• 1
  • 2
2008-09-30, 22:47
Medlem
Artygs avatar
Många tycker ju om att gå ner i vikt för att se smala ut i ansikten, speciellt är det populärt bland tjejerna. Jag antar att ju mindre fett i ansiktet man har desto synligare blir ens kindben. Men detta borde innebära att näsan ser större ut?
Undrar därför hur tjejer som sätter sig i sådan position tänker, tydligare kindben eller mindre näsa?

Vad hade du valt, kindben eller näsa? Varför?
Senast redigerad av Artyg 2008-09-30 kl. 23:22.
Citera
2008-09-30, 22:56
Medlem
darws avatar
är inte tjej så kan tyvärr inte svara på det.
Citera
2008-09-30, 23:02
Medlem
Tolvans avatar
Kan ju berätta att när jag var modell (och anorexiasjuk) så hade jag löjligt framträdande kindben, näsan syntes inte mellan kindbenen... typ. Men det gjorde mig eftertraktad och "exotisk". Men jag har å andra sidan ingen framträdande näsa.
Citera
2008-09-30, 23:04
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darw
är inte tjej så kan tyvärr inte svara på det.

Frågan var väl inte enbart menad åt tjejer, men ponera att du stod inför viktnedgången. Vad hade du prioriterat? Jag inser hur homofobiskt det låter när en kille står inför tanken, men jag undrar verkligen hur en tjej resonerar när hon måste välja bland två ansiktsdelar som utgör mycket av dagens skönhetsideal.
Citera
2008-09-30, 23:07
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Kan ju berätta att när jag var modell (och anorexiasjuk) så hade jag löjligt framträdande kindben, näsan syntes inte mellan kindbenen... typ. Men det gjorde mig eftertraktad och "exotisk". Men jag har å andra sidan ingen framträdande näsa.

Men borde inte näsan se större ut om man är magrare i ansiktet? Är det något du märkt av? Om ett magert ansikte kan framhäva vissa fördelar, borde det logiskt sätt få delar som näsan att se större ut.
Citera
2008-09-30, 23:13
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Kindben gör väldigt mycket i ansiktsutseendet, både hos tjejer o killar
Citera
2008-09-30, 23:19
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Kindben gör väldigt mycket i ansiktsutseendet, både hos tjejer o killar

Jo, det är säkert sant och jag tror också på detta. Men sen hör man tjejer klaga mest på sin näsa när det gäller ansiktet. Därför vore det intressant att höra hur vissa resonerar.
Samtidigt kan det vara så att näsan inte ser större ut när man går ner i vikt, och att problemet inte uppstår.
Citera
2008-09-30, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Jo, det är säkert sant och jag tror också på detta. Men sen hör man tjejer klaga mest på sin näsa när det gäller ansiktet. Därför vore det intressant att höra hur vissa resonerar.
Samtidigt kan det vara så att näsan inte ser större ut när man går ner i vikt, och att problemet inte uppstår.

Vad snackar du för gojja?
Citera
2008-10-01, 00:00
Medlem
Maizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Var du en sån modell som bad din vän fotografera dig när du ställde dig i olika poser?
Jag menar, vem försöker du lura? Det finns då inga honor på Fb som har modell genetik.
Citera
2008-10-01, 04:03
Medlem
störd tråd.. Gå och skjut dig utseendefixerade kvinna!
Citera
2008-10-01, 06:17
Medlem
ojz0rs avatar
jag som kille kan prioritera kindbenen tycker det är så fult när man är tjock i ansiktet jag var typ det för 1 år sedan och jämfört med bilder nu så ser det bättre ut nu.
Näsan märks inget på.
Citera
2008-10-01, 06:36
Medlem
belaruss avatar
Smalhet eftertraktas väl knappast för kindbenen utan för att fettvalakarna är så jävla äckliga, trodde jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in