2009-04-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Slots och Smålands är ju högst på min lista i alla fall.. Helvete.
Smålands är ju en av de godare billiga lagerölen. Åtminstone mellanölsvarianten.
Citera
2009-04-21, 18:58
Medlem
pompomlitos avatar
Måste nog säga

Hansa uschhhh
Citera
2009-04-22, 03:22
Medlem
Coldbananas avatar
Åbro och Guiness såklart.
Citera
2009-04-22, 16:51
Medlem
Byxfuckers avatar
Allt går ner, men det som fick mig att nästan kasta glaset i pannan på bartendern var när jag frågade om kopparbergs öl var något att ha. Och hon säger att visst är den det, och langar upp ett glas innan jag ens hade sagt att jag ville prova en.

Det är knappt öl. Det är mer vatten med någon skum bismak av skit...

(Bartendern vart lite skamsen för att jag sa att det var den äckligaste ölen jag har smakat på, men allt ordnade upp sig när jag fick en guinness )
Citera
2009-04-23, 09:18
Medlem
willythefoxs avatar
Min topp 5 äckliga. Harboe, Sol, Pripps Blå, Sort Guld och Crocodile. Köpte Crocodile nån gång för att jag tyckte d va skoj me en krokodil o hade nåt vagt minne av att morsan drack den innan det begav sig för en själv. Fyfan. "bytte ut" den hela kvällen. Sort Guld tycker ja e riktigt vidrig.
OT. Nån innan som sa smålands, tycker också den e god bland de billiga.
En God och billig, typ 12 spänn, e annars Brock, grön burk, polsk tror jag.Testa den alla som vill snåla hyfsat...
Citera
2009-04-23, 09:52
Medlem
cephs avatar
Tycker att de flesta billighetsöl på burk smakar pyton. Känner ingen skillnad på Millenium, Lucky Star, Harboe, KUNG, Blågul, Sofiero och så vidare - jag kan dricka dem allesamman men särskilt gott är det inte. På flaska finns det en del billiga sorter som är helt OK i min bok, Pfiff och Gösser kostar inte mycket men är rätt skapliga lageröl. Även trista märken som Falcon och Pripps går ned på flaska, händer att jag t.o.m. köper Pripps 7,2'or på flaska trots att det signalerar mindre njutning och mer fylla... Men vem bryr sig?

I allmänhet är det dock så att ljusa lageröl med mer än 5 vol% smakar pyton, de flesta goda märken ligger på mellan 4 och 5%. Att ALL öl över 5% skulle vara äckliga stämmer dock inte alls, mången trappistöl och stout klättrar med lätthet upp till 8-9% och de kan vara alldeles ljuvliga.
Citera
2009-04-23, 09:59
Medlem
leffe86s avatar
Det är någonting med Sort Guld som gör den fruktansvärt motbjudande, kanske minnen från barndomen, kanske att det är en sunkig lågbudgetöl. Konstigt, med tanke på att annan Carlsberg är så god! (typ Hof)
Hoegaarden (stavning?) är också bland det skummaste öl jag druckit ..
Citera
2009-04-23, 10:07
Medlem
Egger
Citera
2009-04-23, 10:09
Medlem
Alkoholfri öl
Citera
2009-04-23, 10:12
Medlem
Kallisångs avatar
Pripps blå, den är direkt äcklig!

Fattar inte att den var/är Sveriges mest sålda öl, helt ofattbart..

Och till alla som säger Hansa, hoppas ni menar smuggelölen och inte den goda norska från Bergen..
Citera
2009-04-23, 10:15
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Pauwel Kwak och Black Boss. Fullständigt motbjudande och trots att Black Boss är 7% kan man inte bli full på den
Citera
2009-04-23, 10:34
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallisång
Pripps blå, den är direkt äcklig!

Jag har också röstat på Pripps Blå. Uselt öl.
Svenskar är hopplösa när det gäller ölkultur. Köper det söta skräpölet Pripps Blå för att den brukar vara på reklam-TV eller för att man känner igen burken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in