• 1
  • 2
2008-09-30, 15:51
Bannlyst
Tja, jag köpte en mp3 på Clas för ett tag sedan och jag undrade om någon vet om man kan gå in i butiken, ta en likadan mp3 och gå till kassan med kvittot till den mp3'n man köpt och köra på öppet köp? Går det eller har de registrerat vad som är köpt och inte?

/Handen
Citera
2008-09-30, 16:05
Medlem
epost72s avatar
Reklamationer/Återköp sköts innan man går in i butiken, i de Clas Ohlson-butiker jag sett.
Citera
2008-09-30, 16:15
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Reklamationer/Återköp sköts innan man går in i butiken, i de Clas Ohlson-butiker jag sett.
Ja det är det uppfattningen jag har också. Här i stan ligger det en disk precis bredvid ingången.
Intressant fråga dock. Finns det andra butiker där det här fungerar?
Du skulle ju kunna missa skylten och gå fel och gå in i butiken och testa på det sättet.
Citera
2008-09-30, 16:21
Medlem
Hokkans avatar
I Norrköping fungerar det i och med att de har servicedisken inne i affären.
Citera
2008-09-30, 16:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Ja det är det uppfattningen jag har också. Här i stan ligger det en disk precis bredvid ingången.
Intressant fråga dock. Finns det andra butiker där det här fungerar?
Du skulle ju kunna missa skylten och gå fel och gå in i butiken och testa på det sättet.

Varan som hänger kvar i butiken är ju fortfarande larmad, så det kan bli problem om de kollar det.

Jag vet ingen butik som tillämpar den hanteringen.
De allra flesta har ju någon typ av kundtjänst där man sköter sådana ärenden.
Citera
2008-09-30, 16:30
Medlem
Jag förutsätter att detta är en helt hypotetisk fråga...

Jag har jobbat lite på Clas Ohlson och de har överlag en "snällhetspolicy" där man som butiksbiträde inte behöver vara stenhård på exempelvis kvittokontroll när folk reklamerar sina produkter. Jag har en känsla av att detta till viss del har att göra med att man säljer mycket billiga, i vissa fall lågkvalitativa produkter så i längden tjänar man på att hålla kunderna nöjda genom att inte krångla när de klagar.

I butiken där jag jobbade fanns det en kundtjänst inne i butiken så där skulle man kunna försöka med ditt trick. Det var några år sedan men jag kan inte minnas att det fanns något som identifierade en individuell produkt som såld eller osåld. Om jag hade stått i kundtjänst skulle nog tricket ha gått hem i alla fall, sen kanske jag tillhör den godtrogna typen som lättare låter sig luras. Men som butiksbiträde har man inget att vinna på att agera misstänksamt mot kunden, snarare tvärtom, om det inte blinkar stora varningsljus på kundens agerande.

Dock har jag svårt att se att det är värt risken med tanke på att Clas Ohlsons mp3-spelare bara brukar kosta några hundringar. Och om du gör det flera gånger ökar förstås risken att någon anar ugglor i mossen.
Citera
2008-09-30, 17:08
Bannlyst
Citat:

Inte där jag bor
Citera
2008-09-30, 17:09
Bannlyst
Citat:
Varan som hänger kvar i butiken är ju fortfarande larmad, så det kan bli problem om de kollar det.

Jag vet ingen butik som tillämpar den hanteringen.
De allra flesta har ju någon typ av kundtjänst där man sköter sådana ärenden.

Haha, knappt något som har larm på sig faktiskt... Inte den här Mp3'n heller..
Citera
2008-09-30, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waggho
Jag förutsätter att detta är en helt hypotetisk fråga..

Självklart skulle jag inte göra det flera gånger om jag nu skulle göra det.
Senast redigerad av Handske 2008-09-30 kl. 17:15.
Citera
2008-10-01, 15:27
Medlem
ansells avatar
Om kvittot är flera månader gammalt så skulle jag tycka det vore konstigt om nån lämnade in en splitterny mp3 med förpackning och allt.

Men det går ju hitta på historier om dom frågar
Citera
2008-10-01, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ansell
Om kvittot är flera månader gammalt så skulle jag tycka det vore konstigt om nån lämnade in en splitterny mp3 med förpackning och allt.

Men det går ju hitta på historier om dom frågar

Vem har sagt att det är flera månader gammalt? :S
Citera
2008-10-01, 18:32
Medlem
Bokias avatar
Ja, det fungerar. Provade detta en söndag när jag hade tråkigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in