2008-09-30, 07:44
Medlem
miapetters avatar
Hörrni...
Är det någon som kan det här:
Jag har Adobe Indesign CS2 (ver4)
Nu är det så illa att tidningen jag ska hålla på med är skapad på en annan dator,i Adobe Indesign CS3...
Som ni kanske vet uppstar ett problem då, det fattas ett par plugins för att det ska funka.
Högst irriterande!
Någon som vet något knep så att det går att öppna dokument som
skapats i CS# i CS" sedan?
Please help!
Citera
2008-09-30, 07:47
Medlem
systems avatar
Du kan nog tyvärr inte göra så mycket. CS3-användaren måste spara om filen till Indesign Interchange.

Jag kan göra det åt dig om det kniper. Ladda upp dokumentet till lämplig sajt och skicka PM.
Citera
2008-09-30, 16:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Du kan nog tyvärr inte göra så mycket. CS3-användaren måste spara om filen till Indesign Interchange.

Jag kan göra det åt dig om det kniper. Ladda upp dokumentet till lämplig sajt och skicka PM.

Gu´va´Gulligt av dej!
Men jag provar själv först, ska hämta laptopen som de dokument jag ska ha ligger på ikväll o sen får jag "pula" lite!
Det är en liten lokal bytidning det handlar om.
Jag återkommer hemskt gärna om jag inte fixar det, skriver i tården oxå (+pm)
men det kan ta ett par dagar innan jag har tid med det!
Tack för tips! O erbjudande om hjälp förstås!
Citera
2008-09-30, 16:49
Medlem
miapetters avatar
Ps, det går alltså inte bara att kopiera de plugins som fattas i lägga in dem i CS2?
Citera
2008-09-30, 17:47
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ps, det går alltså inte bara att kopiera de plugins som fattas i lägga in dem i CS2?

Enligt Adobe, och vad jag själv erfarit, så är enda sättet att CS3-användaren exporterar (ej sparar som, vilket jag felaktigt skrev innan) sitt dokument till interchange (.inx).
Citera
2008-10-01, 08:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Enligt Adobe, och vad jag själv erfarit, så är enda sättet att CS3-användaren exporterar (ej sparar som, vilket jag felaktigt skrev innan) sitt dokument till interchange (.inx).

Du är ett geni!
Och en hjälte!
Funkade klockrent att göra på ovanstående sätt!
Superstortmegatack!!!!!!!

Bara att spara om filerna på ovanstående sätt, lägga dem på ett USB minne o flytta över till datorn med CS2 versionen, voilá - öppna!
Skitenkelt även om jag tycker det är puckat av Adobe att göra så det inte går att öppna filerna i båda programmen rakt av!
Citera
2008-10-01, 08:52
Medlem
systems avatar
Bra att det löste sig. *gör tummen upp på ett käckt vis*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in