• 1
  • 2
2008-10-01, 14:01
Medlem
Har länge sökt efter ett svar på denna fråga, problemet är att alla svar hittills verkar utgå från att den som frågar är korkad.

Hur som helst, jag har laddat ned:
http://thepiratebay.org/torrent/4155...N_NASER71)AKTI

Detta är min dator (scrolla ned för att se vilka delar):
http://prisjakt.nu/optimize.php?p=20...,223516,170268

Jag har gjort DVD-läsaren till första boot. Jag är hyfsat säker på att DVD-läsaren fungerar då den kunnat läsa en vanlig 32-bit vista skiva jag lånade av en kompis, denna fungerade tills aktiveringstiden tog slut.
Testat lägre brännhastighet samt två olika program. Efter detta kom Nero 6 på att det var dags att säga till mig att filer större än 2gb inte kan brännas som ISO. Filerna jag försöker bränna är inte ISO så jag testade att bränna i UDF eller vad det nu heter.
Ska jag testa att mounta filerna med Daemon-tools och sedan bränna den?
Nero har även en "Bränn Boot-bar DVD", dock är detta också bara ISO så den vägrar bränna skiten iaf.
Vad ska jag göra med den där förbannade 2gb gränsen?
Citera
2008-10-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traesket
Har länge sökt efter ett svar på denna fråga, problemet är att alla svar hittills verkar utgå från att den som frågar är korkad.

Hur som helst, jag har laddat ned:
http://thepiratebay.org/torrent/4155...N_NASER71)AKTI

Detta är min dator (scrolla ned för att se vilka delar):
http://prisjakt.nu/optimize.php?p=20...,223516,170268

Jag har gjort DVD-läsaren till första boot. Jag är hyfsat säker på att DVD-läsaren fungerar då den kunnat läsa en vanlig 32-bit vista skiva jag lånade av en kompis, denna fungerade tills aktiveringstiden tog slut.
Testat lägre brännhastighet samt två olika program. Efter detta kom Nero 6 på att det var dags att säga till mig att filer större än 2gb inte kan brännas som ISO. Filerna jag försöker bränna är inte ISO så jag testade att bränna i UDF eller vad det nu heter.
Ska jag testa att mounta filerna med Daemon-tools och sedan bränna den?
Nero har även en "Bränn Boot-bar DVD", dock är detta också bara ISO så den vägrar bränna skiten iaf.
Vad ska jag göra med den där förbannade 2gb gränsen?

Ingen aning huruvida du är korkad eller inte, men torrenten du länkar till ÄR en .iso-fil. Bör gå bra att bränna som image med nero. Annars kan du prova med Alcohol 120%

MVH
Citera
2008-10-01, 14:13
Medlem
Jag har precis samma problem! Har försökt bränna på flera olika sätt i Nero och även bränt i IMGburn, men hur jag än gör fungerar det inte att boota med skivan sedan!
Citera
2008-10-01, 15:58
Medlem
Andreasvbs avatar
Har du bränt så det ligger en fil på skivan som heter .iso?

FAIL.

Du skall använda "Write Image file to disc" i ImgBurn, välj .iso-filen och bränn.
Citera
2008-10-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Har du bränt så det ligger en fil på skivan som heter .iso?

FAIL.

Du skall använda "Write Image file to disc" i ImgBurn, välj .iso-filen och bränn.

Jag får olika resultat beroende på vilket program och metod jag bränner med. Antingen hamnar, som du säger, iso-filen på skivan precis som att jag bara kopierat över den utan krusiduller, men den ska ju brännas över på ett sätt som gör att det istället visas en mängd filer om jag förstått det hela rätt? Det andra resultatet jag får är att skivan verkar vara tom, inte en enda fil går att hitta på den i utforskaren och det står "0 byte ledigt, 0 byte använt" ungefär, så som det brukar stå på tomma skivor.

"Write image file to disc" kan jag inte hitta i imgburn, vart ligger den "knappen"?

Någon annan som har en vattentät metod för att bränna på rätt sätt?
Citera
2008-10-01, 16:53
Medlem
Holger Meinss avatar
om du inte "kan" bränna .iso-filen direkt så kan du alltid mounta den med daemon-tools och bara köra en vanlig kopiering.
Citera
2008-10-01, 16:56
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla första bilden här, http://www.imgburn.com/index.php?act=screenshots

Den blir knappast bootbar om man kopierar över filer, ingen bra idé.
Citera
2008-10-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
om du inte "kan" bränna .iso-filen direkt så kan du alltid mounta den med daemon-tools och bara köra en vanlig kopiering.

Tack för tipset! Ska prova detta genast!

Citat:
Kolla första bilden här, http://www.imgburn.com/index.php?act=screenshots

Den blir knappast bootbar om man kopierar över filer, ingen bra idé.

Jag körde en gammal version av imgburn där denna ruta inte existerar. Laddade dock ner senaste nyss och gjorde så som du sa men skivan ser ändå tom ut när jag "utforskar" den. :S
Citera
2008-10-02, 00:09
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
nja, bootbara cd/dvds måste brännas i ett speciellt format, därför så praktiskt med isos
Citera
2008-10-28, 21:20
Medlem
har ett liknande problem som nämns tidigare i tråden.

Har Vista på laptoppen och har tankat ned imgBurn nu..

Vill bränna över simpla avi.filer till cd-rw för att sen spela upp i min portabla dvd-spelare. Hur gör jag??

Har försökt att välja write image to disc, välja filerna och sen bränna.
Bränningen blir complete men sen funkar det inte i spelaren.

Måste jag gå tillväga på annat sätt? iso-say-what? eller någon annan metod?
Citera
2008-10-28, 21:25
Medlem
Andreasvbs avatar
Nej, inte image.

Välj bara "Write files/folders to disc"
Citera
2008-10-28, 22:38
Medlem
Citat:
Nej, inte image.