2008-09-30, 21:34
Medlem
t0rsks avatar
All min internettrafik är skitseg i XP och jag har testat att göra allt för att fixa det - installerat om webbläsare, utorrent, ta bort brandvägg (Kaspersky, har nu Windows brandvägg) installerat om drivrutiner (alla) och t.o.m. testat att reparera Windows med installations-cdn, men inget har fungerat.

Jag kommer upp i bra hastigheter i Utorrent, men det krävs alldeles för många peers för att det ska vara möjligt och det tar för lång tid innan jag connectas till andra peers.

Surfa går också segt. Sidorna vill inte laddas klart, vill inte visas, eller så går det bara segt. För att göra det hela ännu värre är det om möjligt ännu segare att surfa när Utorrent är på. Laddar jag då dessutom upp i 1mb/s rör sig webbläsaren knappt.

Webbläsaren laddar oftast inte klart hela sidan, utan det står t.ex. som nu här på Flashback "hämtar data från www.flashback.info..." (nu byttes den till "väntar på static.flashback.info..."). Ibland står den och laddar utan att något händer alls.

Jag har även Ubuntu installerat på datorn och där fungerar all internettrafik hur bra som helst. Kan ladda ner och ladda upp i maxhastighet och fortfarande surfa hyffsat snabbt. Firefox laddar klart sidorna utan problem.

Nätverkskort: NVIDIA nForce Networking Controller
Drivrutin version - 50.1.1.0 (installerad från skiva som jag fått från tillverkaren)
Citera
2008-10-02, 15:00
Medlem
Threedots-deads avatar
Låter som om du har problem med TCP/IP limiten. Det är nån begränsning som MicroShaft lagt till i XP i antivirussyfte, men som i själva verket bara ställer till med jävelskap för folk. En del får aldrig några problem med det, medans andra (som jag) knappt kan använda internet och köra torrentprogram samtidigt.

Här finns en patcher för XP som fixar problemet (en del antivirusprogram varnar för virus när du öppnar den, men det är det inte.):
http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

Och här en lite krångligare lösning för Vista:
http://www.mydigitallife.info/2008/0...nection-limit/
Citera
2008-10-04, 02:07
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Låter som om du har problem med TCP/IP limiten. Det är nån begränsning som MicroShaft lagt till i XP i antivirussyfte, men som i själva verket bara ställer till med jävelskap för folk. En del får aldrig några problem med det, medans andra (som jag) knappt kan använda internet och köra torrentprogram samtidigt.

Här finns en patcher för XP som fixar problemet (en del antivirusprogram varnar för virus när du öppnar den, men det är det inte.):
http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

Och här en lite krångligare lösning för Vista:
http://www.mydigitallife.info/2008/0...nection-limit/

Redan testat. Ändrade till 16777243 (max iaf) eller nåt istället för 10. Ingen skillnad
Senast redigerad av t0rsk 2008-10-04 kl. 02:18.
Citera
2008-10-05, 15:22
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Redan testat. Ändrade till 16777243 (max iaf) eller nåt istället för 10. Ingen skillnad

Fan. Lät ju precis som mitt problem.

Har du en router förresten?
Citera
2008-10-05, 22:12
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Fan. Lät ju precis som mitt problem.

Har du en router förresten?

En telefonidosa från tele2 (tilgin vood 342), men problemet uppstår även när denna är urkopplad.
Citera
2008-10-08, 15:01
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
En telefonidosa från tele2 (tilgin vood 342), men problemet uppstår även när denna är urkopplad.

Ha, testade utan dosan igen, och nu fungerar internet bra. Konstigt att jag inte märkte det sist jag testade... Då får man ringa o klaga på tele2 då ://. Comhem också ://. Märker att "modemet"(eller vafan den kallas) inte pallar med lite tyngre bittorrent den heller.
Senast redigerad av t0rsk 2008-10-08 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in