2008-09-30, 21:34
Medlem
t0rsks avatar
All min internettrafik r skitseg i XP och jag har testat att gra allt fr att fixa det - installerat om webblsare, utorrent, ta bort brandvgg (Kaspersky, har nu Windows brandvgg) installerat om drivrutiner (alla) och t.o.m. testat att reparera Windows med installations-cdn, men inget har fungerat.

Jag kommer upp i bra hastigheter i Utorrent, men det krvs alldeles fr mnga peers fr att det ska vara mjligt och det tar fr lng tid innan jag connectas till andra peers.

Surfa gr ocks segt. Sidorna vill inte laddas klart, vill inte visas, eller s gr det bara segt. Fr att gra det hela nnu vrre r det om mjligt nnu segare att surfa nr Utorrent r p. Laddar jag d dessutom upp i 1mb/s rr sig webblsaren knappt.

Webblsaren laddar oftast inte klart hela sidan, utan det str t.ex. som nu hr p Flashback "hmtar data frn www.flashback.info..." (nu byttes den till "vntar p static.flashback.info..."). Ibland str den och laddar utan att ngot hnder alls.

Jag har ven Ubuntu installerat p datorn och dr fungerar all internettrafik hur bra som helst. Kan ladda ner och ladda upp i maxhastighet och fortfarande surfa hyffsat snabbt. Firefox laddar klart sidorna utan problem.

Ntverkskort: NVIDIA nForce Networking Controller
Drivrutin version - 50.1.1.0 (installerad frn skiva som jag ftt frn tillverkaren)
Citera
2008-10-02, 15:00
Medlem
Threedots-deads avatar
Lter som om du har problem med TCP/IP limiten. Det r nn begrnsning som MicroShaft lagt till i XP i antivirussyfte, men som i sjlva verket bara stller till med jvelskap fr folk. En del fr aldrig ngra problem med det, medans andra (som jag) knappt kan anvnda internet och kra torrentprogram samtidigt.

Hr finns en patcher fr XP som fixar problemet (en del antivirusprogram varnar fr virus nr du ppnar den, men det r det inte.):
http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

Och hr en lite krngligare lsning fr Vista:
http://www.mydigitallife.info/2008/0...nection-limit/
Citera
2008-10-04, 02:07
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Lter som om du har problem med TCP/IP limiten. Det r nn begrnsning som MicroShaft lagt till i XP i antivirussyfte, men som i sjlva verket bara stller till med jvelskap fr folk. En del fr aldrig ngra problem med det, medans andra (som jag) knappt kan anvnda internet och kra torrentprogram samtidigt.

Hr finns en patcher fr XP som fixar problemet (en del antivirusprogram varnar fr virus nr du ppnar den, men det r det inte.):
http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

Och hr en lite krngligare lsning fr Vista:
http://www.mydigitallife.info/2008/0...nection-limit/

Redan testat. ndrade till 16777243 (max iaf) eller nt istllet fr 10. Ingen skillnad
Senast redigerad av t0rsk 2008-10-04 kl. 02:18.
Citera
2008-10-05, 15:22
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Redan testat. ndrade till 16777243 (max iaf) eller nt istllet fr 10. Ingen skillnad

Fan. Lt ju precis som mitt problem.

Har du en router frresten?
Citera
2008-10-05, 22:12
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Fan. Lt ju precis som mitt problem.

Har du en router frresten?

En telefonidosa frn tele2 (tilgin vood 342), men problemet uppstr ven nr denna r urkopplad.
Citera
2008-10-08, 15:01
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
En telefonidosa frn tele2 (tilgin vood 342), men problemet uppstr ven nr denna r urkopplad.

Ha, testade utan dosan igen, och nu fungerar internet bra. Konstigt att jag inte mrkte det sist jag testade... D fr man ringa o klaga p tele2 d ://. Comhem ocks ://. Mrker att "modemet"(eller vafan den kallas) inte pallar med lite tyngre bittorrent den heller.
Senast redigerad av t0rsk 2008-10-08 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in