tog upp att det redan finns en sån produkt och eventuellt försöka reda ut om det var nån skillnad på Gotlänningens produkt och den redan existerande.

Men sen tog det sig tycker jag. Ser fram emot nästa vecka.
Citera
2009-04-24, 17:28
Medlem
krutburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Reagerade också på det. Tyckte de dömde honom för snabbt. Och så blev jag väldigt förvånad att ingen av dem tog upp att det redan finns en sån produkt och eventuellt försöka reda ut om det var nån skillnad på Gotlänningens produkt och den redan existerande.

Men sen tog det sig tycker jag. Ser fram emot nästa vecka.

Jodå, utöver just den grejen tyckte jag programmet var förvånansvärt bra.

Och nästa vecka med Peter Wahlbeck kommer jag definitivt inte missa
Citera
2009-04-24, 17:29
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Idén i sig är det inget fel på. Men det är knappast den snubbens idé, utan en väletablerad produkt.

Dessa nikotin-patroner är inte lagliga att sälja i Svierge, men beställer man dom från utlandet så blir det, som jag förstått det, väldigt mycket billigare än att gå till lokala ICA och köpa straffskattade cigg. Om man ändå ska suga i sig skiten så...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15744 En sån går på 30 spänn men motsvarar ju flera paket cigg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in