2001-10-26, 20:08
Medlem
militära vapen

Anders S:
Med äger så menar jag att vederbörande har licens på vapnet.
Citera
2001-10-28, 21:32
Medlem
militära vapen

Azrael: Jag tänkte då närmast inte på vapnet utan på personen i fråga.
Då staten använder sig av denna person och låter denne inhandla vapnen tycker i alla fall inte jag att denne kan räknas som civil längre.

I alla fall har vi glidit bort ifrån ursprungliga ämnet då detta handlade om hurvida VANLIGA cilvila kan få licens för militära vapen (Syftar då på handeldvapen)
Citera
2001-10-29, 08:00
Medlem
militära vapen

Albin.

Ja det går att få köpa vapen av militär karaktär. Helautomat HAR gått att köpa på licens. Hur det är med det nu vet jag inte men jag tror inte att det går. Och om det går så är det nog svårt som privatperson. Semi/halvautomatisk går att köpa men det krävs en del motivation =)

Och naturligtvis pratar vi legala vapen med papper, INGET annat.
Citera
2001-10-30, 13:20
Medlem
militära vapen

Honken:

Jag pratade om ursprungliga ämnet, jag själv undrade inte något!
Har redan ett par Halvautomatiska vapen dock ej militära.

Militära vapen har oftast en kopia på civila marknaden och är detta inte helautomatiskt är det inga problem att köpa / få licens.

(Snackar då gevär och pistoler INTE STRIDSVAGNAR OCH GRANATGEVÄR)
Citera
2001-10-31, 21:27
äldre konto (old)
Ej medlem
militära vapen

Det vore ju häftigt med en stridsvagn, kanske en sån rysk.. Fatta de skulle bli förvånade när man rullar på den på färjan i Riga..
Citera
2001-11-01, 06:55
Medlem
militära vapen

Jag kommer ihåg att jag var ganska förvånad när hela danmarksfärjan var full av stridsvagn 121 (leoparden) uppställda på långtradarsläp. Jävligt mäktigt.

Så Hellraiser, det kan jag rekomendera. Det har en hög imponansfaktor.
Citera
2001-11-02, 01:11
Medlem
militära vapen

Jag satte på en brud i Tel Aviv för några år sedan. Hon hade något AK5-liknande stående mot skrivbordet.

Inte brydde jag mig om hon hade licens eller inte.
Citera
2001-11-02, 07:31
Medlem
militära vapen

Hon gjorde troligen "lumpen". Har för mig att dom har med sina vapen över allt då, även på permission. Så hon fick nog ha vapnet.

Beroende på vilket årtal det var så var det förmodligen en galil du såg. Nu förtiden verkar dom mest använda M4or om man skall utgå från alla nyhetsbilder. Men tydligen så skall dom gå över till något inhemskt tillverkat bullpup vapen. Ser rätt så fult ut.
Citera
2001-11-02, 11:11
Medlem
militära vapen

Honken Larsson:
Exakt HUR hög "imponansfaktor" har en stridsvagn sa du?
Citera
2001-11-02, 16:20
Medlem
militära vapen

Tommy:

"Exakt HUR hög "imponansfaktor" har en stridsvagn sa du?"

Svar: I mitt tidigare inlägg sa jag att en stridsvagn har en "hög" imponansfaktor. Jag skull vilja lägga mig på en 8 (skala 1-10).
Jag motiverar 8:an med att även om det är otroligt häftigt att komma med en stridsvagn så finns det fortfarande grymmare/snyggare/häftigare fortskaffningsmedel än en stridsvagn. Fast förmodligen inte brutalare.
Citera
2001-11-03, 12:41
äldre konto (old)
Ej medlem
militära vapen

Säkre Sammy!!!

vapen handlare..?
Citera
2001-11-03, 14:21
Medlem
militära vapen

atte:

Vad är det du har problem att förstå?
Om du anmärker på mellanslaget tycker jag att detta med alla som skall visa sig viktiga och anmärka på stavning i inläggen börjar bli jävligt jobiga (utan två B) men med ett par !!!!!!!!!! efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in