2002-07-09, 01:50
Medlem
Öl

Den äckligaste ölen hittills som jag har druckit är Egger 3,5,
förjävlig eftersmak.

Lapin Kulta, Heiniken och hemmabryggt smakar bäst.
Citera
2002-07-10, 01:58
Medlem
Den hemmabrygda som Charly tycker var god är faktiskt min öl (jag har även gjort mäsk).
Ölen var rätt stark, och det märktes då "Charly" efter ett tag rusade omkring och harklade sig och ryckte i saker och lyckades knäcka en trädgren som hängde över vattnet så han själv åkte i!

De flesta andra tyckte dock att ölen var ganska äcklig.
Citera
2002-07-11, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl H
Ölen var rätt stark, och det märktes då "Charly" efter ett tag rusade omkring och harklade sig och ryckte i saker och lyckades knäcka en trädgren som hängde över vattnet så han själv åkte i!

De flesta andra tyckte dock att ölen var ganska äcklig.

De sistnämda som carl h skrev var inte sant (att jag skulle ha åkt ner i vattnet). Egentilligen spelar det ingen roll men jag kände ändå lust att påpeka det.
Men ölen var god.
Den var nog rätt överjäst så jag skall nog prova fler överjästa öl och se om de smakar lika gott.
Citera
2002-07-11, 18:27
Medlem
Det gjorde du visst, du var bara för full för att komma ihåg det.

Personligen tycker jag att all öl är äcklig, men den blir helt klart godare om den är riktigt kall och den går lättare att dricka om den är något avslagen så man inte behöver rapa efter varje klunk.
Citera
2002-07-19, 18:11
äldre konto (old)
Ej medlem
8O hansa 5.0% e ju helt ok och att alla ölen skulle smaka lika (carlsberg, pripps, heiniken, m.m. som nån sa) tycker jag e skitsnack ! carlsberg o pripps e som natt o dag danskt öl mot svenskt öl säger inget mer än så. men vedervärdiga öl de finns de o ni som drar in 2.8% de e ju inte öl de e ju staketpiss. Desutom finns de faktiskt 1 öl som smakar bra över 7% o de e Åbro 7,3% den e faktiskt rätt god. godast av alla öl är nog Tuborg Guld eller En Iskall Hof ! Sort Gulden e fin med !, köper sällan öl på systemet dock PGA hutlösa priser !
Citera
2002-07-19, 23:46
Medlem
hansa export smakar gammal strumpa! jag har druckit många sådana när de varit jummna och då måste man vänta en halv minut innan man kan ta en till klunk.... annars spyr man som fan!
Citera
2002-07-20, 14:12
äldre konto (old)
Ej medlem
ni har fel allihopa !!

egentligen är vanlig folköl den godaste ölen speciellt prips blå 3,5 special. (om man är ute efter smak)
men det blir ju ingen rolig fest av de..

men den äckligaste i världshistorien är i alla fall allt som faxe jäst !!!!
Citera
2002-07-20, 17:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Monty pythons holy ale är nog det vidrigaste jag har druckit i öl väg, smakade bränd knäck.
Har bara druckit en flaska så det kan hända att det var nåt fel på den, den verkar ju vara populär på en del krogar.
Synd att den inte var god med tanke på texten på flaskan:"Tempered over burning witches." Den var så äcklig så det går inte att tyna i sig ens för att man älskar Monty Python......
Håller för övrigt med om att Amerikanska öl är urusla.
Citera
2002-07-28, 21:06
Medlem
Cineastens avatar
Som ölälskare och nyfiken tycker jag om att sondera terrängen bland de olika ölsorterna. Tyvärr går man ju på en och annan mina och den absolut äckligaste ölen jag någonsin har smakat måste vara en citronöl jag drack några klunkar av förrförra året. Den var verkligen genomvidrig.Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter. Annars är jag inte mycket för belgisk fruktöl eller 7,3or (oavsett märke).
Öl ska ju smaka öl, inte sprit.
[img]http://www.theorderofthedragon.com/emote/bigdrink.gif[/img]
Citera
2002-07-28, 21:32
äldre konto (old)
Ej medlem
...danska lågbudgetöl typ Harboe med extra hög alkoholhalt. :x
Citera
2002-09-26, 15:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Samuel Adams Triple Bock. Såldes för ett par år sedan på systemet, men har sorgligt nog tagits ur sortimentet. Sorgligt därför att alla borde någon gång smaka denna kreation.

Alkoholhalt: 17%.
Lukt och smak: brända kastanjer i tjära.
Citera
2002-09-26, 16:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Fanns/finns en öl med det iof trevliga namnet Slitz.
INTE god, speciellt inte pissljumen :?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in