2013-04-29, 15:21
Medlem
VoD-kaKnockerss avatar
Cheap Thrills och pistonhead tar den delade etta platsen för vidrigaste skiten på marknaden. Smakar som malet sandpapper utblandat med piss.
Citera
2013-04-29, 16:23
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
ursprung?
Det har jag tyvärr ingen koll på.
Citera
2013-04-29, 17:07
Bannlyst
minns inte om det var Hansa eller Karlsquell Urkuell som var vidrigast.. smakade som Robert Gustavsson filtrerat fulöl i sin fula strumpa full med planteringsjord.

liknande burkar iaf. (vita)
Citera
2013-04-29, 17:29
Medlem
Jag tycker nästan att all vanlig lageröl smakar ungefär lika dant, men jag föredrar lättare friskare ölsorter framför dom som har mycket beska, syra eller sötma. Jag tycker om till exempel corona och thailändskt öl.
Smaken på ölet kan variera från gång till gång man dricker. Ibland kan ett öl smaka vidrigt när man börjar dricka men efter en stund så tycker man det smakar gott. Om man inte gillar den beska smaken så ska man veta att den huvudsakligen går upp i skummet. Om man ser till att få mycket skum och sedan tar bort skummet så smakar ölen mindre beskt.
Temperaturen är viktig. Oftast smakar ölen bättre när den är ordentligt kall men det finns folk som gilla ljummen öl.
Citera
2013-04-30, 00:54
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Det stämmer faktiskt. Blå Chimay går inte heller ner. Jag har bara köpt en sådan i mitt liv, aldrig mer
haha.....den är ju helt fantastiskt god! Du måste ge den en chans till! Det är ingen nybörjaröl direkt. Det är en öl som skal drickas och avnjutas långsamt! Riktigt smakrik och god! Däremot har jag lite svårt för öl som har en väldigt bitter smak, men det har inte denna även om den är kraftig i smaken.
Citera
2013-04-30, 01:14
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
På Novotel i Göteborg som ligger vid gamla Carnegie Porters bryggeri så har de en massa gammal god lagrad öl.
http://www.novotel.se/sv/restaurang-bar/carnegie-porter
Mest Carnegie Porter då, men de har lite annat med.
Systemet har tyvärr dåligt med lagrad öl. Du får helt enkelt börja köpa på dig lite öl,
lägga undan i ett skåp och glömma bort dem i några år

När det gäller ostar så är jag inte riktigt lika insatt som när det gäller öl.
Men en lite starkare och smakrik ost passar alltid bra till en porter.
Tex någon gorgonzola eller blåmögelost.

Enligt tjejen så ska man dock INTE dricka krusbärscider till brieost då det smakar fotsvett.
Hur hon vet det eller får den kopplingen har jag inte fått svar på

Det kan säkert vara det samma mellan vissa öl och ostar. Vissa passar ihop och andra inte.
Det finns bara ett sätt att ta reda på det. Att testa.

Sedan är ju smaken som sagt som röven... klöven
Tyvärr hänger jag inte så ofta i Götet.....vore trevligt att testa annars någon gång! Porterskafferiet såg inte dumt ut på Novotel! Det är ju en tanke.....men lite jobbigt att vänta i flera år! Krusbärscider skulle jag inte komma på tanken att köpa.....aldrig fastnat för drycken. Tycker det oftast är väldigt sött. Om jag dricker det då är det för att släcka törsten, men då är den i princip alkoholfri, inköpt på Ica (mindre söt) och funnen i föräldrarnas kyl
Senast redigerad av wire2 2013-04-30 kl. 01:32.
Citera
2013-04-30, 02:05
Medlem
Playams avatar
Red Seal hade jag inte mycket nöje av
Citera
2013-05-01, 01:23
Medlem
Pripps Blå måste fan ta mig vara det äckligaste jag någonsin har besudlat min kropp med. Både folkisvarianten samt starkvarianten, fy fan vad äckligt.
Citera
2013-05-01, 19:43
Medlem
SnowInformers avatar
Risingbo är äckligt. Går knappt att dricka.
Citera
2013-05-01, 22:55
Medlem
granlaks avatar
Danish Gold är riktigt äcklig

Men det värsta jag druckit måste vara Flying Dog -Gonzo (Imperial Porter) 9.2%. Porter är väl inte min grej men detta var helt horribelt. Hällde upp ett glas, smakade lite sedan skickade jag runt det till alla på festen och att se deras reaktioner när de tog en klunk var roligt! Usch!
Citera
2013-05-02, 01:04
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granlak
Danish Gold är riktigt äcklig

Men det värsta jag druckit måste vara Flying Dog -Gonzo (Imperial Porter) 9.2%. Porter är väl inte min grej men detta var helt horribelt. Hällde upp ett glas, smakade lite sedan skickade jag runt det till alla på festen och att se deras reaktioner när de tog en klunk var roligt! Usch!
Tyckte alla likadant...?
Citera
2013-05-02, 07:44
Medlem
granlaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Tyckte alla likadant...?

Japp. Förutom en tjej som tyckte den var helt ok
Men man kanske bör tänka på att vi inte är några ölkännare utan 18-20åringar. Men jag gillar vanligtvis öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in