Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-01, 01:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiadlantent
Vad menar du med en riktig utbildning? De enda utbildningarna som intresserar mig är hardcore samhällskunskap / forskningsfysiker.
Jag menar att du i stället för att läsa in en sjudubbel svensk utbildning så gör du klart en sak i Sverige och kompletterar sedan med en utländsk examen.
Citera
2008-10-01, 03:44
  #14
Medlem
Brandbils avatar
Jag tror inte det spelar så stor roll vad du fyller dina kandidater med. Du läser en lite annan nisch än jag, men folk verkar inte bry sig så mkt om exakt vilka kurser man läst. På den nivån kommer man ändå inte spec djupt... Min gissning är dock att NEKen passar bra med pol kand. Så NEK för lite konsekvens och FEK för lite bredd, kanske.

Angående att läsa extra har du fått tips. Vill man läsa ännu mer kan man söka de kurser med högst tryck på "normalt" vis och sedan hoppas på att det finns platser över på de andra kurserna. Då går du bara till institutionen i början av terminen och frågar om du får haka på. Ingen koll där öht, iaf inte som jag upplevt (KTH/SU, jag har ingen erfarenhet av bondeskolor ).

EDIT:
Just det, när blir det töntigt... Jag tycker att det blir töntigt om man drar över tiden en massa. Vill man klämma in några kandidater under tiden man läser magister och nån bonustermin så visst. Blir man däremot kvar pga kandidaterna så skulle jag rynka lite på näsan iaf. Men bry dig inte om min näsa om du tycker det låter kul!
__________________
Senast redigerad av Brandbil 2008-10-01 kl. 03:46.
Citera
2008-10-01, 12:47
  #15
Medlem
timpakays avatar
Det spelar ingen roll, kunskap är makt och makt är ballt. Så många som helst!
Citera
2008-10-01, 13:05
  #16
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wise
Som du kanske förstår så blir det lättare att planera tiden, när jag läste 125% på campus så krockade det, så nu läser jag 175 % varav 75 % på distans.

Vad läste du i så fall? För med juridik är det väldigt lite obligatorisk lektionstid och på NEK A är det samma grej. Det du säger med hemtentorna är ju i och för sig intressant. Tja, det tål att tänkas på.
Citera
2008-10-15, 06:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wise
Studera.nu har såvitt jag vet en spärrfunktion om du försöker lägga till mer än 15hp och är registrerad på ett program, detta är nytt sen förra året om jag inte minns fel.
Säker på detta? I vilket skede skulle i så fall spärren finnas? Jag är nämligen registrerad på ett program men har sökt en 30hp kurs. Hoppas verkligen inte att jag i ett senare skede får min ansökan ogiltigförklarad. Det är ju idag som sista anmälningsdagen är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback