• 1
  • 2
2008-10-01, 20:00
Bannlyst
Rånvåg drabbar svenska banker.
Preliminär statistik från Brottsförebyggande rådet (Brå) som TT tagit fram visar att till och med augusti anmäldes 112 rån mot banker.

Det är nästan tre gånger så många som under motsvarande period 2007 då det var 39 anmälda rån mot bank- och postkontor.

– Trenden är tyvärr ganska tydlig i år, säger Björn Ek, kriminalinspektör vid Rikskriminalpolisen.
TT
Publicerad: 2008-10-01
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/teleg..._852__,00.html

Jag ser en koppling, invandringen ökar samtidigt som rånen ökar.
Finns det en koppling mellan fler rån och samtidigt ökad invandring?
Rån har ju funnits i alla tider, och svenskar har rånat och rånar, men jag ser personligen en koppling till ökningen av antalet rån.
Men media mörkar ju som vanligt......
Citera
2008-10-01, 20:05
Medlem
-TnT-s avatar
Du kommer i alla fall inte komma över någon statistik som styrker denna teori. Men jag delar den med dig, Anledningen som jag ser att rånen ökar är de pågående krig mellan rivaliserande invandrargäng sprängmedel,vapen ect är inte gratis.
Citera
2008-10-01, 20:12
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TnT-
Du kommer i alla fall inte komma över någon statistik som styrker denna teori. Men jag delar den med dig, Anledningen som jag ser att rånen ökar är de pågående krig mellan rivaliserande invandrargäng sprängmedel,vapen ect är inte gratis.
Finns det inte någon rapport från BRÅ ang. invandrare och kriminalitet?
Citera
2008-10-01, 20:13
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandgodis
Jag ser en koppling, invandringen ökar samtidigt som rånen ökar.
Finns det en koppling mellan fler rån och samtidigt ökad invandring?
Rån har ju funnits i alla tider, och svenskar har rånat och rånar, men jag ser personligen en koppling till ökningen av antalet rån.
Men media mörkar ju som vanligt......

Ja, du har en poäng där för procentmässigt sett är folk som är födda i Sverige den näst största gruppen på svenska fängelsen, tätt efter Norrmänen.
Citera
2008-10-01, 22:30
Medlem
-TnT-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Ja, du har en poäng där för procentmässigt sett är folk som är födda i Sverige den näst största gruppen på svenska fängelsen, tätt efter Norrmänen.
NEJ det är lögn! Men då du verkar så himla säker bör du väll kunna styrka ditt påstående?
Citera
2008-10-01, 22:40
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori

Ca 80% av fängelskunderna har utländskhärkomst. Utländsk härkomst räknas man som om man har minst en förälder som är född utomlands. Så även om dom är födda i Sverige så är dom en del av mångkulturen.
Bland dom som är från Norge så är antalgien en hel del mångkulturella, dvs pakistanier, irakier och somalier.

40% av fängelsekunderna är inte svenska medborgare.

Ser man till andelen av befolkningen så är mångkulturella extremt överreprisenterade inom kriminaliteten.
Citera
2008-10-01, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Ca 80% av fängelskunderna har utländskhärkomst. Utländsk härkomst räknas man som om man har minst en förälder som är född utomlands. Så även om dom är födda i Sverige så är dom en del av mångkulturen.
Bland dom som är från Norge så är antalgien en hel del mångkulturella, dvs pakistanier, irakier och somalier.

40% av fängelsekunderna är inte svenska medborgare.

Ser man till andelen av befolkningen så är mångkulturella extremt överreprisenterade inom kriminaliteten.
Kan du ge mig källa på detta? Inte för att jag inte tror dig, men skulle vilja använda detta som argument
Citera
2008-10-01, 23:08
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasturCheef
Kan du ge mig källa på detta? Inte för att jag inte tror dig, men skulle vilja använda detta som argument
Vem bryr sig om argument när man idkar raskrig a la World of Warcraft?
Citera
2008-10-01, 23:14
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Vem bryr sig om argument när man idkar raskrig a la World of Warcraft?

Vilket raskrig menar du nu? Raskrig i fängelset, eller mellan rivaliserande gäng? Nu hänger jag fan inte med alls.
Citera
2008-10-01, 23:16
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Vilket raskrig menar du nu? Raskrig i fängelset, eller mellan rivaliserande gäng? Nu hänger jag fan inte med alls.
Läs tidningarna din oallmänbildade jävel. Det är raskrig. Svenskar mot rubb, typ. Profeten Ali och hans polare ska träffas i Stockholm på lördag and then it's on!
Citera
2008-10-01, 23:22
Medlem
dayms avatar
Citat:
Läs tidningarna din oallmänbildade jävel. Det är raskrig. Svenskar mot rubb, typ. Profeten Ali och hans polare ska träffas i Stockholm på lördag and then it's on!

Nej du gubben, nu tror jag minsann att din inavlade kamelryttarhjärna har slagit runt, du är minsann I fel tråd!

Låter dock spännande med Ali och hans polare, följer utvecklingen med spänning.

Och det är väl en självklarhet att rån ökar i takt med invandringen, fastslog inte BRÅ detta i sin rapport om kriminalitet hos invandrare? Dock handlade den om våldsbrott om jag minns rätt men grovt rån hamnar väl i det facket.
Citera
2008-10-01, 23:23
Bannlyst
Citat:

Kriget började faktiskt när syrianerna anföll den svenska tjejen, det var droppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in