2010-04-29, 11:18
Medlem
relativs avatar
Jamen hennes jobb är ju inte superkrävande, hon skulle väl hinna byta? Eller är det för att de klipper ihop programmen sen?
Citera
2010-04-29, 11:22
Medlem
Watchmens avatar
Gissar att dem kör löpande band och väljer ut deltagare efteråt för att klippa ihop avsnitt.

Det stör mig dock...
Citera
2010-04-29, 14:05
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Tack, här är företaget:
http://www.allabolag.se/5567968705/verksamhet

Han verkar ha lagt ner sin övriga verksamhet i samband med det här:
http://www.allabolag.se/731114JKGG

Bolaget heter trol inerventions AB, enligt ratsit finns draknäster i styrelsen så dom har tydligen inte backat ur i alla fall.

http://www.ratsit.se/5567968705

patentet borde gå att söka i Esp@cenet men har inte kollat det än.
Citera
2010-04-29, 14:47
Medlem
_Jago_s avatar
Är det bara jag som tycker det känns lite svinigt att programledaren haft på sig samma kläder säsongen igenom? Även om de nu spelar in allt på bara några dagar så kunde hon ju bytt kläder någon gång.
Citera
2010-04-29, 15:25
Medlem
Corwoods avatar
Varför varför varför måste Ebba Blitz ploppa upp var 30:e sekund och förklara i detalj det vi precis sett som om alla tittare vore efterblivna 5-åringar?

Douglas: Jag väljer att avstå.
Ebba: Ja, Douglas väljer alltså att avstå.

Jo tack, vi hörde det. Håll käften, jävla ödla.

Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Jag blev mest äcklad av kärringen, hela hon utstrålade knullresor till Gambia, efter vilka hon hade anammat hela den afrikanske kulturen och tror nu att allt som kommer från Afrika är fantastiskt. Nu ska varenda gambian räddas genom att hon sitter som gummidirektör i Afrika. Hon slår samtidigt två flugor på en smäll genom att hon får en obegränsad tillgång till välhängda afrikanska män. Inte konstigt att Mats lackade.

Bra sagt. Det stinker gammal kolonialism lång väg.

Så fort det ska visas "afrikansk dans" (f ö ett så vitt begrepp att det inte betyder någontin överhuvudtaget) i TV så är det alltid en vit kärring i "traditionell afrikansk utsmyckning" som skakar på arslet med två afrikaner som spelar trummor någonstans i bakgrunden.

Inget fel med afrikansk dans men låt åtminstone en afrikan demonstrera, det känns som om de skulle ha lite bättre koll.
Senast redigerad av Corwood 2010-04-29 kl. 15:34.
Citera
2010-04-29, 15:47
Medlem
Olikasakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Är det bara jag som tycker det känns lite svinigt att programledaren haft på sig samma kläder säsongen igenom? Även om de nu spelar in allt på bara några dagar så kunde hon ju bytt kläder någon gång.

Något att tänka på till nästa säsong kanske. Var det inte samma fall med drakarna? En dags tagning med andra ord. De kanske har annat att pyssla med också.

De är väldressade iaf. Tänk vilket intryck det skulle ge om det satt fem joggingbrallor där.
Citera
2010-04-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olikasaker
Något att tänka på till nästa säsong kanske. Var det inte samma fall med drakarna? En dags tagning med andra ord. De kanske har annat att pyssla med också.

De är väldressade iaf. Tänk vilket intryck det skulle ge om det satt fem joggingbrallor där.

Båge hade i alla fall samma rosa strumpor på sig samtliga avsnitt förra säsongen
Citera
2010-04-29, 16:43
Medlem
De har väl samma kläder på sig hela tiden för att de ska kunna klippa ihop programmen som de vill efteråt.
Därmed kan de sprida ut investeringarna till 1-2 per program utan att drakarna/Ebba helt plötsligt har andra kläder mitt i programmet.
Citera
2010-04-29, 16:48
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Varför varför varför måste Ebba Blitz ploppa upp var 30:e sekund och förklara i detalj det vi precis sett som om alla tittare vore efterblivna 5-åringar?

Douglas: Jag väljer att avstå.
Ebba: Ja, Douglas väljer alltså att avstå.

Jo tack, vi hörde det. Håll käften, jävla ödla.

För att hennes programledarroll annars skulle vara helt överflödig, vilket den ju faktiskt är. Det skulle räcka med en speakerröst i bakgrunden ibland för att moderera programmets olika inslag.
Citera
2010-04-29, 18:34
Medlem
_abous avatar
Vad fan var grejen med dubbelparasollet?

-Rolig idé, jaså, varför då?
Jag ser i alla fall ingen anledning till att ha ett sånt istället för ett vanligt parasoll, någon som kan förklara vad som egentligen var syftet?

-Hej drakar.
Jag heter _abou och har kommit på en revolutionerande uppfinning!
Man har länge varit tvungen att vässa sin blyertspenna ofta.
Jag har här tejpat ihop två vässade pennor, man kan alltså skriva dubbelt så länge jämfört med en traditionell penna.
Idéen kan även appliceras på bläckpennor, som ofta tar slut, eller mobiltelefoner där batteritiden är ett problem, eller vad som helst egentligen.
Jag söker 1 000 000 för 10%, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Watchmen
Börjar bli dax för Ebba att byta kläder... 7 avsnitt utan klädbyte!?

Citat:
Alla har som sagt samma kläder i varje avsnitt för att programmen ska kunna klippas ihop med jämn fördelning av investeringar och avslag.
Det var knappast en slump att den sista investeringen anspelade på folk blödiga sida, och att fyra drakar gick in i projektet, allt för att vi här hemma i sofforna (datorstolarna) ska kunna dra en djup suck med tårar i ögonen, medan vi hör Hallelujahmusik i huvudet och tänka "Fan vad bra SVT, ni räddar liv!".
Citera
2010-04-29, 18:41
Medlem
Citat:
Vilket gör att hon visar bröstvårtorna i varje avsnitt. Var väl inte fel i första avsnittet men stört mig på det nu. Borde hon inte ha upptäckt det innan inspelningen eller är det klibbigheten att stå framför kameran som gör det.
Citera
2010-04-29, 18:42
Bannlyst
Om allt är inspelat samma dag = inte konstigt att kläder inte byts.

Om allt INTE är inspelat samma dag = inte konstigt att kläder inte byts. Nä i dag hade vi otur inte en enda investering, bara skit. Det vore ju ett kul program.
Knappast en slump att dräkten fick avsluta säsongen.

edit
oj det ekar visst här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in